Vliegveld Eelde

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Yumo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 155
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 16:28
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard

Dit is een vliegtuig dat de bogt om gaat en dan weg vliegt ?

ik vind hem beetje onscherp en te kleine uitsnede's. Komt mischien door software.. Enkele zijn wel erg mooi.

Mischien AI servo aan zetten zodat hij het onderwerp blijft volgen.. Heb het idee dat hij aan het einde uit je scherpte bereik vliegt..

wel toffe serie !

mvg Sander
Had mij 10 jaar geleden gezegd dat we fotos zouden maken met een luciferdoosje, en ik had je voor gek verklaard......
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Jammer dat ze niet echt scherp zijn. Maar ondanks dat vind ik foto 1 wel erg indrukwekkend!
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Oei, ik zou me echt achter mijn oren krabben wanneer ik me afvraag om dit in de showcase te zetten. Het zijn er ook meteen zoveel.

Het is natuurlijk een mega-groot toestel, zo'n 747, maar alleen de laatste drie foto's zijn een beetje goed in beeld gebracht. Als je alleen de voorkant fotografeert zorg dan dat het neusje erbij op staat.
Het komt op mij over dat het allemaal te hard voorbij kwam voor je.

Ook de scherpte onbreekt in alle foto's

Klinkt misschien allemaal hard of grof, maar ik kan er helaas niks anders van maken.
Deze zouden bij mij linea recta de prullenbak in gaan of, als ik ze zou plaatsen, hooguit in de testcase met de vraag wat ik zou moeten doen om hier wel goede foto's van te maken.

Probeer de volgende keer wat meer uit te zoomen. Je kunt dan snellere sluitertijden gebruiken want er komt meer licht je lens binnen. Gevolg is dat je dan meer kans op scherpe platen hebt. Met meer groothoek kun dan waarschijnlijk ook makkelijker betere composities maken. In ieder geval kun je, wanneer er dan weer teveel lucht op staat, dat thuis makkelijk weer wegsnijden.

Terug naar Eelde dus.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
alexanderf
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2006 12:16
CONTACTCOLON

Dit vliegtuig maakte een doorstart op vliegveld Eelde.
Hij is namelijk te groot om daar te landen.
En ze zijn niet helemaal scherp, dat klopt komt omdat ik heel weinig tijd had om ze te maken (zag dit bij toeval) en heb ze uit de hand geschoten.

Alexander
CANON EOS 400D Tamron 70 - 300 en een Sigma 18-50
Gebruikers-avatar
alexanderf
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2006 12:16
CONTACTCOLON

En de verkleining van de foto's hebben ook niet geholpen aan de scherpte.
Op het grotere formaat komen ze veel scherper over.
CANON EOS 400D Tamron 70 - 300 en een Sigma 18-50
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Even off-topic, maar doorstart omdat het vliegveld te klein is? Ik kan me niet voorstellen dat de KLM denkt van ow zullen we eens proberen te landen? Oeps toch maar niet, dan maar een ander vliegveld. Zo werkt dat niet. Ik zou eerder dan denken een oefening. In de luchtvaar wordt niet zoveel aan het toeval over gelaten.

Maar geheel met dejong1racing eens. Op zich dus leuk moment, maar qua foto doet dat er niet toe. Qua foto moeten ze gewoon scherp zijn, en goed van compositie. En dan maakt het niet uit of je in handstand tussen de tralies door moest fotograferen ;)...
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Tinus
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1945
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2004 18:34
WoonplaatsCOLON Goudswaard
CONTACTCOLON

zoals anderen ook al opmerken is dit niet echt showcase materiaal.
Wees wat selectiever als je je foto's plaatst, en probeer ze met wat bewerking wat op te peppen.
deze maar verplaatsen naar testcase ?
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ook met deze toestellen moet geoefend worden. Piloten moeten ook hiermee landen, anders word op vakantie gaan voor de passagiers al vrij vroeg een avontuur. Natuurlijk leert zo'n piloot het eerst inm iets kleiners, maar uiteindelijk komen een aantal in zo'n mooie jumbo terecht.

Het oefene van landen en opstijgen vind plaats door mildel van onder andere doorstarts. Het toestel vliegt daarbij aan op de baan, raakt even met zijn wielen de baan, en vliegt weer verder. Dit bespaart aanzienlijk wat tijd en brandstof dan volledig tot stilstand komen. Echter geld dit iedere keer wel als een landing en dienen hier dus landingsrechten op betaald te worden.
Aangezien Eelde best wel wat goedkoper zal zijn dan Schiphol, zal dit dus een beter alternatief zijn.

Ook zijn er op Eelde diverse elementaire vliegopleidingen van, ik dacht, o.a. de KLM gestationeerd.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Rene Br.

Hier volgt de info:
Donderdagmiddag ( 8 maart) rond 1600 uur kwam de PH-BFA (KLM 747-400) 2x een approach/ low pass,(testen) maken op Eelde.
Op de foto zie je hem ook hangen, de wielen hebben de baan niet geraakt.
http://members.home.nl/dan/bfa@ehgg.jpg
Laatst gewijzigd door 1 op Rene Br., in totaal 11 keer gewijzigd.
Royke777
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 09:10
CONTACTCOLON

Bij zo'n test vlucht,meestal na een check .
Worden systemen getest, ILS VOR DME NDB alles .
MEestal raken ze niet de baan , want zoals gezegt is de baan niet raken een stuk goedkoper als wel raken .

Cargolux 747's doen het ook vaker , vliegen dan een rondje EHAM EHBK EHGG EHAM.

schiphol, maastricht, groningen, schiphol
[url=http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Roy%20Loyson&distinct_entry=true]Airliners foto's[/url]
griffonnetje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2006 20:22

Dat heet touch and go, dat gebeurd heel vaak, de banden raken dan heel even de baan en soms net niet.
Mijn broer is piloot en mijn ex ook, helaas zijn er heel veel afgestudeerde piloten maar heel weinig banen op dit moment (dus heel veel mensen met een flinke schuld ook)

mijn broer werkt nu op vliegveld Lelystad daar is zijn droom ooit ook begonnen als peuter.

in Eelde zit KLm vliegschool en DFA (Dutch flight academy) de laatste is een vrij nieuwe school , daar heeft mijn broer op gezeten (kleine school die met de nieuwste apparaturen en studdie stof werken)

dejong1racing schreefCOLONOok met deze toestellen moet geoefend worden. Piloten moeten ook hiermee landen, anders word op vakantie gaan voor de passagiers al vrij vroeg een avontuur. Natuurlijk leert zo'n piloot het eerst inm iets kleiners, maar uiteindelijk komen een aantal in zo'n mooie jumbo terecht.

Het oefene van landen en opstijgen vind plaats door mildel van onder andere doorstarts. Het toestel vliegt daarbij aan op de baan, raakt even met zijn wielen de baan, en vliegt weer verder. Dit bespaart aanzienlijk wat tijd en brandstof dan volledig tot stilstand komen. Echter geld dit iedere keer wel als een landing en dienen hier dus landingsrechten op betaald te worden.
Aangezien Eelde best wel wat goedkoper zal zijn dan Schiphol, zal dit dus een beter alternatief zijn.

Ook zijn er op Eelde diverse elementaire vliegopleidingen van, ik dacht, o.a. de KLM gestationeerd.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar