Industrie aan de waterweg.

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
maurice1970
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 08:49
WoonplaatsCOLON Naaldwijk

Vandaag een Statief aangeschaft ( giotto) en vanavond foto genomen langs de waterweg, ter hoogte van Hoek Van Holland, alleen megascherp vind ik hem niet op de een of andere manier.
Graag ideeen of suggesties.
Heb hem genomen met de canon ef 70-210 mm F4.
Mischien moet ik toch maar eens voor de canon ef70-200mm L glas gaan.. :cry:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=67962[/img]
Kijk eens naar het vogeltje...
Canon EOS 7D Canon ef 50mm mk II
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Voordat je naar de winkel rent om je zuurverdiende spaarcentjes uit te geven lijkt het me nuttig om eens te kijken WAT voor onscherpte er in deze foto zit. Dit is namelijk volgens mij geen lens onscherpte maar beweginsonscherpte. Alles op de foto lijkt een beetje heen-en-weer geschud te zijn. De Exif gegevens ontbreken hier helaas, maar kijk eens naar je sluitertijden. Die zullen beslist lang geweest zijn. Zelfs een statief is met een tele lens geen garantie dat de camera gedurende de sluitertijd bewegingloos stil stond. Het indrukken van de sluiterknop kan in deze koude tijden (=minder spiercontrole) al voor een klein beetje beweging zorgen. Een mogelijke oplossing zou de zelfontspanner kunnen zijn of anders een draadonstpanner/afstandsbediening.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
maurice1970
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 08:49
WoonplaatsCOLON Naaldwijk

Deze is genomen op de zelfontspanner, maar inderdaad er stond een bijhoorlijke wind aan het water, dat zie je ook wel aan de rook.
sluitertijd was 5 sec iso 100 f.9.0 lijkt mij toch vrij normale instelling.
Kijk eens naar het vogeltje...
Canon EOS 7D Canon ef 50mm mk II
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik zag de rook inderdaad al en mede daarom dacht ik al aan bewegingsonscherpte. 5 sec lijkt me voor deze situatie zeker een goede, bedenk echter wel dat die 5 secondes behoorlijk veel zijn om een camera bewegingsloos te houden.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
maurice1970
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 08:49
WoonplaatsCOLON Naaldwijk

Woon er gelukkig vlak bij dus volgende keer probeer op 0,5 of 1 sec??
of ander weer uiteraard. :lol:
Kijk eens naar het vogeltje...
Canon EOS 7D Canon ef 50mm mk II
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Nou, de belichting van de foto is prima in orde, dus die sluitertijd zou ik gewoon zo houden. Inderdaad even wachten tot de wind wat gaat liggen :wink:
Ik bedacht me ook net trouwens dat een statief net zo stabiel is als de ondergrond waar het op geplaatst is. Dus let op waar je het statief neer zet.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Inderdaad lijkt deze plaat wat te kampen te hebben met bewegingsonscherpte.
Als ik jou was zou ik het toch nog eens een keer gaan proberen en dan goed op je instellingen letten, en waar je je statief op plaatst. En natuurlijk wachten tot er weinig wind is.

JW
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
FredB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2006 15:49
WoonplaatsCOLON Rhoon

Probeer anders je statief, bij wind, zo laag mogelijk op de grond te zetten. Als dat niet gaat kan je het statief proberen te "verzwaren", hang er iets zwaars aan waardoor het geheel steviger in de grond staat. Je kan ook zelf tijdens het schieten het statief stevig naar beneden drukken, al moet je dan zelf wel ook goed stevig staan.
De telelens zelf blijft natuurlijk ook een grote windvanger. :wink:
- EOS 350D en wat standaard glaswerk. Rest komt nog (hoop ik).
206GT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2007 12:11
WoonplaatsCOLON 's Gravenzande
CONTACTCOLON

Heyy

Toevallig woon ik hier ook 5 minuten vandaan. Én heb ik laatsts hetzelfde geprobeerd te doen. Ik denk dat ik je precies kan vertellen wat er fout is gegaan:

wind, gezien de rook uit de schoorsteen. Ik stond daar met een windje 5 op de dijk bij maassluis, en zag mijn camera gewoon bewegen. Had ook allemaal platen zoals jou, geen 1 scherpe ertussen.

Dus volgende keer, gewoon een dag uitzoeken met weinig wind.

Ps. waar heb jij gestaan? ik stond voor deze foto's bij massluis, maar hoek van holland is voor mij dichterbij!

Groeten René
Nieuwe PDA software, drivers etc. http://www.htcdriver.com
Nothing beats a lion - EOS 350D - sigma 17-70 DC macro 2,8-4,5 - EFS 18-55 3,5 -5,6 - EF 50 1,8 - EF 70-300 IS USM - sigma EF500 DG SUPER EO II... en mijn 206 GT
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar