STrabrechtse Heide op een Zaterdag middag

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Achteraf heb ik geluk gehad; het 'redelijke' weer duurde maar een dag. Ondanks het over het algemeen 'oninteressante licht' toch een paar plaatjes geschoten.
Ik hoop dat ze bevallen


1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding


Kleur is leuk, zwartwit sfeervoller voor de volgende foto's... vind ik dan


7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
sup-man
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 872
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2005 10:44

ze zijn lekker scherp en verder vind ik ze wel wat hebben.
heb je de laatste nog enorm bewerkt of een softe filter overheen gedaan?
greetings stephan
Gebruikers-avatar
Noeky1980
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2007 22:37
WoonplaatsCOLON tussen Gorinchem en Rotterdam
CONTACTCOLON

Hee kijk nou das bij mij om de hoek. Mooi he daar. Ik zal er binnenkort eens heen gaan met mijn nieuwe EOS350D.

gr,

Nuray
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Ze bevallen zeer zeker.... ik vind het een prachtige reeks.....
Met mooie dreigende luchten.... lekkere sfeer... subtiele kleuren en uitstraling.... mooie compo’s..

Dat regenboogje op #3 is heel subtiel...... En plaat #6 is super...

Ze hebben eigenlijk allemaal wel wat...

Compliment!
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Geweldige platen van mooie natuur ! Je luchten zijn in deze serie errug lekker !!
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
digipics
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2007 03:51
CONTACTCOLON

Prachtige serie. Nummer 3 vind ik de mooiste.
Canon EOS 400D met kitlens (en sinds kort ook de 1.8 50 mm)
Gebruikers-avatar
Remko LvB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2006 23:14
WoonplaatsCOLON Overall & Nergens

Kan niet anders zeggen dan prachtige serie.
[size=84]| Eos350d Body Zwart | BG-3 | Kitlens | Sigma 17-70 | Canon EF 50/1.8 II | Soligor AF tussenringen | Cf Sandisk 2Gb | Lowpro Slingshot 200 Aw | Giotto Cleaner kit | 72mm B+W UV-filter | 72mm B+W Pola-filter | Hama star 61 |[/size]
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

1: Mooie kruising tussen detailfotografie en landschap. Die twee stukken zwam heb je toch niet afgebroken en zo neergelegd??? :shock:
2: Mooi. De vlakverdeling icm met het scherpe onderwerp, de gehele compo, is geslaagd. Ik zit alleen te twijfelen of de lucht nu straks blauw was en de foto wat donker, of dat de omstandigheden behoorlijk donker waren en de foto nog een klein tikkie saturatie kan gebruiken.... Of misschien een heel klein stukje aan de rechterkant van je levels naar binnen brengen, maar dat bedenk ik me hier op m'n werk, misschien dat dat de foto iets meer pit geeft/lichter maakt.
3: Absoluut mijn favoriet! Heel erg mooi, kan er naar blijven kijken. Je voelt de vochtigheid. De bomen staan precies onder/in de lichte partijen van de lucht. Bewsut gedaan?
4: Vind ik minder. De lucht en de grond, geen van beide hebben ze iets bijzonders. Verder dan de tweede boom kom ik niet in je foto, terwijl er nog een heel stuk achter ligt.
5: Ook hier vind ik onder en boven de horizon niets wat echt er uit springt. Kan me helaas niet boeien.
6: Na nummer 3 en 9 is dit de mooiste. Zonnestralen zijn mooi vastgelegd. Foto had ideaal geweest als de grond waar de zonnestralen neerkomen daar bij die struiken/bomen was geweest....
Wat betreft de zwart en wit foto's. beoordelen daarvan laat ik graag aan anderen over. Zwart/wit geeft mij vaak een negatief of ouderwets gevoel, maar heel zelden zie ik iets dat in zwart/wit echt mooier is dan in kleur. Dus wellicht dat ik jouw foto's dan onterecht minder mooi zou vinden.
maar zoals gezegd, foto 9 vind ik wel mooi, maar ja, jammer dat 'ie niet in kleur is.....

Maar mooie serie, best jaloers op.
Sander.
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
Gebruikers-avatar
delkim
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2006 11:18
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Mooie serie foto 3 en 6 vindt ik persoonlijk het mooist.

Groeten,

Henk.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Nummer 6, lijkt wel een afrikaans landschap, Prachtig !!
Fotograferen is kijken niet klikken.
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Prachtige serie foto's hoor! Heel mooi vastgelegd!!!

JW
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
Gebruikers-avatar
Jan Kunst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2006 12:55
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Prachtige serie !
Voor mij zijn 3, 6, 7 en 9 de mooiste.
De sfeer van het weer is naar mijn smaak zeer goed weergegeven.

Vr. gr.
Jan
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Closeshooter schreefCOLONNummer 6, lijkt wel een afrikaans landschap, Prachtig !!
Deze gedachte kwam bij mij ook op toen ik hem zag... :)
Gebruikers-avatar
petra66
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2005 12:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Nando,

1) mooie compo, goed gekozen standpunt
2) ook hier goed gekozen standpunt, mooi de overgang van onscherp naar scherp naar onscherp.
3) bomen geven een mooie diepte werking aan de foto. Het kleine stukje van de regenboog geeft iets extra's
4) deze foto vind ik niet zo spannend
5) mooie dreigende lucht. Horizon goed gekozen.
6) topper! Mooi hoe de zonnestralen door de wolken breken.
7,8,9 en 10 Ik ben persoonlijk niet zo'n voorstander van zwart-wit foto's. Maar dat is verschil van smaak. foto 7 en 10 vind ik wel wat hebben.

gr. Petra
[size=75][color=bleu]Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voor je valt.[/color][/size]
http://foto.petraderuiter.nl
Gebruikers-avatar
slayne
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 301
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 17:59
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Mooie foto's. Nummer 9 vind ik de mooiste.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

#1 en #3!!!! prachtig...

de rest vind ik eigenlijk té donker...
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Typisch dat zwartwit zo weinig bijval krijgt. Dat is natuurlijk een kwestie van smaak, maar toch... ik krijg af en toe het gevoel dat dit ten onrechte met achterhaald en ouderwets wordt afgedaan...
:roll:

In ieder geval mijn dank voor de vele reacties in zo'n korte tijd.

@sup-man:
nummer 7 9 en 10 hebben inderdaad een softfilter gekregen. Het heeft zelfs een naam, dit effect, merkte ik gisteren avond: het Orton effect (dat nog uit het analoge diatijdperk stamt).

@Noeky1980:
je hoeft niet altijd ver van huis te gaan om mooie foto's te maken. Ik zie dat je uit Heeze komt; dan heb je ook de leenderheide nog :)

@Natuurfreak:
dat regenboogje was inderdaad bijzonder. Het duurde slechts een half minuutje en ik moest snel mijn 70-200 vervangen voor mijn 17-40. Jammer dat het beeld slechts een mindere versie van de werkelijkheid was... en ik wilde niet oversatureren om die kleuren van dat stukje regenboog te versterken

@Wheely, digipics en Remko LvB:
dank jullie wel

@svdveen:
wees gerust... het zou niet eens in me opkomen op zoiets als een zwam af te breken.
Foto 2 heeft een donkere wolkenachtergrond. (zie foto 3, die iets later is gefotografeerd) Voor mijn gevoel zitten de levels goed, en satureren doe ik spaarzaam; dit is zoals het was.
Ter plekke bepaald ik altijd de beste cadratie (croppen doe ik "liever ook in het veld", op een kleine correctie later na) , als de lichte wolkenpartijen bij de bomen bewust gekozen is, is dat onbewust gedaan. Dit leek de beste compositie op dat moment
Jammer dat zwartwit je niet kan bekoren... :cry:

@delkim, Closeshooter, jwkempeneers, Jan Kunst en Natuurfreak:
dank jullie wel. Geloof me, het is toch echt Nederland.

@petra66:
ook al geen zwartwit... jammer. Maar mijn dank voor je reactie

@slayne:
ook mijn dank. Heerlijk, dat desolate gevoel van die 9e foto, niet?

@schoffie:
vind je ze echt te donker? Vreemd. Het was gewoon donker weer en dat gevoel en sfeer moeten de foto's allemaal uitstralen. Als ik de level optrek verdwijnt dat alles als sneeuw voor de zon. Ach... het wordt wel lichter als de zon achter de wolken tevoorschijn komt. Dank je voor de reactie
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

nando schreefCOLONTypisch dat zwartwit zo weinig bijval krijgt. Dat is natuurlijk een kwestie van smaak, maar toch... ik krijg af en toe het gevoel dat dit ten onrechte met achterhaald en ouderwets wordt afgedaan...
Inderdaad typisch, ik krijg af en toe het gevoel dat zwart/wit een modeverschijnsel/hype is die de laatste tijd weer door veel mensen wordt gevolgd.... Waarmee ik trouwens helemaal niets afdoe aan jouw bewuste keuze hoor! Want het is duidelijk dat jouw soort zwart/wit foto's meer zijn dan een gemiddelde kleurenfoto in zwart/wit.

Sander.
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Wederom een mooie serie @Nando....schitterende landschappen.
Mijn voorkeur gaat uit naar #3, 6 en 9, deze springen er voor mij het meeste uit...mooie composities. :P

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Een vraag nog, heb je hier HDR technieken toegepast of 2 of meer lagen samengevoegd?
Fotograferen is kijken niet klikken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar