[update 01-08-07] Blijdorp

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Vandaag ben ik voor het eerst naar Blijdorp geweest. Ik heb altijd enorm veel moeite met het fotograferen van aquariumbeesten. Deze van de kwal vind ik zelf wel goed gelukt. Heb in Lightroom flink wat blacks en shadows toegevoegd en alleen wat highligts en lights benadrukt om het lichtgevende effect uit de verf te laten komen. Zijn er nog tips in deze?

Ik ben nog bezig de foto's te bewerken en uit te zoeken of er nog wat tussen zit wat de moeite waard is Dus misschien komt er morgen nog een update met andere dieren. :)

#1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=85763[/img]
Laatst gewijzigd door 1 op Digilike, in totaal 1 keer gewijzigd.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Confession
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 680
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2007 17:15
WoonplaatsCOLON Diemen

ik vind het wel een gaaf effect zo!
doet me denken aan plaatjes die je tegenkomt als je gaat zoeken naar een 3D wallpaper
Gebruikers-avatar
Vmotion
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1157
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2006 16:04
WoonplaatsCOLON Voor mijn achtertuin
CONTACTCOLON

Op zich is er helemaal niets mis met deze foto hoor,vind het zelfs wel knap zo door het glas heen. Misschien op de kwal een tikkie meer contrast misschien dat ie dan nog meer boost en van je scherm kwalt ik bedoel valt.

Mvg Vmotion
[color=blue]Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd[/color]
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Het effect heeft wel iets...leuke foto. :P
En knap gedaan ook, want door het glas en weinig licht met als gevolg een hoge iso met een lange sluitertijd is het altijd erg lastig om zo'n kwal mooi en scherp op de foto te zetten....en dat is je goed gelukt.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Michaeldw

Lekkere mysterieuze foto! mooi gedaan!
Misschien het contrast iets verhogen zoals Vmotion zegt, maar vind het gevoel en de uitstraling van deze foto belangrijker dan dat deze technisch perfect moet zijn.
Gebruikers-avatar
Bianca Hilhorst
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2006 12:08
WoonplaatsCOLON Gorinchem

Ik vind het een geweldige foto. Mij lukken die visjes niet zo goed, want ik krijg het niet scherp
Niet geschoten is altijd mis
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Dank mensen! Ik vind de foto zelf ook geslaagd. Naar aanleiding van het commentaar plaats ik hier een bewerkte update! Misschien iets overdone met het contrast?



#2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=85774[/img]
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Confession
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 680
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2007 17:15
WoonplaatsCOLON Diemen

die kwal kan het wel hebben die bewerking.
het hoge contrast maakt dat ie lekker glazig oogt
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Precies! Er ontstaat wel meer ruis zie ik, maar dat vind ik in dit geval niet zo erg!
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Vmotion
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1157
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2006 16:04
WoonplaatsCOLON Voor mijn achtertuin
CONTACTCOLON

Inderdaad dat vind ik dus ook misschien iets te maar in dit geval kan de kwal het hebben d8 ik !

Mvg Vmotion
[color=blue]Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd[/color]
Michaeldw

Ik vind m ietsie te 'overdone'. Er is vast nog een tussenstap ;)
Vind m niet slecht, t gevoel dat ik er bij had is niet weg. T is nu gewoon een kwestie van smaak! als je hier een beter gevoel bij hebt, dan gewoon zo laten. punt. :)
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

De korreligheid vind ik nog net kunnen ;)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Christa Dix
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 124
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2007 09:05
WoonplaatsCOLON Odijk

Ik vind de laatste foto ook iets te. Het maakt dat de kwal hard overkomt, terwijl het een zacht dier is.
't valt nog niet mee om mijn canon powershot S5 IS onder de knie te krijgen !!!!!
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Ik vind de tweede versie iets TE en oogt hierdoor minder op een foto.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
joboris
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1235
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2004 13:24
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Zou het bij de eerste houden, ziet er een stuk beter uit als de bewerkte versie.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Dank voor de reacties! Gelukkig kan het allemaal, zeker als je in RAW schiet ;)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ik vind de eerste plaat zeer mooi gedaan, had je van mij niets meer mee hoeven te doen. De update vind ik dan ook niet meer zo mooi, ik vind het niet bij het dier passen.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

En hier een update met meer foto's van Blijdorp. Ik weet dat de giraffe de foto uitkijkt, maar vind dat hier niet erg. De klauwtjes van de prairiehond zijn helaas niet helemaal scherp.
Wat vinden jullie van de kadering van de tijger en de olifant? Ik heb niets gecropt, maar heb tijdens het fotograferen zelf een beetje met de kadering gespeeld.


#3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=85794[/img]


#4
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=85795[/img]


#5
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=85796[/img]


#6
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=85797[/img]


#7
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=85798[/img]


#8
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=85799[/img]


#9
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=85800[/img]


#10
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=85802[/img]
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Vmotion
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1157
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2006 16:04
WoonplaatsCOLON Voor mijn achtertuin
CONTACTCOLON

de foto's 4,5,9 en 10 zijn de beste van de serie voor mij dan he.
Alleen zoals bv bij de vlinder moet je er wel opletten dat hij er volledig opstaat want nu mis ik een voelsprietje.
Foto 3 kijkt niet lekker voor mij .Had beter en veel mooier geweest als de langnek aan de andere zijde had gestaan ivm de kijk richting.
Foto 6 is de witbalans niet goed .kan je als je in raw schiet gemakkelijk veranderen
Foto 7 is de compo wel mooi maar het knaggertjes is te donker.
Foto 8 is een beetje te donker voor mij. Enkele dingen zijn nu achteraf nog wel op te lossen denk ik dus wellicht dat we de opgeknapte versie nog mogen aanschouwen,ik wacht het rustig af :)

Mvg Vmotion
[color=blue]Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd[/color]
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

3] Je geeft het zelf al aan dat hij de foto uit kijkt. Jou stoort dat dus niet, maar mij wel.
4] Plaatsing van de vlinder en scherpte is goed. Waar hij op zit doet voor mij een beetje afbreuk aan de foto.
5] Deze had van mij wel wat ruimer gemogen.
6] Leuk dat je ook eens een andere kant van een dierentuin laat zien.
7] Dat je hier scherpte op de klauwtjes mist vind ik hier geen echt nadeel. Mooie compositie tegen een mooie achtergrond, top.
8] Hier maak je het je eigen wel heel moeilijk met dat tegenlicht. Daardoor komt de aap er erg donker uit, te donker naar mijn smaak.
9] Zeer leuke foto, voor mij de topper van de serie. De waterdruppeltjes uit zijn mond maken het voor mij af.
10] Niet verkeerd, maar ik vraag me wel af hoe deze was geweest als hij wat ruimer was geweest.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar