Reacties nieuwe indeling van het forum

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
arend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 638
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2005 20:47
WoonplaatsCOLON Middelburg
CONTACTCOLON

Het spijt mij als ik iemand heb beledigd, dat is wel het minste wat ik wil.
Ik blijf dit zeker volgen, ben verslaaft aan dit forum en kijk er minsten 3 keer per dag op.
Het is een zeer leerzaam forum en ben blij dat er zoveel mensen er hun vrije tijd in steken.
Ik heb nog wel een tip voor de nieuwe leden, lees eerst eens minstens een maand dit forum, daar leer je veel van.
Plaats daarna pas wat foto's.
Ik maak geen perfecte Foto's, maar ik doe wel mijn best.
[color=red] Neem eens een kijkje op mijn Site
www.arendbevaart.nl [/color]
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

arend schreefCOLON Het spijt mij als ik iemand heb beledigd, dat is wel het minste wat ik wil.
Klasse Arend, je hebt hier een hoop, recht mee gezet :!:

Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

musicjohn schreefCOLON"Waar kunnen de beginners straks terecht met hun foto's?"
Toch is het juiste antwoord: de Showcase, nu omgedoopt tot "Beoordeel mijn foto's". En daarmee is het forum in feite weer terug waar het ongeveer een jaar geleden ook was. Met de "frisse start" van een tijd geleden hebben we de Testcase geïntroduceerd, en die gaat dus nu, wegens niet goed bevallen, weer weg.
Ik ben zelf ook begonnen met foto's te plaatsen in de Showcase, en het niveau van mijzelf was toen echt beginner hoor. Niemand die daar grote problemen mee had, en ik heb gewoon commentaar gekregen, en daarvan geleerd. Het zal nu wel eventjes wennen zijn, maar dat gaat snel genoeg.

Het aantal topics zal trouwens niet zo heel sterk stijgen: de Testcase is 1 verzamelbak van allerlei onderwerpen, "Beoordeel mijn foto's" krijgt de sub-categorieën die je nu ook bij de Showcase vindt.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Bianca Hilhorst
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2006 12:08
WoonplaatsCOLON Gorinchem

Een reactie van een beginner. Laten we gewoon beginnen en alles maar op je af laten komen en na enige maanden evalueren en de eventuele problemen aanpassen. Dit is volgens mij een club van redelijk denkende mensen, dus ik ben niet bang voor wat er kan gaan gebeuren.
Niet geschoten is altijd mis
Jet M
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 12:13
WoonplaatsCOLON Opende (gr)
CONTACTCOLON

Dat wilde ik nu ook net zeggen. (als beginner) Gewoon beginnen en als het naderhand niet blijkt te werken of dat er dingen anders moeten is er gelukkig geen grondswetswijziging voor nodig om dat te bewerkstelligen. :D
Hij wilde de wereld zien ; zij installeerde google earth.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Hoe moeilijk is het, om een "testcase" te handhaven?

Als je problemen hebt, je komt er niet helemaal uit, kan je daar foto's plaatsen. Je kunt daar tevens de vraag stellen of iets showcase waardig is.

Het "he het is niet scherp en ik snap niet hoe het kan" zou heel goed kunnen blijven thuishoren in de testcase.
Als ik aan het oefenen ben met macro's en ik heb vraagtekens, zou het ook heel mooi in testcase geplaatst kunnen worden.

Ik wil er (net als musicjohn dus) voor pleiten om testcase beschikbaar te houden. Hernoem het desnoods tot proefplaatsingen of zo.

Ik zou niet weten waar ik straks een vraag over een mislukte foto of een foto die het net niet is, maar waarvan ik niet weet HOE ik hem verbeteren moet, kan plaatsen. Toch niet in "beoordeel mijn foto".

Is het iets om testcase te handhaven en automatisch berichten waarvan het nieuwste antwoord ouder is dan 3 maanden te verwijderen?

Just my 2 cents.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

musicjohn schreefCOLON Dat is waar mijn grootste bezwaar ligt.

Tot nu toe voelden beginners zich thuis in het testcase gedeelte omdat men te huiverig was om in showcase te posten. Vandaar ook het enorm grote aantal topics in testcase.

Als de testcase opgeheven word dan durf ik zomaar te voorspellen dat 70% van de posters geen foto's meer gaat plaatsen. En als jullie antwoord hierop is dat deze groep leden juist ook in "Beoordeel mijn foto" gaat posten dan missen jullie het doel welke jullie voor ogen hebben.

:wink:
Als ik Martin goed heb begrepen is de nieuwe 'Beoordeel mijn foto' eigenlijk een andere benaming voor de huidige testcase en dus niet de nieuwe benaming voor showcase. Er worden immers geen eisen van showcasewaardigheid gevraagd of ik heb deze gemist.

Beginners kunnen imo hier dus gewoon in posten. Er komen in 'Beoordeel mijn foto' imo foto's in die nu in testcase gepost worden maar ook foto's die nu in showcase staan maar die bv. niet voor de 'exporuimte' worden aangeboden.

Wel ben ik met je eens dat het aantal postings door de samenvoeging gaat stijgen en dus daarmee samenhangend het aantal reacties mogelijk zal dalen.

De nieuwe showcase wordt min of meer 'expo' nu dus met beoordeling vooraf.

Groetjes,
Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
Gebruikers-avatar
newbie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2006 15:41

begrijp ik nu goed dat de showcase en de testcase samen gaan, en dat er tegelijkertijd een soort expo ruimte komt. (net als het album op dpz?)
wordt het ook de bedoeling dat er maar één of enkele foto's in het album worden toegevoegd per dag?


door de test en show samen te voegen, ga ik hier steeds minder kijken denk ik. er wordt (de laatste tijd)zoveel geplaatst waarvan ik denk. waarom moet een ander dit nou zien..zelfkritiek ontbreekt vaak lijkt het wel. door alles op één hoop te gooien zie ik straks door de bomen het bos niet meer. of wordt die expo album ruimte laagdrempeliger dan bij dpz en betekent het in de praktijk dat dit een strak gemodereerde showcase is.

dan zou het wel eens een hele goede zet kunnen zijn. ben benieuwd!

maar eh
dat album kan toch heel goed naast de huidige show en test case geintroduceerd worden?
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Teveel pagina's om gericht te kunnen reageren. Dus wie wat gezegd heeft ga ik niet meer uitzoeken. Ik heb wel wat dingen gelezen waar ik bij deze op reageer.

Allereest de snelheid waarmee de eerste negatieve reacties er stonden. Het glas is bij deze mensen altijd halfleeg? Jammer.

Dan de mensen die zeggen dat deze koerswijziging leden gaat kosten. Ja... en??? Het is leuk dat we 8000+ leden hebben, maar het gaat niet om de kwantiteit, maar om de kwaliteit. Dus als mensen willen opstappen, omdat ze de nieuwe koers van EOSDigitaal niet op prijs stellen, dan moeten ze dat vooral doen. Echter, we hebben ook al gehoord dat als de kwaliteit van het getoonde blijft zoals het is, dat er juist dan mensen opstappen :? Kortom: je kunt het niemand naar de zin maken. Het is lood om oud ijzer. Voorlopig heeft de crew het tot nu toe voor elkaar gekregen om het forum gestaag te laten groeien, ondanks alles "dreigementen" van opstappende leden. Lijkt me toch een aardige prestatie, al zeg ik het zelf.

EOSDigitaal is en blijft laagdrempelig. Geschikt voor de beginnend fotograaf (en forummer). Maar we verwachten wel een aantal dingen en als blijkt dat men daar niet aan voldoet, dan wordt men daar op aangesproken. Allereerst verwachten we van iemand die net een forum bezoekt, dat deze persoon eerst even meeleest voordat 'ie reageert. Proef de sfeer, kijk hoe het werkt en ga dan pas meedoen. Daarnaast geldt voor het plaatsen van foto's eigenlijk hetzelfde. Je mag als beginner best foto's plaatsen, maar als je zelf al ziet dat je foto eigenlijk onscherp is, overbelicht etc., plaats 'm dan liever niet. Wees kritisch.

Ik heb testcase nooit gezien als onderdeel voor eerste foto's uit je nieuwe camera. Testcase was voor mij het onderdeel om nieuwe dingen te laten zien. Dus foto's van voertuigen, gefotografeerd door een mensenfotograaf. Als u snapt wat ik bedoel. Nu dient het echter als plaats waar iedereen die net 5 minuten een camera heeft z'n plaatjes neerzet. Zo van: "ik drukte af, er kwam wat op het cf-kaartje en kijk, ik kan het nog op het forum zetten ook". Wellicht overdreven beschreven, maar daar komt het natuurlijk wel af en toe op neer. Daar wilde "men" vanaf. En met de nieuwe manier van werken hopen we daar binnenkort dan ook vanaf te zijn. Een enkele uitzondering daar gelaten.

Prachtig ook hoe mijn voorganger nog even het gebrek aan zelfkritiek uit. Dat is nou precies waar we vanaf moeten. IMHO.

De vraag waar je terecht kunt met je vragen die nu in Testcase komen (onscherpte, belichting etc). lijkt me dat we dat in de crew eens moeten bespreken. Wellicht dat dat naar W.I.P. kan. Wellicht dat iemand daar een ander idee over heeft. Wel een goed punt in ieder geval.
CaNonTruDy
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2006 18:48
WoonplaatsCOLON Waar het huis staat

Ytos schreefCOLONEOSDigitaal is en blijft laagdrempelig… [tekst er tussen in]…... IMHO.
Ik heb dit topic opnieuw gelezen en er goed over nagedacht.
Volgens mij is dit weloverwogen gelanceerd en zou het heel goed kunnen werken. Natuurlijk geef ik het een kans, ik ben niet zo wars van veranderen, maar wil wel altijd van de hoed en de rand weten!
Mag ik het hele forum vragen om het kritisch te blijven volgen en samen met de crew en 'de FotZies' na een halfjaar te evalueren?
Ytos schreefCOLONDe vraag waar [tekst er tussen in] … Wel een goed punt in ieder geval.
Vind ik dus ook. Voorstel: open een nieuw forum-item waarin iedereen het werk van een ander kan becommentariëren, evalueren, tips geven etc. maar dan mede ondersteund door foto's hoe het anders kan, niet moet, nooit aan gedacht maar zo kan het ook. Want dat mis ik vaak.
Een foto zegt zoveel meer…

Laten we er samen iets van maken, want het forum ben JIJ

Groet, Trudy
[size=75]Lach naar het vogeltje.[/size]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

fokkedeboer schreefCOLON
musicjohn schreefCOLON"Waar kunnen de beginners straks terecht met hun foto's?"
Toch is het juiste antwoord: de Showcase, nu omgedoopt tot "Beoordeel mijn foto's". En daarmee is het forum in feite weer terug waar het ongeveer een jaar geleden ook was. Met de "frisse start" van een tijd geleden hebben we de Testcase geïntroduceerd, en die gaat dus nu, wegens niet goed bevallen, weer weg.
Ik ben zelf ook begonnen met foto's te plaatsen in de Showcase, en het niveau van mijzelf was toen echt beginner hoor. Niemand die daar grote problemen mee had, en ik heb gewoon commentaar gekregen, en daarvan geleerd. Het zal nu wel eventjes wennen zijn, maar dat gaat snel genoeg.

Het aantal topics zal trouwens niet zo heel sterk stijgen: de Testcase is 1 verzamelbak van allerlei onderwerpen, "Beoordeel mijn foto's" krijgt de sub-categorieën die je nu ook bij de Showcase vindt.
Nogmaals wil ik benadrukken niet tegen veranderingen te zijn. Integendeel, vind die vaak een uitdaging. Dus wat dat betreft zeg ik "kom maar op!".

Wat ik wel mis in het verhaal is de argumentatie waarom de testcase niet zou voldoen of bevallen. Misschien komt het doordat ik vrij nieuw ben of dat ik iets gemist heb. Met het verhaal van MusicJohn kan ik wel meegaan dat je een soort devaluatie krijgt van wat nu de showcase is.

Maar wellicht lopen we met dit soort vragen/opmerkingen vooruit op een evaluatie hoe het nieuwe straks gaat werken. Laten we dus maar eerst even afwachten. Hoewel ik nu op het standpunt sta dat een soort testcase toch gehandhaafd zou kunnen worden.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
jumpdog
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 582
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 18:53
WoonplaatsCOLON maarssenbroek

ik moet zeggen dat ik de laatste paar m,aanden hier op het forum met gemengde gevoelens heb gekeken en gepost..(mischien een ander soort forum zoeken??)

ik zie de nieuwe opzet wel zitten mits die goed gehandhaafdt wordt...of je nu al jarenlid bent of je bent net nieuw we willen allemaal laten zien wat voor fotos je maakt...niks mis mee..

beoordeel mijnfoto 'zegt genoeg..je wilt dat andere je foto beoordelen..de mening van anderen telet dan voor jou gewoonmee ...of het nu een goede beoordeling is of een afwijzende beoordeling...leg ze tegen elkaar aan streep positief tegen negatief weg en leer ervan...daar zijnwe hier met z,n allen voor .we hebben allemaal hart voorde fotografie..wat we weten kunnen we delen...

ikzie het expositie gedeelte als een goed stap...een comissie die beppald welke fotos daar inkomen ..prima zolang het objectief is en de groep bestaat uit leden die hun kennis van zaken hier hebben laten zien in fotos of in reacties....smaak hoort erbij tuurlijk.maar mag niet de overhand hebben..voor een expositie geldt "kwaliteit" meer niet....het nivo mag wat mijbetreft hoog liggen ..het moet het DOEL worden...waar je als lid naartoe wil..de kwaliteit berijken waardoor je expositie waardig wordt..

Met z,n allen moeten we gewoon er voor kunnen zorgen dat iedereen een exposant in zich kan opbouwen...de doorslag is nog altijd aanje zelf..heb je het in je om dat te willen berijken GA er dan voor!!! ikweet zeker dat de leden hier op het forum je er bij zullen steunen en helpen..
haak je af ..haal je de foto weg na de eerste opbouwende bekritiserende reactie...dan miss je gewoon de "drive " daar is niets mis mee ..maar ontneem daarom niet iemand anders de "kansen "..

ik zeg laat maar komen die nieuwe instelling/indeling .....
Als je het niet maakt ..weet je nooit of het een mooie foto was geworden
CaNonTruDy
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2006 18:48
WoonplaatsCOLON Waar het huis staat

jumpdog schreefCOLONhaak je af ..haal je de foto weg na de eerste opbouwende bekritiserende reactie...dan miss je gewoon de "drive " daar is niets mis mee ..maar ontneem daarom niet iemand anders de "kansen "..ik zeg laat maar komen die nieuwe instelling/indeling .....
Waar ik voor wil pleiten is dat men dus juist niet de foto weghaalt want dan vervalt ook het leermoment. Ik mag graag spitten in 'oude' topics juist om te leren en zijn ineens de foto's weg, dat kijkt wel heel moeilijk. Dus ik wil juist een pleidooi dat foto's NIET zomaar verwijderd kunnen worden.
En voor de rest zijn we het eens!

KOM MAAR OP!
[size=75]Lach naar het vogeltje.[/size]
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Ik stop met lezen van dit topic, denk dat alles nu wel gezegt is (positief als negatief) en het nu gewoon tijd is de verandering aan te gaan.
Hierna groeien vast nog rustig een 14 pagina's welke alleen maar onrust blijven voeden. :cry:
Kijk dit is nu een onderschrift...
Soron
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 14:13
WoonplaatsCOLON Leeuwarden / Klazienaveen
CONTACTCOLON

Ytos schreefCOLONAllereerst verwachten we van iemand die net een forum bezoekt, dat deze persoon eerst even meeleest voordat 'ie reageert. Proef de sfeer, kijk hoe het werkt en ga dan pas meedoen. Daarnaast geldt voor het plaatsen van foto's eigenlijk hetzelfde. Je mag als beginner best foto's plaatsen, maar als je zelf al ziet dat je foto eigenlijk onscherp is, overbelicht etc., plaats 'm dan liever niet. Wees kritisch.
Dat is voornamelijk het probleem die je ook op ander fora als dpz ziet. Dit gebeurd dus niet. Nieuwe leden posten zonder iets te lezen hun CF dumps. (over het algemeen dan). Zelfkritiek is soms ver te zoeken. Hoe gaan we die cultuur veranderen?
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

jumpdog schreefCOLONhaak je af ..haal je de foto weg na de eerste opbouwende bekritiserende reactie...
We zullen - net als in het verleden - optreden tegen het weghalen van foto's. Dat is dus niet de bedoeling. Als je je foto's in "Beoordeel m'n foto's" zet, dan kun je zowel positief als negatief commentaar krijgen. Als je niet tegen negatief commentaar kunt, plaats je foto's dan liever niet.

Degenen die commentaar geven moeten zich overigens wel realiseren dat ze hun commentaar nog altijd als mening moeten geven en niet als vaststaande feiten. Maar dat is niet anders dan zoals het nu al is.
CaNonTruDy
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2006 18:48
WoonplaatsCOLON Waar het huis staat

Ik voel me aangesproken Chris, dus reageer ik, maar richt me op het forum en niet speciaal op jou (ykm):
"we gaan er voor, uitproberen, evalueren, sturen, maar doen!"
das de strekking denk ik ondertussen (ik gun me de vrijheid).

Juist de discussie, hoor en wederhoor, van elkaar de argumenten zien, wikken en wegen, je eigen weg binnen EOS zoeken/bepalen/afbakenen of wat dan ook. Want volgens mij is dat ook de kracht van dit forum.
Ik maak me sterk voor deze club en roep jullie op (nee ik heb geen aandelen): gaan we er voor? WE GAAN ER VOOR!
En is zuiver en puur mijn menig die niet over één nacht ijs gaat. Ik zal een criticaster blijven, das mijn ding, maar aan jullie de volgende stap.

Groet, Trudy
[size=75]Lach naar het vogeltje.[/size]
jumpdog
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 582
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 18:53
WoonplaatsCOLON maarssenbroek

ik denk dat de zin die als quote wordt aangehaald ..verkeerd gelezen wordt...

ik wil daarmee niet zeggen dat als je de kwalitiet niet hebt volgens de beoordelers..dat je dan de foto moet weg halen....het tegendeel....(maar je kunt het iemand toch niet beletten dat te doen ) in mijnogen mis je dan gewoonde "drive "om er uit te halen wat erinzit als je een foto weghaalt (of het moet verzoek zijn van een derde bij de foto betrokken partij zijn..bijv.een model dat bekritiseert wordt)
Als je het niet maakt ..weet je nooit of het een mooie foto was geworden
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

jumpdog schreefCOLON maar je kunt het iemand toch niet beletten dat te doen ) in mijnogen mis je dan gewoonde "drive "om er uit te halen wat erinzit als je een foto weghaalt (of het moet verzoek zijn van een derde bij de foto betrokken partij zijn..bijv.een model dat bekritiseert wordt)
Het was en blijft zo dat als iemand foto's plaatst en ze bij kritiek verwijderd dat diegene door een mod erop gewezen wordt dat dit niet de bedoeling is.. Dat was dus altijd al zo en dat zal niet veranderen..
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Ik ben zeer blij met de nieuwe koers en denk zeker het een verbetering van het forum zal zijn. Ook hier merk je dat zodra er dingen gaan veranderen, mensen dit in eerste instantie snel negatief oppakken. Jammer zeker als je weet dat er achter de schermen een groep mensen hard werkt (en geheel vrijwillig) met als doel om de kwaliteit van het forum alleen maar te willen verbeteren.
Heb er alle vertrouwen in... en zal na de vakantie door deze veranderingen weer meer actiever op het forum aanwezig zijn :wink:

Marian
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar