Opmerkingen tijdens fotograferen

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
deejayjames
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2006 20:11
WoonplaatsCOLON Zwevegem - België

ook eens volgend commentaar gehoord van een omstaander:
ik stond te fotograferen met mij 350d en batterygrip met de 50mm 1.8
ik hoorde de persoon naast mij zeggen "kijk naar die daar, hij heeft zijn camera zo groot gekocht dat hij geen geld meer over had voor een deftige lens" :cry:
op de moment dat hij die uitspraak doet maakt hij zelf een foto met... jawel zij GSM :? :lol:
Gebruikers-avatar
deef37
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2007 09:30

'Wie bent u en wat doet u hier?' uit de mond van twee levensgrote wachtmeesters van de Koninklijke Marrechaussee op Schiphol. Gelukkig waren we 'code 1000'...

Raar... Foto's maken op Schiphol met telefoons en compact camera's kan zonder problemen. Met SLR en statief is opeens eng...
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Moet je bij ons maar eens proberen zonder toestemming in het centraal station een dslr met iets of wat witte lens boven te halen. Krijg je meteen spoorwegpolitie op je dak want dat mag niet.

Idd, phonecams mogen wel maar wekt minder achterdocht.
http://www.jasperfotografeert.com
Jet M
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 12:13
WoonplaatsCOLON Opende (gr)
CONTACTCOLON

Klopt! Wij als fotoclub wilde ook de reizende mens vastleggen op het station maar no way ......
Hij wilde de wereld zien ; zij installeerde google earth.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

triaxis130 schreefCOLONMoet je bij ons maar eens proberen zonder toestemming in het centraal station een dslr met iets of wat witte lens boven te halen. Krijg je meteen spoorwegpolitie op je dak want dat mag niet.

Idd, phonecams mogen wel maar wekt minder achterdocht.
Nou, op de manier waarop jij soms gekleed gaat op stations, kan ik me er wel iets bij voorstellen ;-)
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

MUAHAHAHAHA :lol: :lol: :lol:

zoiets?

Afbeelding
http://www.jasperfotografeert.com
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

:D :D onder andere!
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ik was laatst een beetje toerist in eigen stad aan het spelen (althans, ik ben Hagenees, woon in Zoetermeer, maar was bij vriendin in Rotterdam), en was dus in Rotterdam een stalen hefbrug aan het schieten.
Komt er zo'n rasechte Rotterdamse langs en begint een heel verhaal af te steken over de geschiedenis van de hefbrug en haar familie..... Weet ik waar het allemaal over ging, ze ging van de hak op de tak.
10 minuten daarna een oude baas die de 1ste WO nog bewust had meegemaakt, en alleen maar voeg: "Zijn dat Carl Zeiss lenzen?"

Toen ik hem beantwoordde dat ik dat niet wist (Ja, ik schaam me diep :oops: ), zei hij: "mooi he, die hefbrug." en wandelde weer door.

En onlangs op een automeeting werd ik aangezien voor een fotograaf voor een autotuningmagazine.
EOS 50D ~ Sigma 10-20mm HSM ~ Canon 15-85mm IS USM ~ Canon 17-55 IS USM ~ Canon 70-200 f2.8 L USM
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

In Rome kreeg ik in diverse kerken de vraag of ik proffessioneel foto's maakte. Heel irritant. Je mag daar niet met een statiefje fotograferen omdat ze bang zijn dat je ansichtkaarten en dergelijke maakt van het interieur. Toen ik daarop de camera plat op de grond legde - zonder verdere hulpmiddelen - om een plafond te fotograferen was het nog niet goed :? Het moest "zonder hulpmiddelen uit de hand".

En laatst in het Natuurmuseum in Tilburg had ik netjes bij binnenkomst van tevoren gevraagd of ik foto's mocht maken. Dat mocht. Komt er een medewerkster van het museum op een gegeven moment op me af om te zeggen dat het niet de bedoeling is dat er (professionele) foto's worden gemaakt. Die kwam toch al snel tot inkeer toen ik haar van repliek diende.

Verder laatst op de kermis in Hilvarenbeek vroeg een groepje bouwvakkers voor welke krant ik foto's maakte (schoot daar voor het eerst buiten met de 70-200 lens). Ze wilden graag op de foto. Toen ik zei dit puur voor hobby te doen, bleven ze volhouden op de foto te willen. Ze wilden er ook voor betalen. Prima, maar betalen hoefde voor mij niet.. Heb de foto's gemaakt en de restultaten per mail naar een van hen opgestuurd.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Dutch Open in zandvoort 2006, daar werden linten voor me omhoog gehouden, mocht de fairways oversteken op plaatsen waar het niet mag en werd door een vriendelijke marshall verteld waar ik de beste fotos van de spelers kon maken. Zelfs de Pro's waaronder Collin Montgomery waren aardig, alleen tegen GSM's en compacts liet hij zijn Caddy los. Sterker nog ik werd met egars(?) behandeld, Ik kwam met mijn platinum gratis binnen bij AMEX en daar werden mijn rugzak en spullen door een professionele beveiliger bewaakt zodat ik rustig de baan door kon.

Moet je nagaan een EOS 300D zilver met een zwarte BG en en Sigma 70-300 DG en een Manfrotto monopodje en mijn rugzak; een Lowepro minitrekker classic notabene. Ik ben benieuwd hoe het dit jaar gaat met mijn nieuwe speeltjes.

En ja als je met een grip onder een camera loopt en een zonnekap gebruikt dan stijg je in de ogen van velen. :twisted: :roll: :lol: 8)
Laatst gewijzigd door 1 op jvanarkel, in totaal 26 keer gewijzigd.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Egards ;)

Leuk verhaal! :D
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

jvanarkel schreefCOLONDutch Open in zandvoort 2006
[offtopic]
Hmm... ga je dit jaar ook naar de Kennemer? Mini-meet? Ben er alle vier dagen, met accreditatie...
[/offtopic]
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

ik ga wel, tenminste dat hangt van de directrice af :oops: Ik ben er met korting van de Golfers Magazine, mag dichtbij parkeren want ik rijd BMW en kan relaxen bij AMEX vanwegen die platina kaart 8)

Maw lijkt me leuk. Kan ik nog wat leren. :roll:
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
jumpdog
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 582
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 18:53
WoonplaatsCOLON maarssenbroek

ja met zo,n speigelreflector en een toeter lens maak je wel eens wat mee..

op zandvoort sat ikde lancia deltas te fotograferen op reeks opnames.klikklikklikklik..vrouwtje naast me met een compactje probeert haar man die af en toe in een knalgele lotus voorbij tuft(zo hard gaandie dingen nou ook weer niet) te knippen kijkt me aan 'ja met zo een kan ik het ook wel"...'zal ik er een paar van de lotus maken dan" een week later een cdtje met ses fotos van een moeilijk kijkende man in een gele lotus op gestuurd...

in ouwehand sta ik bijde ijsberen eenpoot met d20 en 50/500 bigma..naast me een man met vrouw en kinderen''kijdat vindt ik ook wel een leuk cameratje....zoooooww.hallo!!! ' ik zoomde even volledig in :D

met medeforummer wheely enkele weken geleden ..aan het nachtfotograferen bijde kerk op het markt plein"he...ikwil model worden" wordt er luid geroepen we kijken even opzij naarde twee jongedames die er aankomen...Jill ..is nu al een paar keer in de studio geweest :D


blijft leuk ... :wink: :wink:
Als je het niet maakt ..weet je nooit of het een mooie foto was geworden
Gebruikers-avatar
Bianca Hilhorst
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2006 12:08
WoonplaatsCOLON Gorinchem

Ik was in juni met enkele medeforumleden in Ouwehands Dierenpark. We liepen met een groep van een mannetje of twintig. Ik kreeg de vraag of we een fotowedstrijd aan het houden waren.
Niet geschoten is altijd mis
CS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2005 20:21
WoonplaatsCOLON Ede

:lol:
Wat een leuke verhalen allemaal!
Gebruikers-avatar
Digiklink
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2006 00:21
WoonplaatsCOLON Nieuwegein

Heeel erg herkenbaar... Laatst nog. Ik liep in een klein dorpje rond om brandweer-wedstrijden te fotograferen. Ik wandel rustig over de enige straat in het dorp, als ik 2 oude mannetjes op een bankje passeer. Hoor ik ze het volgende zeggen :

'He Ad, moejje kaikuh, hejje zo'n arrestikeling' (hij bedoelde denk ik 'artistiekeling'. Dat hoop ik dan maar.)
'Sow hee, die hep een grote!'
'Weejje hoe je of dat ook ken zien?'
'Ja, aan dat grote ding toch zeker!'
'Nee, ook aan zen haar. Want hij hep zo veel haar, en al die rare arrestikelingen hebben dat ook'.

Klopt ook wel, mijn haar heb ik wat langer dan andere mannen, maar toch... En bedankt.
Wat u niet zag of niet wilde zien.
Gebruikers-avatar
Aloys
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2007 06:07
WoonplaatsCOLON Kampen
CONTACTCOLON

Ik maak ook wel negatieve dingen mee, vooral van suppoosten, security etc. Of ik vergunning heb om hier te fotograferen... :?
Ik werd in een museum in Wenen gewoon achtervolgd door suppoosten, tienermeiden met compactcameraatjes flitsten maar raak!
Wil ik een foto van mijn echtgenote maken, in een winkel: "U mag hier niet fotograferen!" :shock:
Vr. groeten, Aloys.
[size=75]Canon Eos 30D / EF-S 17-55 2.8 IS USM / EF 70-200mm 2.8[color=red]L[/color] IS USM / 2.0 Extender[/size]
fireblade

Laatst een opmerking in Beekse Bergen ja met zo'n camera en lens kan ik ook goede foto's maken.

Antwoord: Ik wou de camera aan haar geven en zei nou gaat uw gang. De fotograaf bepaalt de foto niet de camera. Ze droop af als een droevig hondje :?

Gr. Chris
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ach ik heb echt zo'n houding van "laat ze maar [censored]". Dat suppoosten extra waakzaam zijn en je aanspreken is inderdaad een minder iets. Dat terwijl mensen met DSLR's vaak juist harstikke voorzichtig zijn.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar