Spelen met scherptediepte en auto's

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
SantaX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 19:51
WoonplaatsCOLON Stein (LB)

Weer eens een testje van me, ik was gisteren met gewoon daglicht wat aan het experimenteren met de plastic fantastic.
En dit is 1 van de resultaten:

Afbeelding

Ondanks dat de auto niet nieuws is en dus wat krasjes heeft wou ik hem toch eens aan jullie commentaar voorleggen. Had ik een groter diafragma moeten nemen zodat ook het achterste wieltje scherp was?
Of kan dit? Of misschien een heel ander camerastandpunt? Ik verheug me op jullie meningen!

Groet,

Wilbert
[size=75]Gepromoveerd tot uitsmijter op 11 april 2007[/size]
Gebruikers-avatar
niels tacoma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 387
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON breda
CONTACTCOLON

ik denk dat je ten eerste wat aan de opsteling moet doen het iets spanender maken, een wat lichtere achtergrond ,een vvlake ondergrond dat soort dingen. en mischien een andere auto paken want ik vind dit niet echt een klaper maar wel een goed begin...
MVG
Niels Tacoma

ps kijk hier eens op pagina 10, mischien levert het inspiratie op -> http://software.canon-europe.com/files/ ... let_DU.pdf (let niet op de propaganda)
canon 350 D, canon 17-40 L, canon 50mm 1.4, canon 60mm macro, sigma 70-200 2.8...
en een pracht van een bronica !
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Hoi,
Persoonlijk zou ik het autootje iets met de snuit naar jou toe draaien.
Zodat ie schuin van voren te zien is. Dan zie je ook meer van de voorkant. Verder zou ik het diafragma iets opschroeven, zodat je meer scherptediepte krijgt.
Verder (en dat heb ik geleerd hier op het forum), laat de auto niet het beeld uitrijden. Hij moet er juist IN rijden.

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
SantaX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 19:51
WoonplaatsCOLON Stein (LB)

Dank jullie voor de reacties :)

Ik zal ze de volgende keer meenemen! Hoewel de auto hetzelfde zal blijven (tja emotioneel gehecht enzo...) maar de witte achtergrond en de foto inrijden zal ik zeker proberen.

De auto kantelen heb ik ook gedaan, maar die vond ik zelf niet zo interessant, omdat dan de leuke bolling van het autootje verloren gaat.
[size=75]Gepromoveerd tot uitsmijter op 11 april 2007[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar