Ineens.......Bambi

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Tangus
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2007 22:09

Gisteren in de sneeuw toch ook maar even op pad geweest.
(Wie niet?!)

Kwam ik in het bos ineens een oude bekende tegen.
Ik was net zo verbaasd als Bambi zelf. Als ze van mij een foto gemaakt haddden op dat moment, had ik waarschijnlijk dezelfde blik in mijn ogen. :shock:

groet

Robert

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=67911[/img]
Gebruikers-avatar
Sheila
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2006 10:47
CONTACTCOLON

Wat een enorm leuke foto, vind hem kwa kleur ook erg mooi. Je krijgt er echt een winter gevoel bij.
Wel erg jammer dat de foto wel wat scherpte mist, maar dat weegt nooit op tegen zo'n moment! :D
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

in showcase is de eis van minimaal 2 foto's...graag nog één bijplaatsen...

verder, erg leuke ontmoeting maar erg jammer dat hij toch wel scherpte mist
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
natuurflits
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2007 17:45
WoonplaatsCOLON groningen
CONTACTCOLON

welke lens heb je deze leuke foto gemaakt?

groeten natuurflitser
[url=http://natuurflits.nl]natuurflits al gezien?[/url]
Tangus
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2007 22:09

met de sigma 70-300mm APO DG Macro.

bedankt voor je reactie :D
mumin-troll
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2005 13:06
WoonplaatsCOLON zweden

Mooi! En zo dicht bij ook. Hier in Zweden zie ik die beesten zat maar zo dichtbij als jij hem nu op de foto hebt is mij nog nooit gelukt.

Wat die scherpte betreft... ga er maar aan staan. Die beesten blijven niet staan om te poseren. Knappe foto!
Canon 20D. 10-22. 24-105 L IS USM. 580 EX
Gebruikers-avatar
mctenhove
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 11:35
WoonplaatsCOLON Breda

schoffie schreefCOLONin showcase is de eis van minimaal 2 foto's...graag nog één bijplaatsen...

verder, erg leuke ontmoeting maar erg jammer dat hij toch wel scherpte mist
Wat is dat eigenlijk voor een stomme regel :? Soms heb je gewoon maar één mooie foto, moet je dan een andere foto bijplaatsen die er niets mee te maken heeft :?:
Maar goed, over de foto, ik vind hem niet geweldig. De ogen zijn wel scherp maar de rest niet, en hij oogt nogal saai voor de rest. Misschien moet ie wat extra contrast hebben? Overigens wel een leuk moment om ineens een hertje voor je neus te hebben. Ik heb het ook wel eens meegemaakt maar die van mij was binnen 1 seconde verdwenen :)
[i]Nikon Shooter [/i]
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

mctenhove schreefCOLONWat is dat eigenlijk voor een stomme regel :? Soms heb je gewoon maar één mooie foto, moet je dan een andere foto bijplaatsen die er niets mee te maken heeft :?:
Als je in het verkeer wordt aangehouden door meneer agent omdat je ip 50, 60kph rijdt zeg je ook niet "wat een stomme regel, je kunt hier best 60... ". De regels zijn gemaakt met een duidelijk doel. Als je het er niet mee eens bent (of je weet niet eens waartoe de regel dient...) kun je altijd bij ons terecht met een open vraag naar nadere info of een constructieve bijdrage. Bovenstaande reactie is echter niet de gewenste manier dingen open te gooien...

Verdere discussie hieromtrent mag in een eigen topic gevoerd worden, niet hier :!:

@TS: zie mijn eerdere reactie, nogmaals, één bijplaatsen...
www.johanvanderwielen.nl
Jan van Dalen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2004 23:15
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Zo zie je dat een mooie foto / moment niet altijd scherp hoeft te zijn :!:
Ik vind het gewoon een goede foto van een leuk moment .... de technische onvolkomen heden ... vind ik hier wat minder belangrijk
[size=75]Canon 20D en 50D en 5D MK2
Canon EF 70-200mm L USM |Canon 24-105 1:4 L USM| Canon BG-e2 grip | Canon 50m 1.8
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

Jan van Dalen schreefCOLONZo zie je dat een mooie foto / moment niet altijd scherp hoeft te zijn :!:
Ik vind het gewoon een goede foto van een leuk moment .... de technische onvolkomen heden ... vind ik hier wat minder belangrijk
Hier ga ik helemaal in mee. ;)
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Heel mooie foto! Al was het alleen om het moment!
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Charley
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2005 17:06
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Jan van Dalen schreefCOLONZo zie je dat een mooie foto / moment niet altijd scherp hoeft te zijn :!:
Ben ik niet echt mee eens, Jan. De foto markeert voor de fotograaf misschien een mooi moment, maar ik vind dat deze foto pas echt mooi is als 'ie scherp is...
[size=75]Canon 30D | 17-40 f4 L | 70-200 f4 L | 300 f4 IS L | 50mm 1.8 | Extender 1.4 | Speedlite 380 EX + omnibounce |[/size]
Gebruikers-avatar
jurgen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2005 12:01

schoffie schreefCOLON
mctenhove schreefCOLONWat is dat eigenlijk voor een stomme regel :? Soms heb je gewoon maar één mooie foto, moet je dan een andere foto bijplaatsen die er niets mee te maken heeft :?:
Als je in het verkeer wordt aangehouden door meneer agent omdat je ip 50, 60kph rijdt zeg je ook niet "wat een stomme regel, je kunt hier best 60... ". De regels zijn gemaakt met een duidelijk doel. Als je het er niet mee eens bent (of je weet niet eens waartoe de regel dient...) kun je altijd bij ons terecht met een open vraag naar nadere info of een constructieve bijdrage. Bovenstaande reactie is echter niet de gewenste manier dingen open te gooien...

Verdere discussie hieromtrent mag in een eigen topic gevoerd worden, niet hier :!:

@TS: zie mijn eerdere reactie, nogmaals, één bijplaatsen...
Schoffie, als regels regels zijn, moet je ze ook op de letter hanteren.
Als ik ergens bij voorkeur 50 moet rijden, dan mag dat ook 40 of 60 zijn.
"Plaats bij voorkeur minimaal 2 foto's"
Je begint toch niet totalitair te worden hè schoffie ? :wink:
Amateurs worry about equipment.
Professionals worry about money.
Masters worry about light.
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Graag uw commentaar beperken tot de foto aub ajb please svp
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

Ik vind dit meer thuis horen in de testcase, de foto is duidelijk niet scherp, wel jammer, was een mooi moment.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Gisteren crewmeeting gehouden... daarin is deze regel besproken en ook de onduidelijkheid. Er gaan e.e.a. veranderen en in de tussentijd zullen we 1-foto-topics laten staan.

Echter...

de kwaliteit van deze foto blijk ook m.i. niet showcasewaardig en ik wil toch voorstellen hem te verplaatsen... heel gaaf moment maar helaas té onscherp.

@Jurgen: noem het totalitair, noem het een manier om ff de touwtjes weer wat strakker aan te trekken (wat weer ff nodig was). Dat is gewoon mijn taak als mod, of men het nou leuk vind of niet. Het zou prettig zijn als ik, en andere mods, gewoon hun werk kunnen doen zonder bij elke beslissing hele discussies aan te moeten met allerlei mensen die er weer eens wat vinden...
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
DigiJosti
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 251
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2006 15:08
WoonplaatsCOLON Barneveld

Erg mooi moment waar velen van dromen! 8)
Als ie scherp en contrastrijk was zou ik hem in posterformaat uitprinten :)
Ik hoop voor je dat je hem vaker tegenkomt.

@Schoffie: zijn verzameltopics niet voor de 1-foto-posts of ben ik nou gek? :?
450D ||17-55 2.8 IS USM | binnenkort de 70-300 4-5.6L IS USM | Speedlite 430EX II | Velbon 250R, Manfrotto 334B Auto
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

nope, je bent niet gek... maar er was/is een maas in de regels (destijds bewust gemaakt) waar op een andere maneir dan wij bedoeld hebben gebruik van wordt gemaakt. Voorlopig laten we het even zo omdat toch e.e.a. gaat veranderen
www.johanvanderwielen.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar