RAW bijwerken in Lightroom

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Lvnielen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 370
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2006 12:32
WoonplaatsCOLON Schiedam

Waarom doet Lightroom de wijzigingen op een RAW bestand niet opslaan in het RAW bestand?

dus als ik de kleuren aanpas en vervolgens het zeflde raw bestand in een ander programma aanroep dan is de foto nog orgineel en niet met de bewerkte kleuren.
kiekeboe!
zyprexa
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2005 14:47

Omdat Lightroom dit in een apart bestand doet! Je kunt dit bestand binnen Lightroom laten openen in Photoshop. Hierbij worden alle aanpassingen meegenomen. Zie het als een slimme manier om de concurentie buiten de deur te houden.......
[size=75]Canon 5D Mk II, Canon BG-E6 Canon EF 17-40 f4 L mm, Canon 24-105 f4 L USM IS, Canon 100-400 f4.5-5.6 L USM IS[/size]
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Nee, dat is niet om de concurrentie buiten de deur te houden! Het komt, omdat een RAW-bestand niet bewerkt *kan* worden, het is Read-Only.
In Lightroom zit wel de optie om een foto, met de LightRoom aanpassingen, in een ander pakket te bewerken. Uiteraard is Photoshop al voorgebakken (Control-E op de PC, Command-E op de Mac), maar je kunt - zie voorkeuren - ook een ander pakket aanwijzen om verdere aanpassingen aan de foto te doen.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar