Motorshoot met Anne

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Hades
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2006 18:07
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Afgelopen maand een zeer gezellige/leerzame shoot gedaan met Anne en een aantal Harley's. Ben heel erg benieuwd hoe deze foto overkomt.

Groet, Dave.


[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=85493[/img]
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Moeilijk zonlicht, lijkt mij.

De donkere kleding, en de lichtere kleur van huid en motorfiets, maken het imho niet gemakkelijk. De hand en het voorhoofd zijn mij daarom iets te uitgebeten (niet dat ik dit beter zou kunnen hoor !) maar het licht is hier gewoon niet je beste vriend, denk ik.

Compositie imho niet spannend of verrassend. Al met al wel een leuke foto, maar niet echt heel bijzonder, vrees ik. Ik zou écht gewacht hebben op beter licht :oops:
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
c.pennekamp
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2279
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2005 15:04
WoonplaatsCOLON Grootebroek NH
CONTACTCOLON

Het gegeven model en motor leent zich voor een mooie foto.

Een paar vrijblijvende tips.

Geef het model en de motor wat meer ruimte is nu behoorlijk strak gekaderd, zet de motor meer van het groen af in combinatie met een wat lager f getal waardoor het groen vager word waardoor de motor en het model mooi los komen.
Nu is het een erg druk plaatje.

Groeten Cor
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Je model klopt niet met de motor.

Bij een Harley hoort een ander model. Net zoals je op een BMW geen getatoueerd en gepierced model zult zetten. Het kapsel is te net en de kleding net zo.

Op mijn vfr zou ze wellicht nog goed uit komen. :lol:

Fotografisch vind ik de foto wel heel wat hebben, al heb je het jezelf wel verrekte moeilijk gemaakt. Zou proberen zoals wheely aangaf de overbelichting op het hoofd iets te verminderen.

Ander model met deze motor of andere motor met dit model zou een heel andere foto maken in mijn opinie. (En hier kijk ik vanuit het standpunt van een fervent motorrijder, die ook plaatjes in sommige kledingcatalogi van motorkleding ongeloofwaardig vindt. Ik zie dit model gewoon niet op een motor zitten/meerijden).
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Hades
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2006 18:07
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Bedankt voor jullie reacties..!!

Dat de belichting niet helemaal in orde is had ik zelf ook wel een beetje door, het was een zeer wisselvallige dag die verliep van regen tot zeer hard zonlicht. Moest ongeveer per foto mijn belichting controleren. Thuisgekomen bleken toch nog een hoop foto's overbelicht :-(

Wachten was echter geen mogelijkheid. Deze shoot was gecombineerd met een echte fotograaf die hier moest wachten op de visagie van zijn modellen zodat ik tussendoor even wat tijd had om eens wat te proberen. Dat het model niet past qua kleding ben ik het ook helemaal mee eens. Al met al was het wel erg leerzaam om te doen. Heb vooral geprobeerd om na te denken over de compositie en poses van de modellen. Iets wat m.i. steeds ietsje beter gaat. Nogmaals bedankt voor jullie leerzame beoordelingen/opmerkingen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar