Schots en scheef in Rotterdam

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
saf4screens
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2007 11:50
WoonplaatsCOLON Castricum

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=68614[/img]

Canon EOS20D+Canon EF24-105/4, (27-1-2007) 1/800-4,5-24mm. Geen trucage. Software Canon DPP: minimale verscherping en kleurcorrectie.
Gebruikers-avatar
Ronplaza
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 138
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2006 01:53
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Mooi! Mijn stad!
Hoe vaak zouden die kubuswoningen sinds het begin van hun bestaan al zijn gefotografeerd?

Mooie compo zo, vind ik...

Wat me verbaast is dat ze over het hele gebied scherp zijn, ondanks je gebruikte f4,5

Hoe kan dat, profi's? (ter lering)
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Bijzonder fraaie foto.

Compositie: perfect.
Scherpte: retescherp.

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
c0okie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 10:07
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

Ronplaza dit heeft gewoon te maken met het feit dat de foto bij 24mm gemaakt is. Met groothoek krijg je al snel meer DOF in je foto. Met een diafragma van 1.8 kan je ook een grote scherpte diepte krijgen, als je je focus maar goed kiest.

In dit geval zal de focus op het topje van de kubuswoning liggen ik gok zo'n 6 meter van de cam vandaan. Je kan dan uitrekenen hoeveel DOF er in je foto zit, ik heb dat nu even met een simpel programmatje gedaan "Barnack".

Wat je dan ziet is dat je alles van 3meter tot 18meter van je lens scherp op de foto krijgt. :lol:
Schilderen doe je niet met verf, maar met licht.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Echt een geweldige foto! Prachtige compositie. Kortom, niets mis mee volgens mij. Showcasewaardig vind ik!
Rotterdam Blaak is dit toch btw?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
saf4screens
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2007 11:50
WoonplaatsCOLON Castricum

Tijdens het voorbij gaan zag ik deze opstelling. Omdat het al begon te miezeren, moest ik snel zijn om de juiste compositie te vinden. Had ik langer de tijd gehad, dan had ik nog geprobeerd om de lucht-driehoek bovenin net zo groot te krijgen als onderin, zodat er een x-vorm zou ontstaan. Wat de scherpte aangaat: ik was benieuwd of iemand over de scherpte iets zou gaan zeggen, omdat ik vind dat ik voor 99% mijn 20d foto's altijd moet verscherpen met software. En eigenlijk zou het toch moeten zijn dat deze direct scherp moeten zijn zonder verscherping. Ik fotografeer al vanaf mijn ca. 14e (nu 50) en ik ben niet anders gewend.
Gebruikers-avatar
Ronplaza
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 138
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2006 01:53
WoonplaatsCOLON Rotterdam

c0okie schreefCOLONRonplaza dit heeft gewoon te maken met het feit dat de foto bij 24mm gemaakt is. Als je je focus maar goed kiest.
Ok, bedankt voor de uitleg...
dutchsequoia
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 621
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2004 13:22

Prachtig. Net of ze elkaar een kusje geven...
Smaak is persoonlijk en een mening is maar een mening
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar