poollicht afgelopen vrijdag

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
greyhound
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2004 19:45

Erg mooi en ook zo vlakbij te zien.
Maar het is meestal teveel moeite om er zelf op uit te gaan als er op dit verschijnsel geattendeerd wordt (of je vergeet het domweg weer).
Deze foto's hebben me wel scherper gemaakt voor een volgende keer.
300D Rebel + 350D / EFS 18-55mm /EF 70-200L USM f2.8 / EF 50mm f1.8 II / Tamron 28-75mm f2.8 / Extender 2x / Sigma EF-500 DG ST
mumin-troll
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2005 13:06
WoonplaatsCOLON zweden

Mooie foto. Ben best wel jaloers, woon zelf in Zweden maar nog geen poollicht gezien.
Jeroen Kloppenburg
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2004 18:35

Jee, in Zweden! Waar in Zweden?

Daar moet je toch echt wel regelmatig poollicht kunnen zien, ook in het zuiden van Zweden hoor. Je hebt er dan niet eens een storm voor nodig, maar 'redelijke actieve' condities, en een onbewolkte hemel natuurlijk. En daar schort het nog wel eens aan de laastet tijd in Scandinavie ...
Jeroen Kloppenburg
http://asmo.irc-junkie.org/
mumin-troll
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2005 13:06
WoonplaatsCOLON zweden

In arvika (ter hoogte van Oslo). Helaas is het hier de laatste tijd erg bewolkt,misschien moet ik het nog maar wat hogerop zoeken, landelijk gezien dus.
Canon 20D. 10-22. 24-105 L IS USM. 580 EX
Zorwb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2005 21:45
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Mooie foto. Zelf nog nooit gezien. Heb me ook al op die SMS dienst aangemeld. Wie weet ....

Beweegt aurora eigenlijk niet veel, zodat je als je langer belicht een beetje wazig geheel krijgt?

Groet'n, Bart.
[size=75]Beauty is the reflection of the appearance of truth.
Better to seek truth than the reflection of its appearance.
But better to seek beauty than nothing.
[color=green] Canon EOS300d (Digital Rebel), kitlens, handgrip, 1GB 80x CF.
Sony DSC F505V[/color][/size]
Jeroen Kloppenburg
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2004 18:35

Ja aurora beweegt, dus hoe korter de belichtingstijd, hoe beter. Echter hier in Nederland beweegt het een STUK minder als in poolgebeieden... Daar kan zo'n groene arc zich van de ene kant van de hemel in een minuut naar de andere kant bewegen. Op opsplitsen in spiralen, etc.
Jeroen Kloppenburg
http://asmo.irc-junkie.org/
jpelverding
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010 12:00
WoonplaatsCOLON Oost Groningen

Accu: √
Lenzen schoon: √
Batterij afstandsbediening: √
Statief in de auto: √
Wolkenwegwerker: ???


En dan maar naar het noorden turen. Zou vanavond moeten gebeuren!
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

wow, een topickick-record :)
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Op 5 dagen na 7 jaar, wow, dat moet een record zijn!

Hulde voor de crew hier, blijkbaar is de database zo betrouwbaar dat terugzoeken naar 7 jaar terug nog mogelijk is!
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Maar wel een terechte kick!

Ben benieuwd of ik vanavond ineens het licht zie... ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Volgens de weermennekes zou het veel te bewolt zijn, nu zitten de weermennekes er wel vaker naast... duimen dat dat nu weer zo is.
Ben heel benieuwd naar eventuele foto's!!
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Weermannekes zitten er nooit naast, die geven een verwachting, geen voorspelling. Daarvoor moet je naar een waarzegger.
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

eos4all ow mijn oprechte excuses dat ik mijn woorden verkeerd gekozen heb, dank u hartelijk voor deze verbetering. ;-)

In het nederlands, laten we hopen dat die wolken geen roet in het eten gooien....
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

:) Ik vind het altijd zo sneu dat de weermannekes de schuld krijgen als het slecht weer is, die doen ook alleen maar hun best....

Jammer dat het niet een dagje eerder is, afgelopen nacht zou super zijn geweest.
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Nou ja het was meer een grapje richting de horrorwinter die voorspeld werd, kwam volgens mij ergens uit Engeland vandaan dacht ik die voorspelling.
Ik blijf trouw fan van opa Beelen hoor (het weermenneke van 3fm) :D

Vanaf hoe laat zou er iets te zien moeten kunnen zijn dan?
Heeft iemand een linkje of iets?
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Die horrorwinter is voorlopig aardig bezig in heel Noord Europa waar het gemiddelde temperatuur lager is dan normaal en sneeuwval veel hoger is dan normaal. Toevallig slaat het Nederland over, wees blij, want Nederlanders raken al in paniek met 5 cm sneeuw op de A1...
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Vertel mij wat November 2005..
Ik zat hoogzwanger in een auto... van Arnhem naar Enschede in een nette tijd van 10 uur!!!!

Maar goed als ik geen auto hoef te rijden dan mogen er van mij pakladingen sneeuw vallen hoor :P:P
Hoop stiekum dat we nog een beetje veel vorst mee krijgen, strenge winter en dan een lekkere niet te hete zomer, ik teken ervoor.

Zo nu ben ik wel klaar met offtopic gaan sorry :oops:
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ik geloof dat er die winter bijna 800 km files stond in Nederland :)
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ja was gekkenwerk, en dan grote vrachtwagens over dwars over de weg zien schuiven omdat die dachten wel 50!! te kunnen rijden....
En we leren er niets van, nog steeds als er een spatje naar beneden valt moeten we massaal op de rem.
Was laatst ook hier over de grens met de mist, kom je met 120 aanrijden, mistbank, gaat er een vol op de rem!!


* ow ow ben wel erg in de klaagmodus zo he, ik zal ophouden en braaf gaan koken zoals een huisvrouw betaamd :D *
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
jpelverding
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010 12:00
WoonplaatsCOLON Oost Groningen

Dat waren een hoop herinneringen ;)
Ik kwam op het topic omdat ik even wilde weten wat goede instellingen zouden kunnen zijn. En mooi fat er zo'n lang geheugen in de database zit. Sinds het vertrek van mijn 50D en een verhuizing naar een dorpskern fotografeer ik veel minder; misschien krijg ik vandaag ook wel zo'n kickstart.
Net even naar buiten geweest, zuurstof in mijn bloed en uiteraard een fors oog op de wolken. Zag er mooi uit, leek nog verder op te klaren. Pracht weer, zon, niet te veel wind, heerlijk!
<vloekenindekerk> Met mijn nieuwe nokia wat foto's genomen; wat dat betreft mijn beste nokia ooit; en makkelijker voor social media dan mijn 20d. Moet ik alleen even uitvlooien hoe ik dat kan doen ;) </vloekenindekerk>

Als ik vanavond de moeite waarde foto's kan maken zal ik ze graag tonen. En anders blijft het een geheimpje tussen mijn objectief en mijn hersenen...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar