[opgelost!] Foto formaat in Microsoft Outlook

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Ik sukkel al héél lang met het volgende probleem...

Als ik een afbeelding wil verzenden (niet als bijlage maar leesbaar in mijn html mail) dan verkleint Outlook deze automatisch.. Ik heb al zo veel gezocht maar tot nog toe niet gevonden hoe hij de originele pixel afmeting moet behouden bij het invoegen van een afbeelding.


Iemand?

Overigens Microsoft Outlook 2003.
Alvast bedankt,
jasper
Laatst gewijzigd door 2 op triaxis130, in totaal 2 keer gewijzigd.
http://www.jasperfotografeert.com
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Wanneer ik een foto als bijlage wil toevoegen krijg ik rechts een menu waarin ik kan aangeven of ik de bijlage's orgineel wil laten of door outlook wil laten aanpassen.

Dit menu heet: bijlage opties
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
jonesy
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2006 13:24
WoonplaatsCOLON Julianadorp
CONTACTCOLON

Jasper,

kan je hier een voorbeeld van geven. Als ik een foto invoeg in mijn email van 10 x 15 cm, is hij ook zo groot.
Zodra de foto groter is dan mijn scherm verkleint hij hem. Zeg ik dan dat hij hem 100% moet laten zien zegt hij dat de waarden tussen de 0 en 55 moet liggen.
Ik ben niet zo heel erg thuis in Outlook. Maar misschien heb je hier iets aan. :?
Canon EOS 350D | Canon BG-E3 | EF-S 18-55mm f/ 3.5 5.6 II | Tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD | Canon EF 50mm F/1.8 II | Sigma 70-300 f/4-5.6 APO DG MACRO | Sandisk 2+4GB Ultra II | Naneu Pro Adventure K3L Black | Velbon Ultra LUXi SF statief
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Is het niet zo dat Outlook 'm automatisch verkleind op het scherm laat zien, net als IE. Maar dat als je op de foto gaat staan, er rechtsonderin een blokje komt waarmee je de foto volledig kan weergeven?
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Hier een screenshot,
De foto zelf is 800 pix hoog maar zoals je kan zien is hij verkleint, ook vind ik de optie in afbeelding opmaak niet om hem toch op 800 pix of ware grote te behouden :s

Afbeelding
http://www.jasperfotografeert.com
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Microsoft Nederland geeft de fout toe

En zou het in de nieuwe versie meenemen.
Dus in versie 2007 , daar moet het niet meer inzitten.

Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Gebruikers-avatar
jonesy
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2006 13:24
WoonplaatsCOLON Julianadorp
CONTACTCOLON

Toch vind ik het raar.
Ik heb ook een foto verkleint naar 800X600, opgeslagen en deze ingevoegd in Outlook.
Als ik nu naar de eigenschappen kijk staat hij ook als 800X600. Bij mij wordt hij niet verkleint.
Ik heb dit ook gedaan in Outlook 2007 en hier krijg ik hetzelfde.

Ik denk toch dat het een instelling is, of misschien toch een nieuwe schone installatie doen van office 2003. :(

@Mart - geeft Microsoft Nederland ook aan waar het hem in zit?
Canon EOS 350D | Canon BG-E3 | EF-S 18-55mm f/ 3.5 5.6 II | Tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD | Canon EF 50mm F/1.8 II | Sigma 70-300 f/4-5.6 APO DG MACRO | Sandisk 2+4GB Ultra II | Naneu Pro Adventure K3L Black | Velbon Ultra LUXi SF statief
Gebruikers-avatar
redmar
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1433
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2005 21:26
CONTACTCOLON

jonesy schreefCOLONToch vind ik het raar.
Ik heb ook een foto verkleint naar 800X600, opgeslagen en deze ingevoegd in Outlook.
Als ik nu naar de eigenschappen kijk staat hij ook als 800X600. Bij mij wordt hij niet verkleint.
Waar zie jij de afmetingen in pixels dan? Het gaat niet om een bijlage he, maar echt in de body van het bericht.

Bij triaxis130 gaat 't in pt (heb zelf geen 2003 meer helaas), maar bij mij in Outlook 2007 gaat t in cm (net als in Word). Die cm zijn dezelfde cm als die bepaald worden door de dpi. Dus als je de dpi naar 72 (of 96?) zet, dan verschijnt (in 2007 iig) de foto op volledig formaat.

Lijkt me een beetje voorbarig om daarom opnieuw te gaan installeren ;)...
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

jonesy schreefCOLON
@Mart - geeft Microsoft Nederland ook aan waar het hem in zit?
Neen
Ik heb destijds het probleem voorgelegd en ook daar kwamen zij er niet uit.
Wel zouden ze het meenemen in een nieuwe versie
Of dat zo is, weet ik niet
Let wel. Het gebeurt alleen bij afbeeling invoegen. Niet wanneer het een bijlage wordt.

Tegenwoordig gebruik in Thunderbird van Mozilla
En daar blijven de afbeeldingen wel op formaat
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Vreemd dat men er geen update-fix voor schrijft, lijkt me toch maar een kleine moeite voor een toch akelige bug
http://www.jasperfotografeert.com
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

dat dacht ik ook.
Maar ik had toen geen geduld om daar op te wachten
Dus heb ik een ander alternatief gezocht
En gevonden.
Mozilla heeft 1 nadeel en dat is in de mail scripts schrijven, zodat je mail als een bewegende presentaie over het scherm loopt

Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Gebruikers-avatar
jonesy
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2006 13:24
WoonplaatsCOLON Julianadorp
CONTACTCOLON

@ redmar - Ik heb eerst in de opties van office aangegeven dat hij in pixels de grootte moet weergeven. (eerst nieuw bericht, extra, opties. tabblad algemeen, maateenheden)

Ik heb het ook over invoegen :D


Ik kijk van de week wel even op mijn werk of ik niet iets van een fix kan vinden.
Canon EOS 350D | Canon BG-E3 | EF-S 18-55mm f/ 3.5 5.6 II | Tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD | Canon EF 50mm F/1.8 II | Sigma 70-300 f/4-5.6 APO DG MACRO | Sandisk 2+4GB Ultra II | Naneu Pro Adventure K3L Black | Velbon Ultra LUXi SF statief
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Grappig,

Een copy paste vanuit explorer lukt wel, als ik dan bij afbeeldingopmaak ga kijken in outlook, merk ik dat de grote ingesteld staat op 250%

Als ik bijgevolg terug een afbeelding invoeg in outlook en deze opmaak op 250% is het formaat blijkbaar juist...

bizar bizar bizar...
http://www.jasperfotografeert.com
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Ik heb hier ook Outlook 2003 en heb het ook even geprobeerd. Volgens mij heeft het te maken met het aantal pixels per inch.
Als een foto plaats die is ingesteld op b.v. 72 dpi wordt hij groter geplaatst dan wanneer ik diezelfde foto plaats met een resolutie van 300 dpi (beide foto's zijn in absolute pixels gelijk).
Dus zoals ik het hier bekijk houdt Outlook rekening met de afmeting in centimeters.
Ik heb overigens Outlook ingesteld om Word 2003 te gebruiken voor het bewerken van emailberichten.

Wieger

P.S. nog even een aanvulling:
Als ik Word niet gebruik voor het bewerken van emailberichten worden beide afbeeldingen op dezelfde grootte weergegeven.
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Builder,

Je hebt me de oplossing gegeven...
Ik heb nu "word" als email-editor uitgeschakeld en nu werkt het zonder problemen.
Het probleem zit hem dus in Word en dus niet in Outlook.

Ik kan weer verder,
Bedankt ;-)
http://www.jasperfotografeert.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar