Nog een keer m'n huismodel

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

De 2e keer met m'n set gewerkt. Gespeelt met de lichtopstelling. De flitser achter kon ik niet verder dimmen en niet verder naar achteren plaatsen. Wellicht is een reflectieplu een oplossing ipv de doorflitsplu die ik nu heb. De softbox heb ik zo hoog mogelijk geplaatst en naar beneden laten flitsen.. Foto 1 is met 1 flitser genomen..

1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=66395[/img]
2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=66396[/img]
3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=66397[/img]
4.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=66398[/img]
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Shenai komt mooi los Sjoerd, dat is goed gelukt.
Je gebrek aan ruimte heeft er wel voor gezorgd dat het achtergronddoek iets teveel in het licht kwam, moet je maar een studio zoeken :wink:
Goeie belichting.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Klopt, dat zie je op foto 1.. Bij de 3 anderen heb ik een groter diafragma gebruikt en langere sluiter en verder Shenai iets meer naar voren laten staan. Ik moet echt studioruimte hebben. Hier thuis gaat het niet lukken..
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

leuke foto's, hier wat op en aanmerkingen waar je wellicht iets mee kunt

1
haar verste oog blijft wat donker, maar vooral heb je haar wat frontaal gefotografeerd. Dat maakt onnodig plomp en dat wordt nog versterkt doordat haar armen tegen haar lijf gehouden zijn. Kijkgaatjes tussen armen en lijf, laat de taillelijn zien en dat maak veel slanker

2
qua licht veel sterker, maar blik blijft nog achtet

3
kijk dat is een stuk beter, leuke spontane blik en mooi licht op het petje

4
heel mooi licht, alleen vangt de witte binnenkant van de hand teveel licht en daardoor de meeste aandacht. Zeker de mooiste van de serie
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Hoe zou je het licht op de binnenkant van haar hand kunnen verminderen? Ben overigens blij met elke feedback hoor :)
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

dat kan oa op de volgende 3 manieren

a achteraf in photoshop... met zo'n groot verschil niet makkelijk om onzichtbaar te doen
b haar hand een stukje wegdraaien bij de opname. zodat je meer zijkant en dus minder wit ziet
c gericht licht op het gezicht dat de hand niet of nauwelijks raakt (bv. met een honingraat, of een snoot. Een spot geeft te hard licht

peter
www.piar-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
Joyce
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 16:11
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Hey,
Met welke lens heb je deze foto's genomen?
Ik vind het al een aardige poging hoor!! Ik weet wat je doormaakt, ben op het moment ook met mijn set aan het stoeien.
2 en 3 vind ik het sterkst, ik moest bij de laatste erg kijken wat dat om haar vingers was (oorbel dus) dat staat een beetje gek.
Groetjes Joyce

Mooi he, alles....

Kijkdoos, lampjes ernaast, lampje erop, glas in verschillende vormen en maten ervoor en een tasje waar alles in moet.
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Ok. Moet ik het zoeken in de hand laten wegdraaien. Zo'n meid van nog maar 10 is enorm bewegelijk en in wezen bepaald zij de poses en schiet ik gewoon door. Als ik een snoot zou monteren bijvoorbeeld staat ze al weer heel anders en kan de softbox er weer op. Ik zal er wel op letten de volgende keer..
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

niemand had gezegd dat het makkelijk zou worden :P :P
Toch zal je moeten proberen om in ieder geval een stuk van de regie in handen te houden. Praten praten praten is het sleutelwoord. Stuur je model en het wordt een samenspel. Zelfs een ervaren model kan niet altijd zien of ze goed staat, laat staan een onervaren model. Dit is de taak van de fotograaf. Stuur lichtjes bij, net zo lang tot het naar je zin is.
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Joyce schreefCOLONHey,
Met welke lens heb je deze foto's genomen?
Deze foto's zijn geschoten met de Tamron 28-75. Ik heb ook wat met de 50mm 1.8 geschoten maar de Tamron wordt door mij het meest gebruikt.
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

piar-fotografie schreefCOLONToch zal je moeten proberen om in ieder geval een stuk van de regie in handen te houden.
Klopt helemaal. Dat gaat me makkelijker af met een volwassen model dan met een kind overigens ;) Ik zal de volgende keer meer tijd nemen. Probleem met deze leeftijd is dat ze snel de aandacht verliezen. Ik kan geen shoot van 2-3 uur met haar inplannen. Dat ervaar ik overigens meer als een uitdaging dan een probleem hoor.
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
newbie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2006 15:41

zo. veel mooier dan de vorige reeks met je "huismodel". bij de laatste 2 komt ze tot haar recht. kijken erg prettig. kan niet ontdekken wat ze in haar hand heeft op 4?

erg jammer dat je de eerste er bij plaatst. (houding, ogen, achtergrond, )
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Ze heeft een enorme oorbel in ;)
Verder vind ik persoonlijk foto 1 het leukste qua pose. Niet qua belichting maar dus de pose. Maar smaken verschillen. Ik kijk er wellicht ook anders tegen aan dan jullie omdat ik natuurlijk goed ken..
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hallo,

Ik vind nummer 4 het beste. Het op de hand gevangen licht zie ik wel, maar het stoort me niet..

De uitdrukking op het gezicht bij foto no 1 is natuurlijk wel leuk.....

Ik weet natuurlijk niet of je de kleur van de kleding zelf gekozen hebt. maar icm de achtergrond vind ik de fotos wel aan de grauwe kant...iets meer kleur zou de fotos lekker opfleuren. Als deze opzet zo je bedoeling was, dan heb ik niets gezegd.

Groet,

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Styling was niet m'n prioriteit. Ik wilde echt alleen stoeien met licht. Shenai heeft dus snel wat aangetrokken en ik ben gaan draaien met de softbox en invullicht.

Opnieuw naar de tekentafel dus...
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Deze rolde er vandaag nog uit na verdere selectie..

5.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=66543[/img]
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
Mon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2006 21:39
WoonplaatsCOLON NB Veghel
CONTACTCOLON

Ja is een leuke meid, vond ik de vorige keer al..
Leuke serie hoor
30D/40D/50D en de ->5D mark II ;-)+grip/24-105/18-55/50mm/70-200/70-300/www.fotodesugnstudio.nl
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Vind het licht wel wat aan de harde kant, maar je zei zelf al ruimte tekort.
Persoonlijk vind ik de scherptediepte van foto 2 erg mooi, en de pose van 4 het beste.
Mischien een idee om haar volgende keer op de grond neer te zetten of op een poef ofzo, dan is ze toch verder van de softbox vandaan, en schiet dan eens van bovenaf....maar mischien vind je dat niks hoor?
Oh..ik vind de styling juist wel lekker, stoere meid!

Marian
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
petraholland
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 472
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2006 11:56
WoonplaatsCOLON Vriezenveen (overijssel)
CONTACTCOLON

Stoer !! ook erg mooi dat haar petje los van de zwarte achtergrond komt !
Ik dacht eerst dat ze een mobieltje vasthield.. :roll:
Accepteer wat onveranderbaar is, maar verander wat onacceptabel is
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar