vaag paard :-)

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Een maand geleden had ik een experimentje gedaan met een kleine dof en een paard op de achtergrond... Ik vond het toch de moeite waard om ze te plaatsen.. Het risico is uiteraard aanwezig dat zulke foto's helemaal afgebrand worden :lol: Maar ik vind het zelf wel wat hebben?

Vind je het wat? :lol:


1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding


Groet,
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Nou, ik vind het wel geinig hoor, voor een keertje. Foto 1 en 3 zijn in dat opzicht wel heel gelijk aan elkaar. En eigenlijk is twee ook niet meer dan een variatie.
Maarrrr
toch is dit hardstikke leuk om te zien.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

MartinPhili schreefCOLONNou, ik vind het wel geinig hoor, voor een keertje. Foto 1 en 3 zijn in dat opzicht wel heel gelijk aan elkaar. En eigenlijk is twee ook niet meer dan een variatie.
Maarrrr
toch is dit hardstikke leuk om te zien.
Martin
Thanks voor je reactie, Martin.
Je hebt gelijk dat de eerste en de laatste vrijwel hetzelfde zijn.. de reden dat ik Nr3 erbij heb geplaatst is omdat ik het wel een geinig gezicht vond, omdat het namelijk net lijkt of het paard aan de bloem ruikt (met een beetje fantasie).. :lol:

Toch leuk dat je het wel leuk vind om te zien... :)
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

cool! origineel ook. weer 'ns wat anders dan de zoveelste suffe standaard paarden plaat.
Goed gebruik gemaakt van de scherptediepte. Je ziet meteen wat het is en hoe het zit, maar kijk je even langer naar dat beest dat een hapje lijkt te nemen van de bloem. Meer dan alleen een leuk grapje, IMHO.
Gebruikers-avatar
Friso
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1064
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2005 20:45
WoonplaatsCOLON Voorhout

Auwauwauw, 't doet pijn aan m'n ogen. Voor een keer is het wel aardig, maar ik kan niet zeggen dat ik er kapot van ben.
Wat betreft de compositie vind ik dat er bij alle foto's eigenlijk teveel ruimte achter het paard zit. Je zou de foto's eens vierkant kunnen croppen. Volgens mij komt dat de compo wel ten goede.

Friso
Camera Obscura
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Hoi Rob,

Dit getuigt wel van de nodige creativiteit en dat is heel belangrijk voor een (amateur)fotograaf zoals wij zijn. Deze creativiteit laat je onderscheiden van de grote massa die - en daar is helmaal niets verkeerds mee - slechts de "standaardplaten" maken. Deze kunnen technisch en qua compo wel goed in orde zijn maar vaak haak ik snel af als ik foto's niet boeiend vind ... een foto moet me eigenlijk ook wel weten te raken!

Deze creativiteit is dus te prijzen!! Maar zoals jij moeite had met foto #1 van mijn laatste serie ben ik er nog niet helemaal uit wat ik hier nu precies van zou moeten vinden. Tja alles werkt bij mij een beetje trager dus als ik nog tot een afgeronde conclusie kom dan hoor je het nog wel. Voorlopig hou ik het even op "Creatief maar wrs. niet echt mijn pakkie an" :o

Groet,
Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

@ fistkikker
Fijn dat je het wel kan waarderen..

@ Friso
Bedankt voor je reactie, Frisco.
Ik geef toe dat je er geen uren naar moet staren.... :) v.w.b de lege ruimte, dat vind ik juist wel mooi en croppen tot een vierkant plaatje vind ik wat minder.

@ Miccie
Bedankt voor je aardige reactie, Michel..... Een beetje creatief met kurk (zo af en toe) vind ik zeker heel leuk, het pakt uiteraard niet altijd goed uit, dus mocht je uiteindelijk tot de conclusie komen dat je het toch helemaal niks vindt (heb al zo’n vermoeden :) ), mag je dat ook best zeggen, ik ben toch nu al tevreden met je aardige reactie.

Groet, Rob..
Canon Jack
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2459
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 19:37
WoonplaatsCOLON Beek (LB)
CONTACTCOLON

Leuke variant. Erg geinig bedachte n uitgevoerd.

Gr
Jack
[url=http://www.one-eyephoto.nl]Mijn website[/url] [b][color=red]UPDATED!![/b][/color]
Verkoop je foto's op [b][url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54595]Shutterstock[/url][/b].
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

ik vind het wel leuk (heb het zelf ook al toegepast (zie hier), maar vind het nu té nadrukkelijk. Je moet echt naar het scherpe onderwerpje zoeken, een kleiner paard om in tweede instantie te ontdekken vind ik fraaier. Verder centrale compo, etc. Lijkt nu dus nog erg op een experimentje ipv de van jou bekende doordachte foto's...
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

meeste is al gezegd, idee is leuk, uitvoering kan beter. Wel getuigd het van creativiteit dat wel.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

@ Canon jack..
Thanks voor je reactie... Tis ook best een leuk thema :)

@ Schoffie
Bedankt voor je reactie.. Die van jou is idd wat subtieler.. (ook al had ik die van jou nog mooier gevonden als het paard omgedraaid was)
Vind het wel een aardig/creatief thema om zo af en toe eens mee te werken, ik zal de volgende keer wat beter op de compo letten en kijken of ik het wat subtieler kan maken..

@ Closeshooter..
Bedankt voor je reactie... ik zal eens kijken of ik het volgende keer wat kan verbeteren, of subtieler kan maken... Hoewel ik hem toch best prettig vind om naar te kijken.. :)

Groet, Rob...
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

vind het ook wel iets hebben, maar ik denk dat ze 2 Items elkaar beter niet kunnen raken, bedoel het scherpe bloemetje een beetje meer los van het onscherpe paard (of iets anders)
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
jw19
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 208
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2005 20:17
CONTACTCOLON

erg creatief en ook mooi uitgevoerd. Mijn ogen gaan wel eerst naar het paard en dan pas naar de bloemen en je kunt er niet lang naar kijken, want zoals =iemand eerder ook al aangaf doet het dan pijn aan je ogen :?
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Foto 3 is wel erg goed op deze manier, door de houding van het paard heb je toch weer interactie met je scherpe bloem op de voorgrond, hierdoor is het een interessante foto, hoewel je weet dat het niet klopt is die interactie erg prettig om naar te kijken.

Het is misschien niet "standaard" maar ik vind het prijzenswaardig dat je dingen probeert, daar houd ik wel van, helaas is niet iedereen dat altijd met me eens :)
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Leuk en zeer creatief.....doet bijna pijn aan de ogen. :wink:
Wat schoffie aangeeft over een kleiner paard in beeld kan ik me wel in vinden, ook in mijn ogen zou dat fraaier zijn of evt. het paard nog iets waziger.
Maar het is een leuk probeersel....

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

@ closeehooter...
dat detail (die verbinding) vond ik juist wel leuk...... :)

@ jw19
het ging mij ook niet als hoofdzaak om de bloemen, maar meer om het paard, dus als je ogen naar het paard worden getrokken is mijn missie geslaagd.. Hoewel ik idd wel adviseer om niet te lang te kijken.. :)


@ Manny
soms 'moet' je idd gewoon doen wat er in je opkomt (doe ik meestal wel)... maar natuurlijk ben ik ook aan de standaard fotografische conditioneringen onderhevig, (dat is datgene wat we met zn allen bepalen wat mooi is), (is overigens niks mis mee ) maar het is af en toe best leuk om dat jasje even van je af te schudden en deze conditionering te doorbreken... soms pakt dat goed uit, en soms niet.. Tis in ieder geval leuk... :)

@ Bartjed
ik zal er de volgende keer een verzachtend brilletje bij doen.... 8)
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Ik vind het zeer leuk bedacht en ook redelijk goed uitgevoerd, al zou ik het paard op foto 1 en 3 een stuk naar rechts geplaatst om een betere compositie te krijgen. Foto 2 dan een stuk naar links. Maar het idee is zeer goed !

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar