Ballonvaart

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
edberg02
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2006 20:58

Hallo allemaal,

het is al weer een paar weken geleden maar op 24 mei mocht ik mee met een ballonvaart vanuit Enschede. Ik had allerlei plannen met groothoek -en telelenzen, totdat ik hoorde dat we met z'n tienen in een mandje mochten klimmen en er dus weinig ruimte zou zijn om lenzen te wisselen.
Alle foto's heb ik nu gemaakt met mijn 24-105. Ik hoop dat er een paar tussen zitten die jullie mooi vinden, commentaar is uiteraard welkom.

1. Afbeelding


2. Afbeelding


3. Afbeelding


4. Afbeelding


5. Afbeelding


6. Afbeelding


7. Afbeelding


8. Afbeelding



Groetjes, Edwin.
Laatst gewijzigd door 1 op edberg02, in totaal 24 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Tiergarten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 270
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2005 17:12
WoonplaatsCOLON Aalsmeer
CONTACTCOLON

Leuke platen en invalshoeken. Ik vind #1 ok, #2 is qua compositie erg spannend. Zit alleen geen exif bij, ik neem aan gewoon ergens rond de 1/50ste?
#3 kan me niet bekoren met die zwarte ruit, is hij zonder niet beter?!
#6 is de beste uit de serie, die straalt echt de rust uit die je verwacht bij een ballonvaart.

Erg leuk om te zien hoe je het hebt gedaan, ik ga 4 augustus voor de 6e poging om te varen, hopelijk niet teveel mensen in het mandje, dat lijkt me niks. Heb je nog enige tips?

Groetjes Arthur
Canon Eos 20D * 18-55mm IS 3.5-5.6 * 50mm 1.8 * 70-200 F4L USM * Kenko Teleplus Pro 300 DG 1.4x * Tamrac Expedition 3
Gebruikers-avatar
edberg02
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2006 20:58

Hoi Arthur,
bedankt voor je reactie. Foto nr. 2 heb ik op automatisch gemaakt omdat ik alleen met gestrekte arm het toestel onder de branders kon krijgen, maar de exif is F 8, 1/160 sec, ISO 400.
Verder vind ik tips geven moeilijk, het hangt er helemaal vanaf waar je opstijgt en hoelaat. In mijn geval werd het opstijgen meer dan een uur uitgesteld omdat het heel warm weer was, als gevolg daarvan was het al vrij snel donker. Mijn ervaring is wel dat de mooie uitzicht foto's vaak alleen leuk zijn voor jezelf en voor mensen die de omgeving kennen. De rest gaat op zoek naar herkenningspunten en als die er niet zijn vinden ze de foto niet zo boeiend.

Gr. Edwin.
Robbert L.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2005 16:32
CONTACTCOLON

Ik vind nr. 7 erg mooi! De vlam is een mooi focus-punt. Enige commentaar (waar je niets aan kan doen) is dat het jammer is dat er zo nadrukkelijk reclame op staat. Een kleurrijke ballon had het compleet gemaakt... :-(

De andere foto's zijn overigens ook mooi...

Robbert
Eos 50D / Canon 18-85 IS / Sigma 70-200/2.8 / Sigma 10 - 20

Ik blijf het proberen...
c.pennekamp
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2279
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2005 15:04
WoonplaatsCOLON Grootebroek NH
CONTACTCOLON

Mooie reeks hoor .

Nummer 5 en 6 vind ik de beste van deze serie.

Prettig om te zien zo.

Groeten Cor..
Gebruikers-avatar
edberg02
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2006 20:58

Bedankt voor de complimenten. :)


Gr. Edwin.
R.I.H.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2006 15:42

6 en 7 zijn voor mij verreweg de leukste foto's. Foto 3 snap ik niet goed. :?
Canon EOS 7D | Canon EF-S 17-85 IS USM | Canon EF 70-300 IS USM | Canon EF 50 1.8 II | Canon EF-S 18-55
Gebruikers-avatar
edberg02
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2006 20:58

Hoi R.I.H.,
toen ik foto 3 wilde maken draaide de ballon net weg. Ik drukte toch af maar als gevolg daarvan was de horizon zo gruwelijk scheef dat normaal corrigeren eigenlijk niet kon. De reacties op de foto zoals die nu is was echter positief (nee, dat waren geen EOS-ers :-) ), dus heb ik hem er tussen laten staan.
Gr. Edwin.
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Ben het met mijn voorgangers eens, foto's 6 & 7.

Gr. Emiel
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
rvf400nl
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2007 20:31
WoonplaatsCOLON giesbeek

foto 6 vind ik erg mooi
eos 40D,canon 300 2.8 IS
Gebruikers-avatar
ChielH
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2007 18:28
WoonplaatsCOLON Achterhoek

Leuke reeks!, en inderdaad zoals al eerder genoemd, leuke invalshoeken. Geweldig om luchtballonnen eens van een andere kant bekijken.
[size=75]Fotograferen is niet moeilijk, zolang je er maar niets van begrijpt.[/size]
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

heel mooie reeks, bij de eerste hoor je zelf het geluid (met een beetje fantasie natuurlijk).
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Mooie foto's!!
Heb ooit zelf het genoegen mee mogen maken in een ballon over mijn woonplaats te varen. Omdat ik de ballonvaart won, ging het allemaal zo snel dat ik geen camera bij me had.
Overingens vanaf morgen 25 juli tot en met zondag 29 juli:
BALLONFEESTEN IN JOURE. Iedere stijgen de ballonnen twee maal op 's ochtends en 's avonds.
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar