Alternatieve fliters

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Ik heb een 400D en ben op zoek naar een alternatieve, betaalbare flitser voor deze camera.
De Canon EX flitsers zijn ongetwijfeld heel goed maar er hangt wel een prijskaartje aan.

Bij een alternatief merk, waar moet dan specifiek op gelet worden qua geschikheid voor de digitale camera.

Een specifieke vraag, ik kan een national PE 387S kopen. Is dit merk/type geschikt voor de 400D

In afwachting van reacties, alvast bedankt.

Erik Mulder, Vlissingen
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
marcelkoedijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 206
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 22:30
WoonplaatsCOLON heemskerk
CONTACTCOLON

Kwaliteit word moet worden betaald. Je hebt een goede camera en hopelijk ook goede lensen. Bezuinig niet op een flitser. EX flitser zijn erg goed als ik zou moeten kiezen zou 1 uit die serie worden. Verder heb ik te weinig kennis van flitsers om je een serieus advies te kunnen gegeven maar ik denk dat EX flitser je uit eindelijk meer plezier geeft.
Canon 350D + Kitlens 18-55mm + Canon 50mm F1.8 II + Canon 70-300mm IS USM + Canon 17-85 IS USM + 1gB extremeIII + Lowepro EX180 + Manfrotto 055DB/804RC2

http://duiken.ath.cx
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Ik zou gaan voor een canon flitser, :cry: het merk wat jij opnoem kan ik niets over vinden
Adobe CS 5 - Lightroom 4
CanongLas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 418
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2007 23:22

Ik heb maar snel even gegoogled op de naam.
Schijnt van Panasonic te komen. Trigger voltage 8,6volt, Draaibaar en kantelbaar. Schijnt zelfs een speciale stand te hebben om bij macro toch nog goed te kunnen aanlichten.
Tot zover niets dan goeds dus. Maar, als de triggervoltage toch hoger is, kan dat je cam naar de eeuwige fixeerbaden helpen. Eerst even nameten dus.
Daarnaast zul je je moeten verdiepen in het werken met zo'n ding. Waarschijnlijk krijg je de beste resultaten als je volledig in Manueel gaat fotograferen. Als je dat al kunt; niks aan de hand en niks gezegd.
Als je het niet kunt, en ook geen zin hebt om je er in te verdiepen; spaar dan door voor een E-TTL flitser. Dan gaat alles automatisch en heb je meer kans op goed belichte opnames.
Op autostand met bijv de 430EX heb je:
-afgemeten hoeveelheid licht
-automatisch vol,- of invulflits
-automatisch meezoomen met objectiefstand (beeldhoek)
-focusafstand wordt meegenomen in de berekening
-eenvoudige belichtingscorrectie vanaf de camera aan te sturen
-alsnog de mogelijkheid alles Manueel in te stellen
etc
Succes met je keuze
Met vriendelijke groet.
CanongLas
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Ik heb de keuze gemaakt.
Voor mijn 400D heb ik de SUNPAK 40X aangeschaft.
Bij mijn lokale "fotoboer" was het een prijsverschil van € 110,00 in vergelijking met de Canon 430EX.
Gelijk maar een Batterij grip gekocht. (De BG-E3) Was een "opruiming". Scheelde ook € 40,00 met de normale (advies) prijs.

Nu nog kijken voor een beetje fatsoenlijke imagetank en dan kan ik aan de slag.

(Volgens mijn vrouw moet ik nog wel even leren fotograferen :o :roll: )
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

dubbelpost verwijderd
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar