Mijn eerste keer !

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Ja hoor, hier zijn ze dan ! Mijn eerste foto's op dit forum.
Ik hoor wel of ik het goed doe ! Positieve en negatieve reakties welkom !

Groet, Ruud


nr.1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=67124[/img]

nr.2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=67125[/img]

nr.3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=67126[/img]

[/img]
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Op zich mooi, maar een beetje te centraal gezet.laat het geen waar het omgaat de foto binnen lopen :oops:
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Bedoel je daarmee, dat ik meer op de foto moet zetten.
Dus niet alleen het onderwerp ?
P.S. zijn ze trouwens scherp genoeg. Heb ze iets verscherpt in PS.

Groet, Ruud
Laatst gewijzigd door 2 op petuut, in totaal 4 keer gewijzigd.
De mooiste shoots maak je in Limburg
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

hallo,

De zwaan..vanaf een hoger standpunt..vind ik persoonlijk niet zo geslaagd. Dat ook door de zo te zien overbelichte partijen op het verenpak..

De eend op foto 2...qua standpunt beter maar imo een snapshot (niet dat daar iets mis mee is...)

De meeuwen...best wel mooie DOF (zo zeg je dat toch?). En de vogels zelf staan er haarscherp op..

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

ErikDignum schreefCOLON
De zwaan..vanaf een hoger standpunt..vind ik persoonlijk niet zo geslaagd. Dat ook door de zo te zien overbelichte partijen op het verenpak..

Erik
Klopt, de zwaan is inderdaad overbelicht.
Helaas kon ik niet in het water gaan staan. Daarom van boven genomen.
Dank voor je snelle reaktie. Alweer iets wijzer geworden.

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Geen slechte binnenkomer, met de scherpte is niets mis, de compositie kan iets beter. :wink:
Het standpunt bij foto 1 mag iets lager. Als deze vanaf gelijke hoogte wordt genomen met wat ruimte aan de voorkant van de zwaan (kijkruimte) zou de foto boeiender en spannender maken.
Foto 2 is vrij krap gekaderd en iets meer kijkruimte en een natuurlijke omgeving zou misschien ook mooier zijn.
Bij foto 3 zou ik iets minder hekwerk erop zetten en de meeuwen iets meer ruimte geven aan de bovenkant.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Probeer dieren op ooghoogte te nemen en niet midden op een foto staat zo saai, dus wat meer leef omgeving :roll:
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
fearless
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2005 10:57
WoonplaatsCOLON Gorinchem
CONTACTCOLON

Hoi,

Foto 1 vind ik het standpunt niet zo. Je kan beter proberen om op gelijke hoogte te komen uhm kikvors perspectief heet dat geloof ik :oops:

Foto 2 en 3 vind ik zeker geslaagd en ook scherp..

Sorry maar vind je borders echt niet mooi! Dat is iets persoonlijks hoor..

groetjes Jessica 8)
Neem een kijkje op:
[color=red][url]http://www.js-photography.nl[/url][/color] (is in onderhoud)
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

het geen waar het omgaat de foto binnen lopen
Wat Eoskop bedoelt is dat het onderwerp van je foto in de meeste gevallen ruimte moet hebben in de kijkrichting, dwz die richting waarheen de blik gericht is. Bij de foto van de zwaan is die ruimte er niet, er wordt dan wel eens gezegd dat de zwaan 'de foto uit kijkt'. Hoe het komt weet ik ook niet precies, maar een foto werkt beter als die ruimte er is. Het werkt eigenlijk bij alle soort fotografie: portret/model, voertuigen, dieren, noem maar op.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Zeker geen slechte binnenkomer!
Hier wat commentaar van een provinciegenoot :

#1 Net als veel voorgangers vind ik ook het standpunt wat te hoog en wat te weinig ruimte in de kijkrichting van de vogel. Tevens lijken sommige delen van de veren wat overbelicht.

#2 Leuke foto .. maar ook wat krap qua kader.

#3 Vind ik persoonlijk de mooiste. Mooie DOF en scherpte. Wel mag er ook wat mij betreft wat meer ruimte aan de bovenkant zijn.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Met je onderschrift ben ik het overigens wel volledig eens maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld. :)

Groet,
Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Iedereen bedankt voor de reakties en goede tips. Ik zal er zeker aan gaan werken.
Ik heb nog meer foto's maar die komen tzt wel een keer.
Eerst maar eens goed gaan oefenen.

Bedankt, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

BartjeD schreefCOLONBij foto 3 zou ik iets minder hekwerk erop zetten en de meeuwen iets meer ruimte geven aan de bovenkant.

gr. Bart
Toch nog even reageren op je antwoord.
Inderdaad had ik boven nog wat meer ruimte moeten laten, maar aan de onderkant heb ik zo mijn twijfels, omdat het dan niet meer duidelijk zichtbaar is, dat ze op een hekwerk zitten. Of niet.

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Leuke binnenkomers !

Foto 1
Meestal heb ik het niet zo op vogels die van boven worden genomen, maar in dit geval laay jet devogel duidelijk in z'n context zien. Ook die druppel die net in het water is gevallen en die kringen geeft is erg goed. Goed moment. Wel zou ik hier de diagonaal wat meer gebruiken. De diagonaal van links onder naar rechtsboven. Die lijnstart bij z'n staart en eindigt bij de kop. Ik denk dat de ruimte boven aan ietsjes kleiner mag om die lijn beter uit te laten komen.

Foto 2
Bij deze foto zou ik wel lager zijn gegaan.... Mijn vrouw is am vaker boos geworden omdat ik in een pas gewassen broek weer eens op de grond ging liggen... Ik denk dat bij deze eens je standpunt nog iets lager had gemogen. De plaats in beeld vind ik niet zo mooi. Ik denk een beetje meer ruimte erom heen, en dan voornamelijk boven en rechts zou misschien mooier kunnen zijn.

Foto 3
Dit vind ik de beste van deze serie ! Leuk gezien, voor mij goed in beeld en een mooie kleine scherpte diepte !
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

petuut schreefCOLONInderdaad had ik boven nog wat meer ruimte moeten laten, maar aan de onderkant heb ik zo mijn twijfels, omdat het dan niet meer duidelijk zichtbaar is, dat ze op een hekwerk zitten. Of niet.
Nou 'moeten' :P is een groot woord....wellicht dat dat mooier zou zijn. :wink: :lol:
Nu lijkt het een beetje alsof de meeuwen tegen de bovenkant van de foto geplakt zitten en door ze boven wat meer ruimte te geven en onder wat weg te halen staan ze onderin de foto en dat kijkt iets prettiger, althans dat vind ik.
Ik zou dan ook niet het hele hekwerk eraf halen, maar een gedeelte, bijv. alleen dat poort gedeelte.
Dit kun je zelf al een beetje bekijken door in je topic wat te scrollen en het onderste gedeelte van deze foto buiten beeld te houden...dan zie je een beetje wat ik bedoel.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Peije schreefCOLONFoto 2
Bij deze foto zou ik wel lager zijn gegaan.... Mijn vrouw is am vaker boos geworden omdat ik in een pas gewassen broek weer eens op de grond ging liggen... Ik denk dat bij deze eens je standpunt nog iets lager had gemogen. De plaats in beeld vind ik niet zo mooi. Ik denk een beetje meer ruimte erom heen, en dan voornamelijk boven en rechts zou misschien mooier kunnen zijn.
Wat een geluk dat ik geen vrouw heb !
Maar alle gekheid op een stokje, ik had inderdaad nog wat lager kunnen gaan met het standpunt, maar ik heb wat dat betreft nog een beetje schaamtegevoel om op de grond te gaan liggen, waar vele wandelaars om me heen lopen. Misschien een keer zo'n hoek-viewer (of hoe heet zoiets) aan te schaffen.

Groet , Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar