Fiets en Camera

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Als het straks wat beter weer is wil ik met de fiets en camera op pad gaan in de nabij gelegen bossen en polders.
Nu is het nogal lastig (formaat en gewicht), vooral met de 350D en het 100 - 400 objectief, op pad te gaan.
Het kan kan natuurlijk in mijn rugtas.
Maar ik wil dan mijn camera gebruiksklaar bij de hand hebben.
Zijn er collega's onder ons, die ook op de fiets de natuur in gaan, en op welke manier, vervoeren jullie de camera, zodanig dat hij snel te gebruiken is.
Alvast bedankt voor de tips :!:

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Volgens mij zijn er een soort harnasachtige dingen, volgens mij heeft Two-Tone er een, maar ik heb geen idee of het te gebruiken is op de fiets..

Groet,

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
edberg02
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2006 20:58

Hoi Caspar,

volgens mij kan je kiezen tussen de Tamrac Velocity 8 of 9 en de LowePro Slingshot 300. Beide tassen draag je als rugtas maar je kan ze zonder af te doen naar voren draaien en je toestel pakken.

Groetjes Edwin.
Gebruikers-avatar
Konrad Zebracki
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 556
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 21:20

Ik ga met mooi weer ook vaak met de fiets op pad en ik gebruik gewoon een normale rugzak, een crumpler PrettyBoyBackPack, met bovenin nog ruimte voor een fietskaart en iets te eten. Als je echt snel bij je spulletjes wil dan kun je een fietsmand voorop overwegen en hier een toploader schoudertas in plaatsen.

Gr.
Konrad
Arnoud
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 708
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 18:19
CONTACTCOLON

Heb hetzelfde probleem, maar dit heb ik opgelost met een fietsmand voorop. Ik leg hier een groot badlaken in, en op pad maar.
Heb een eos 350D met 100-400mm (en dat is groot), maar dat lukt prima.
Ik gebruik echter geen tas erbij aangezien ik dan soms nog te laat ben met de camera pakken. Tijdens het fietsen in de polder wordt je toch nog vaak verrast door plotselinge vogels die opduiken bijvoorbeeld. Dan kan ik mijn camera zo uit het mandje halen en schieten maar.
www.vanderwal-fotografie.nl
kiezel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2007 10:24
CONTACTCOLON

Ik heb een (stads)fiets met canvas fietstassen waar alle zooi in gaat. En mijn 350d gaat in de Lowepro Slingshot 100 op mijn rug - kan zo naar voren getrokken worden voor gebruikt.

Groeten, Kiezel 8)
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Ik doe altijd alles gewoon achterop:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=69527[/img]
geen probleem hoor! (en ja, dit is echt mijn rugzak, petje af voor mijn lowepro mini trekker AW)

Zonder gekheid, een ruime fietstas nemen, deken erin en dan camera met lens en statief erin, statief naar boven laten steken en even met een spanbandje vastzetten aan je bagagedrager, dat gaat prima.
Een andere, je camera (met snelkoppeling) met lens in een tas en dan je statief met een hockeystickklem op je voorvork vastzetten. Door de snelkoppeling ben je dan toch snel paraat.
succes,
groeten Sarpa
Jos Images
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 14:55

Caspar ik ken je probleem, want ik mag beide hobby's ook graag combineren.
Ga graag grote fietstochten maken van een dag en dan voel ik er niets voor om een rugzak te gaan dragen op de fiets.
Heb een stuurtas van Agu en twee zijtassen voor aan de bagagedrager.
In de stuurtas pas de body niet met een tele maar achterin in de zijtassen wel. Kwestie van remmen en je even omdraaien.
De fietsmand is ook een leuk idee.
Ga ik zeker eens proberen.
Succes,
Jos
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Bedankt voor de ideeën.
Ik ga me eens orienteren over de verschillende tips die jullie gegeven hebben.
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
fluppie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 797
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2005 11:35

C@sp@r schreefCOLONBedankt voor de ideeën.
Ik ga me eens orienteren over de verschillende tips die jullie gegeven hebben.
Kijk je wel uit dat ze je fiets niet pikken :wink:
Canon 1D en een zwart ding met de naam 1D markII en nog een heleboel meer
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

fluppie schreefCOLON
C@sp@r schreefCOLONBedankt voor de ideeën.
Ik ga me eens orienteren over de verschillende tips die jullie gegeven hebben.
Kijk je wel uit dat ze je fiets niet pikken :wink:
Inderdaad, daar zal ik voor oppassen, maar mocht het echt mis gaan dan is er nog zo iets als een verzekering.

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
Roland
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 157
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Lierop
CONTACTCOLON

Ik heb duizenden kiliometers gefietst met een Agu camera tas. Was niet groot maar ik vond hem wel erg praktisch en de kamera altijd zonder problemen mee gehad in regen, kou maar ook zon. Ik heb net even op hun site gekeken maar volgens mij is de tas niet meer verkrijgbaar.
Groetjes, Roland

Canon EOS | Panasonic Lumix
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Lowepro 75 AW
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Ik gebruik gewoon de lowe-pro rugtas en dat gaat eigenlijk prima. Inderdaad als je iets ziet, dan moet je afstappen en snel je rugtas afhalen. Maar in de praktijk kost het minder tijd dan je denkt.

Grote voordeel t.o.v. een echte fietstas is dat je ook nog te voet voort kunt en je dus niet met een onhandige zijtas of stuurtas door het bos moet. En vaak heb je ook de mooie momenten juist als je even van het fietspad afgaat en even op een plek (met cam in aanslag) stil gaat zitten.
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
SantaX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 19:51
WoonplaatsCOLON Stein (LB)

Zelf gebruik ik een schouder video/cameratas. Als ik in een mooi stukje kom waarvan ik weet dat ik meer foto's ga maken, hangt de schoudertas aan mijn linkerzijde, en ga ik met mijn arm door de nekstrap van de cam zodat deze aan de rechterzijde hangt. Als ik de 70-200 F4 erop heb. druk ik de lens dan nog even omlaag, zodat het wat minder uitsteekt.

Werkt voor mij perfect in elk geval, schoudertas = snel bij je objectieven komen.
[size=75]Gepromoveerd tot uitsmijter op 11 april 2007[/size]
wallisman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 15:27

ik gebruik in voorkomende gevallen een vouwfiets waar ik rechtop op zit (en dus niet een beetje naar voren hang, wat bij de meeste fietsen het geval is). Het voordeel hiervan is dat ik mijn camera met 70-200 (plus zonnekap) gewoon om mijn nek kan hebben hangen zonder dat 'ie me hindert tijdens het fietsen of tegen het stuur slaat. En ik hem 'm altijd bij de hand . . . .

Jan
allerlei glaswerk en zo'n klikapparaat
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar