het wel/niet-TC-op-wel/niet-70-200-wel/niet-IS-testpanel

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

ik ben dol op duidelijkheid :mrgreen:
www.johanvanderwielen.nl
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

En Jamie durft niets meer van zich te laten horen. Die ziet zijn huis al uit zijn voegen barsten...
:D
Jamie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1450
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2005 15:01
WoonplaatsCOLON achter de zoeker ;-)

Geweldig leuk al dat enthousiasme, maar graag even terug naar mijn startpost mensen!!
Jamie schreefCOLONNaar aanleiding van dit topic wil ik voorstellen om eens in de praktijk te kijken wat nou de effecten zijn van het gebruik van extenders en/of IS bij de diverse 70-200 varianten.

[...]

En zijn er nog geïnteresseerden met een andere 2x TC of een andere 70-200 f/2.8?
Even een kort woordje, ik moet er zo vandoor en ben dan waarschijnlijk de rest van de dag niet meer online...
Ik wil de test klein houden, gewoon om het eens te proberen, en vooral ook voor de lol. Dus graag beperken tot extenders en de 70-200 f/2.8 exemplaren, eventueel de f/4'tjes erbij, that's all. Als we de test laten uitgroeien tot een happening met 83 verschillende objectieven en 37 leden die in de grote lenzenbak lopen te graaien, dan haak ik echt af. Zo groot is mijn tuintje nou ook weer niet... ;-)
Mensen, tot vanavond en anders tot morgen!!
[size=75]"Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad."[/size]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik zit maar een beetje te stoken hoor, met al die andere lenzen.

Ik denk dat een vergelijk tussen de verschillende 70-200 lenzen die er op de markt zijn, een prima vergelijk is. Maar dan wel alle varianten. Dus met en zonder IS en met diafragma F/4.0 & F/2.8

Tevens, wanneer men convertors ook test, zou ik daar ook andere lenzen naast leggen. Bijvoorbeeld 400mm door een 2x convertor en dan een 100-400 op 400mm ernaast.

Waarschijnlijk verstandig om geen primes mee te testen, daar deze lenzen geen concessies heoven te doen voor een variabel zoombereik.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

dejong1racing schreefCOLONIk zit maar een beetje te stoken hoor, met al die andere lenzen. Tevens, wanneer men convertors ook test, zou ik daar ook andere lenzen naast leggen. Bijvoorbeeld 400mm door een 2x convertor en dan een 100-400 op 400mm ernaast.
Sorry, ik ook een beetje met mijn 24mm...

Mijn opmerking over een 100-400 ernaast, was omdat het interessant is omdat die vraag ook vaker voorbij komt.
Super initiatief in ieder geval.

groeten Sarpa
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik denk dat een 100-400 inderdaad wel wat toevoegd. Een aantal gebruikers van de combi 70-200 + 300 zijn afgestapt van de 100-400. Was dit nu terecht, of hadden zij last van exemplariciteit (wat een woorje hé) Tevens kom je met een 2x convertor exact in het bereik terecht.

Gezien de woorden over een 2x convertor (hij schijnt neit geweldig te zijn) denk ik dat een 100-400 zijn mannetje wel staat.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

Hoi,

Ik wil hier in ieder geval wel aan mee werken zoals ik in het begin al aangaf, ikzelf heb dus een Canon 70-200 2.8 L USM en een Canon 1,4 converter.

Ikzelf was van de 100-400 afgestapt nadat twee verschillende exemplaren binnen een jaar tijd kapot zijn gegaan.
Ik ben toen naar de combi gegaan van de 70-200 en de 300 F4, inmiddels heb ik de 300 F4 verkocht omdat ik in mei een andere lens met wat meer mm ga kopen.

Groetjes,

Mathijs
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Mathijs gaat voor de 500 f/4 IS?

Mathijs heeft òf hele rijke ouders of een hele goeie baan :mrgreen:
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

Of ik weet goed met sloten om te gaan :lol:

Nee even serieus, ik ga inderdaad een Canon EF-500 F4 L IS USM nemen, ik werk zelf gewoon en woon nog thuis dus heb geen hoge kosten.
Hoe wist je dat trouwens Schoffie?

Groetjes,

Mathijs
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Nosce te ipsum :wink:
www.johanvanderwielen.nl
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

Afbeelding

Ik huur em zo af en toe wel van Mathijs... :)
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Ik heb een 70-200/4L, 400/5.6L en een Kenko DG300Pro 1.4 convertor en wil evt. wel mee doen :wink:

Indien TS dat wilt hoor ik het vanzelf wel :wink:
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

kiek de

"materiaal-wat-we-nog-missen-in-de-test-vs-aantal-personen"-ratio van Sander is erg hoog (3 dingen voor 1 persoon)....
www.johanvanderwielen.nl
CaNonTruDy
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2006 18:48
WoonplaatsCOLON Waar het huis staat

Ik hoor/zie de serieuze resultaten wel, want daar is het toch om te doen dat dit topic gestart is.

Groet, Trudy
[size=75]Lach naar het vogeltje.[/size]
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

@Jamie, kan je aan het lijstje ook de 1.4x Type I toevoegen?

Is er al iets meer bekend over de test-dag?
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
Gebruikers-avatar
oegemeister
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 606
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2005 08:54
WoonplaatsCOLON Almelo

sta ik ook nog steeds geregistreerd met m'n 70-200 F4 IS? aangezien ik binnenkort toch een date met Schoffie moet hebben kunnen we dit misschien een btje combineren:)

gr Sjoerd
[size=75]Apple'tje, Apple'tje, jij bent de mooiste van het land! Go Away Micro$oft![/size]
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

ik heb een Canon 1,4 + 2.0 converter. en een 70-200 f/2.8 usm is. Als er nog behoefte is om deze te testen. Is voor mij wel afhankelijk van de datum ivm werk/diensten

ik hoor het wel groetjes Annette
Jamie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1450
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2005 15:01
WoonplaatsCOLON achter de zoeker ;-)

Hey guys,
Graag nog even geduld. Heb een druk weekend dus weinig tijd om te reageren. Ik beloof dat ik hier van de week op terug kom.
Happy koninginnedag!!
[size=75]"Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad."[/size]
Jamie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1450
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2005 15:01
WoonplaatsCOLON achter de zoeker ;-)

Jongens, het spijt me dat ik niet eerder heb gereageerd. Ik merk dat mijn hoofd op het moment niet staat naar het organiseren van een objectieventest. Mocht iemand zich geroepen voelen om de organisatie over te nemen: graag!
[size=75]"Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad."[/size]
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Ik wil hier mijn nek wel voor uitsteken..... (Dan heb ik gelijk een goede reden om erbij te zijn zonder dat ik een van de lenzen heb die werden genoemd :roll: )

Als mensen het geen probleem vinden om deze kant uit te gaan....

Stel ik voor om in augustus een zaterdag de test uit te voeren.

4, 11 of 25 zijn beschikbaar
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar