Hommel op kogeldistel

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
ctrlsteef
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 281
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2005 16:24
WoonplaatsCOLON Hattem

Afgelopen middag even de tuin in gewandeld. Ik moet zeggen dat het toch wel makkelijk is om hoge ISO waardes te kunnen gebruiken bij macro fotografie hoor. Ze zijn allebei uit de hand geschoten met de 1D MkIII. De eerste met de 400mm vanaf zo'n 4 meter afstand :shock:. De tweede met de 100mm. EXIF zit in de foto's. C&C meer dan welkom.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Op foto 1 heb je een leuk moment weten vast te leggen, en dat vanaf 4 meter afstand :wink: .....wel jammer van dat kleine waasje net boven de hommel.
Zit dat misschien in de achtergrond of komt dat door de beweging van de hommel ?
Foto 2 is opzich ook leuk maar ik vind de compo minder spannend. Iets meer hommel in beeld en evt. vanuit een ander standpunt vind ik persoonlijk mooier, maar ja wie ben ik ?. :P

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Foto 1 is grappig. Maar idd een waasje. Verder niet echt heel bijzonder. Doe je alleen macro of ook nog andere fotografie??
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
Vincent20666
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2007 02:08
WoonplaatsCOLON Amsterdam

#1 vind ik een prachtplaat!
*** The Future is where you will spend the rest of your life ***
Canon Jack
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2459
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 19:37
WoonplaatsCOLON Beek (LB)
CONTACTCOLON

Mooie platen.

Op #1 is dat waasje te zien maar stoort me nu niet echt.

Ik hoop alleen dat je de 1D MIII nu niet alleen voor de macro fotografie hebt gekocht.... :wink:

Gr
Jack
[url=http://www.one-eyephoto.nl]Mijn website[/url] [b][color=red]UPDATED!![/b][/color]
Verkoop je foto's op [b][url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54595]Shutterstock[/url][/b].
ctrlsteef
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 281
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2005 16:24
WoonplaatsCOLON Hattem

Bedankt voor de reacties mensen. :)

Nee. Ik heb uiteraard niet die 1D gekocht om alleen maar macro fotografie te maken. Ik weet niet waar die gedachte bij jullie vandaan komt maar dan had ik beter een 5D kunnen kopen.
Ik doe wel voornamelijk natuur fotografie en een groot deel van mijn intresse ligt bij macro fotografie. Op het moment ben ik me echter meer aan het richten op vogel en wild fotografie. Ik hoop hier dan ook binnenkort wat van te kunnen posten.

Wat betreft dat waasje, ik weet niet helemaal goed waar het vandaan komt maar volgens mij hoort het wel bij de hommel. Ik kan het namelijk niet vinden op andere foto's van het zelfde gedeelte van de tuin. Ik vondt het idd ook niet heel erg storend en ben daarom ook niet gaan proberen het eruit te shoppen omdat dan denk ik het resultaat alleen maar slechter kan worden.
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Mooi gedaan hoor, dat waasje is denk ik de linker vleugel?

Gr Johan
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Waasje is idd. zijn vleugel...

1 zou mooier zijn als je hem net iets strakker uit kadert. Dat blaadje links onder even weg halen.
2 komt op mij wat vreemd over, te verscherpt op de ogen oid ?
ctrlsteef
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 281
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2005 16:24
WoonplaatsCOLON Hattem

Voor zover ik me kan herinneren heb ik geen verscherping gebruikt in die foto. Wat vindt je vreemd overkomen dan?
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

De spiegeling in zijn ogen ( die lichtvlekken ). Het lijkt net of daar kringen omheen zitten. Het komt, samen met de vlekken in de hommel zijn vacht (druppels?) wat vreemd over.

Overigens wel strak, ISO 1250 :shock:
ctrlsteef
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 281
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2005 16:24
WoonplaatsCOLON Hattem

Zou dat misschien met de compressie te maken kunnen hebben die de Flickr upload tool toepast?

En ja, die ISO performance op dit apparaat is goddelijk. :P
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar