Opmerkingen tijdens fotograferen

ModeratorCOLON Global Moderators

CS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2005 20:21
WoonplaatsCOLON Ede

Krijgen jullie ook zoveel opmerkingen?

Mij is al een aantal keren gevraagd of ik voor de krant werk! :? :? :lol:
Opmerkingen als: 'daar heb je de fotografe' of 'mag ik op de foto' hoor ik regelmatig. Mensen zijn ook erg belangstellend: Heb je mooie foto's gemaakt? :lol:
Wel leuk maar wel lastig als je net bezig bent! :?

Wat voor een opmerkingen krijgen jullie?
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Krijg nooit opmerkingen. En als ik die wel zou krijgen zou ik die gelijk gebruiken voor een mooi portret ;)
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

De leukste kreeg ik te horen in voormalig kamp Westerbork, Drenthe. Liep ik daar met m'n camera en 70-200 op m'n body, zegt een vrouw, knikkend in mijn richting, tegen haar man die z'n compactcamera vasthoudt: "Die van hem is een stuk groter dan die van jou" :oops:
*Marco*

Afbeelding

Dus "size does count" :D
Akumal

Laats vuurwerk foto's gemaakt bij Nijmegen. Bij installeren van statief e.d. krijg je wel een hoop bekijks.
Sommige mensen liepen toen al met een boogje om je heen :lol:
Maar geen negatieve reacties.
rob.
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Er wordt weleens gevraagd voor welke krant je fotografeert.
Als je dan direct, zonder twijfel een landelijk dagblad opnoemt hoor je nog wel een dat het praatje verder gaat naar andere mensen in de omgeving;
Ohhhhh, hij fotografeert voor de Volkskrant, AD, Telegraaf of noem maar wat :lol: :lol: :lol: :wink:

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
CS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2005 20:21
WoonplaatsCOLON Ede

Whahaha! Geweldig!

In de dierentuin gaan inderdaad mensen voor je aan de kant enzo. Of krijgen kinderen op hun kop als ze voor me langs lopen. Moet er stiekem wel om lachen.
Kleine kinderen die 'zachtjes' aan hun moeder vragen wat die mevrouw aan het doen is! :lol: :lol:
zyprexa
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2005 14:47

Tijdens een bezoek aan Artis liep ik met mijn 100-400 rond. Naast mij stond een klein jochie met zijn vader. Vraagt dat jong aan pa: "wat is dat voor een groot ding op zijn camera?". Antwoord vader: "die meneer heeft erg slechte ogen"...................
[size=75]Canon 5D Mk II, Canon BG-E6 Canon EF 17-40 f4 L mm, Canon 24-105 f4 L USM IS, Canon 100-400 f4.5-5.6 L USM IS[/size]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Slechte ogen. LOL, da's ook een goede.

Ach.

Op Zandvoort met 100-400
voorbijganger: "U maakt foto's?"
Ondergetekende: "Nee, ik sta te bellen, dat hoor je toch"

Dingen als welke krant en die heeft een grote zijn veelgehoorde kreten ja.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Evert Veldhuis
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2006 13:52
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

Met bevrijdingsdag had ik een T-shirt aan van geenstijl.nl
Terwijl ik foto's maakte verwachten een hoop mensen dat mijn foto's op die site (www.geenstijl.nl) zouden komen.
Maar de mooiste opmerking was de vraag, 'waar is Rutger?'

(Uitleg: Rutger is de TV presentator van geenstijl, die samen met Camera Twan filmpjes maakt.)
Laatst gewijzigd door 1 op Evert Veldhuis, in totaal 22 keer gewijzigd.
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

Geweldig, die slechte ogen.

Ooit in de dierentuin:

Heel bijzonder wat voor soort clubs mensen verzinnen:
"Zijn jullie van de telelenzenclub?"

"Kijk, dat zijn allemaal digitale camera's met z'n schermpje."

Tijdens de DPZ verjaardag:
In een gesprek met een man op leeftijd...
"Zit daar nou ook zo'n anti-bibber op?"
Hij bedoelde Nikon's VR systeem. :lol:
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

2 weken terugbij Streetrock Bakel kwam ik backstage een man tegen die van de securety was.
Had mijn camera om mijn hals met de 70-200 erop geschroeft.
Hij kijkt me aan, kijkt weer weg, kijkt me aan en kijkt weer weg. Dat zo een aantal keer na elkaar.
Op een gegeven moment vroeg ik aan de beste man of hij het goed kon zien.
Vraagt die droog, ben jij nu de enige vrouw die met zo een toestel hier staat te fotograferen.
Antwoord doodleuk, met zo een toestel misschien niet maar wel met zo een lens. Antwoord hij weer, dan moet ik nog eens snel kijken naar zo een schoonheid want voor ik er erg in heb ben je alweer weg.

Kwam niet meer bij toen hij dat vertelde.

Dus als klein opdondertje heb je wel bekijkt met een knoepert van een lens erop.

Greetz

Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Heb het ook wel n's meegemaakt in ouwehands met een mevrouw die me aansprak of dat ik beroepsfotografe was :P nee hoor,het is puur hobbie...

Of je hoort mensen met een compakkie zeggen van''goh daar heb ik wel een heel klein dingetje bij :wink:
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
*Marco*

Tijdens de Landelijke Jeugd Atletiekdag (meer dan 600 kinderen op één atletiekbaan) had ik zo'n witte 70-200L (op m'n 30D met grip) van iemand te leen om even uit te proberen bij de 60 meter sprint. Komt er een meisje naar me toe:
"Meneer, ik zie dat u een professional bent. Ik heb net een paar dagen een nieuwe 350D en ik wil weten hoe ik het beste foto's kan maken?"
Het meiske had er ook een kitlens op, dus ik heb wat advies gegeven over waar en hoe ze kon gaan staan om wat foto's van de startende kinderen te maken.

Dat zijn dan wel weer de leuke dingen. :D
Toevallig iemand die zich herkend :?:
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Je mensen idd vaak kijken naar je camera, zo van: grote camera, wie is die persoon precies en wat gaat hij doen??

Laatst was ik in een bos foto's aan het maken toen een voorbijganger vroeg:"Fotografeer je ook bomen?"
Mijn antwoord:"Niet specifiek, maar ze staan er weleens op idd." :)
Gebruikers-avatar
deejayjames
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2006 20:11
WoonplaatsCOLON Zwevegem - België

onlangs ben ik naar de finale van Idool 2007 geweest en na de live uitzending natuurlijk beetje gaan wandelen op de receptie met mijn eos... leuke vond ik dat ik daar tussen alle "echte" fotografen ook aanzien werd als éen van hen... ik hoorde de idolen tegen elkaar zeggen (toen ze me zagen aankomen), "kom nog eens poseren, er is daar nog een fotograaf" :)
wel leuke ervaring
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

De opmerkingen "bent u van de krant", "o, wat een grote lens" en soortgelijke dingen... ach, daaraan raak je gewoon. Wat ik wel grappig vond was dat ik tijdens een workshop in Amsterdam door een meiske van Warchild aangesproken werd die moest en zou een keer door de zoeker kijken van "zo'n groot apparaat" (5D met 24-70). Ze was zwaar teleurgesteld dat het zaakje zo weinig in kon zoomen :lol:
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Eergister toen ik in de dierentuin van Emmen rondliep met m'n 300D met 70-200 erop en Computrekker AW op de rug, kreeg ik de opmerking :
"Oh, de Story is er ook."

Tja, ik was daar voor een reportage van 3 achterwerken van Neushoorns. Ik had helaas niet zo gauw een gevatte opmerking klaar.
Het viel overigens wel op dat er behoorlijk wat mensen met een spiegelreflex rondliepen.

En met de 2x extender ertussen werd ik helemaal vaak aangekeken.

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
Marx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1667
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005 12:29
WoonplaatsCOLON Noord Holland

ook andere opmerkingen krijg ik wel eens te horen.
Als ik naast de landingsbaan sta bij rozenburg en er staat een jongen naast me foto's te maken met zijn nokia N95 toestel.

Kijkt me aan en zegt, 5mp en past in mijn binnenzak....

Waarop ik doodleuk antwoord, tja 5mp en nog geen fatsoenlijke foto... :)

Ook de krant verhalen zijn erg herkenbaar, mensen die vragen wanneer het in de krant komt.... euhmm nou...
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Erg goede opmerking, Marx :) :lol:

Maar inderdaad erg herkenbaar sommige opmerkingen hier!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar