Tamara & Meghan [duoshoot]

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
md-foto
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2005 17:15
WoonplaatsCOLON deventer
CONTACTCOLON

Afgelopen zondag een duoshoot gedaan met Tamara en Meghan. Liep al maanden te zeuren bij Tamara voor een shoot. Tamara is een nichtje van me en stemde eindelijk toe.

Hier wat voorbeeldjes:
- Tamara -
1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

- Meghan -
3:
Afbeelding

4:
Afbeelding

- Duo -
5:
Afbeelding

6:
Afbeelding

Commentaar welkom.
Ben zelf wel tevreden eigenlijk. Ze poseren voor de eerste keer, dus echte super poses komen er dan niet uit.

Marcel
Laatst gewijzigd door 1 op md-foto, in totaal 25 keer gewijzigd.
[url=http://www.md-foto.nl]www.md-foto.nl[/url]
willemn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2006 17:10

foto's gemaakt met de 24-70?
ik vind het altijd jammer dat bijna niemand erbij zet met welke lens foto's gemaakt worden
foto's vind ik overigens prachtig
Gebruikers-avatar
fotohen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 916
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2005 21:07
WoonplaatsCOLON Assendelft

zo he mooie serie hoor niks op aan te merken

Hennie
Canon 450d /Canon EF-S 18 - 55/Canon EF- 35 - 105/Canon EF 50-1,8/ BG-E5 grip
canon EF 70-300 tamron 18/200
Canon speetl ex 430 flitser
MrWhite
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2007 19:48
WoonplaatsCOLON Zelhem
CONTACTCOLON

Voor de eerste keer model staan vind ik dit niet slecht. Alleen vind ik dat bij Tamara haar lach net te gemaakt overkomt (ze lacht precies hetzelfde op beide foto's). Afgezien van dat heb ik eigenlijk weinig op te merken aan de foto's. Je boft wel met een nichtje als Tamara -> mooi model.

[edit]

Ik drukte op de verkeerde knop (uit automatisme)

Op foto 5 lacht Tamara wel natuurlijk. Bij Meghan heb ik het idee dat ze minder moeite heeft om voor de camera te staan. Zelf merk ik steeds meer dat een ontspannen sfeer met het maken van foto's mooiere blikken geeft (nu ben ik geen expert op model-fotografie-gebied...).
Canon Eos 30D - 300D - 300 | Canon EF-S 18-55 | Canon EF-S 17-85 IS USM | Canon 70-300 IS USM | Canon 50mm 1.8 | Sigma AF 24-70 [color=#FFCC00]EX DG[/color] | Canon SpeedLight 550EX | FE Studio flitssetje | Voor in de broekzak: Ixus 40 & Powershot A510
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Mooie belichting! Modellen komen goed los van de achtergrond, strak en helder. En je witbalans is ook dik in orde.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

leuke spontane fotos. Persoonlijk vind ik de huidskleur een heeeeel klein tikje te licht (overbelicht of te koel?)

PP
marcelkoedijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 206
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 22:30
WoonplaatsCOLON heemskerk
CONTACTCOLON

dit soort series blijf ik van genieten. mooie comps goed belicht enz.
niets aantemerken :wink:
Canon 350D + Kitlens 18-55mm + Canon 50mm F1.8 II + Canon 70-300mm IS USM + Canon 17-85 IS USM + 1gB extremeIII + Lowepro EX180 + Manfrotto 055DB/804RC2

http://duiken.ath.cx
md-foto
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2005 17:15
WoonplaatsCOLON deventer
CONTACTCOLON

wow, al veel berigies.

Grappig om te horen/lezen dat men zegt dat Meghan helemaal zichzelf is en Tamara wat gemaakt lacht. Terwijl tijdens de shoot dat precies andersom leek. Ik heb me daardoor wel meer geconcentreerd op Meghan dat ze zich lekker vrij ging voelen. Dat is blijkbaar gelukt. Alleen Tamara heeft daardoor net iets te weinig coaching gehad op dat vlak.
Misschien komt het door mijn selectie. Ik heb de foto's van de meiden op mijn site gezet. Daar vind je dus meer (www.md-foto.nl).

Mijn tik is meestal serieuze blikken te kiezen, de meeste EOS'ers kennen mijn tik......... :lol:

Opstelling:
20d
24-70L
Dlite 4 set.
Paraplu wit doorschijnend. (zo opgesteld dat de flitskop door de paraplu flitst)
Andere dlite op het haar redelijk hoog geplaatst. Honingraad setje op de dlite voor gericht licht.

Ik heb nog geen softbox, hierdoor toch wat 'hete' belichting op bepaalde plekken.

Wat betreft de lens, is denk ik niet echt nodig een 24-70L. Ik vermoed dat ik tegenwoordig dit ook kan maken met de kitlens. Er zijn echt fotografen zat dat dit met een kitlens doen. Toch gaat mijn voorkeur uit naar de 24-70L, zelfs boven de 50mm prime. Die is wel scherper, maar de 24-70 is VEEL sneller en nauwkeuriger met AF.

Nogmaals iedereen bedankt.


Marcel
[url=http://www.md-foto.nl]www.md-foto.nl[/url]
Henri M
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2007 11:55

Ik vind ze erg goed gelukt. 1 dingetje misschien: bij foto 2 zie je duidelijk de kreukels in de achtergrond. Zonder dat had ik hem perfect gevonden. Nu ook, maar dan nog meer...


groet, Henri
20D - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 50 f/1.8 - Speedlite 580EX - Multiblitz prokit 4 - softbox en pluutje
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Mooie strakke platen hoor. Goede belichting ook, voor zover ik daar over kan oordelen als iemand die geen ervaring heeft met studiofotografie.

JW
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
md-foto
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2005 17:15
WoonplaatsCOLON deventer
CONTACTCOLON

Henri M schreefCOLONIk vind ze erg goed gelukt. 1 dingetje misschien: bij foto 2 zie je duidelijk de kreukels in de achtergrond. Zonder dat had ik hem perfect gevonden. Nu ook, maar dan nog meer...


groet, Henri
Henri,

Die kreukels shop ik zo weg, ik vond ze niet zo in de weg zitten eigenlijk.

Thanks allemaal voor de reacties!


Marcel
[url=http://www.md-foto.nl]www.md-foto.nl[/url]
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Hoi....

Als ik heel eerlijk ben vind ik de poses van de eerste 2 foto's niet zo mooi. De arm omhoog voegt naar mijn gevoel niet iets toe in de foto, en haar houding op de stoel is niet lekker zo krampachtig..
De derde foto vind ik een heerlijk portret om te zien, mooie zachte tinten steken mooi af tegen de achtergrond. Enig wat ik me afvroeg is waar de schaduw in haar rechtoog vandaan komt...?
Foto 4 leuke lekkere spontane foto.
Bij foto 5 vind ik het harde licht wat tussen de dames in schijnt niet lekker kijken.
Foto 6 leuk gedaan, en lachen dat de kleur van hun saampjes in elkaar overgaat, geeft gaaf effect.

Marian
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar