Ad blocker detectedCOLON Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Inderdaad is er wel erg hard geflitst. Gezien de schaduwen op de muren.
voor de volgende keer zou ik ook wat spannendere posities innemen.
Denk dat je nu op elke plak gestaan hebt, mooier zou zijn om door de knieen te gaan. Krijg je meer een effect dat de bmx-ers hoger gaan.
En dan ook niet zo hard flitsen. Anders gaan ze allemaal op hun muil omdat ze niets meer zien!
Foto's waren een stuk spannender geweest, zeker nr.2 met een langere lens.
Probeer ook eens het aanwezige licht te mixen met je flitslicht.
De foto's geven een onderverlichte achtergrond, terwijl je flitslicht je rijder erg overbelicht.
Probeer eens je aanwezige licht te meten, zonder flits, en die dan ongeveer 2 stops te onderbelichten.
Daarna haal je je flitser pas tevoren, en dan ga je de rest opvullen met je flits, wat hier dus een stuk zachter had gekunt.
De laatste foto is echt vet. Laatst heb ik ook voor het eerst indoor dirt-biken gefotografeerd en weet hoe lastig het is. Je moet een hoge sluitertijd nemen, want die fietsers gaan echt snél en dan op hoge ISO (lees 1600) kun je nog niks indoor, omdat er maar een paar gloeilampen aan het plafond hangen. Kortom je moet gaan flitsen en dan kan evt. de ISO omlaag, maar dan krijg je die schaduwen. Moeilijk.
kerwin schreefCOLONFoto's waren een stuk spannender geweest, zeker nr.2 met een langere lens.
Kun je me uitleggen waarom? Voor de scherptediepte?
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
Met een langere lens bedoel je een tele-zoom? Met een groothoek ga je juist meer 'in' de aktie op is mijn mening. 100-200mm foto's zien er altijd wat afstandelijk uit. Veel goede skate/dirt moment foto's zijn altijd gemaakt met een groothoek zo dicht mogelijk bij de 'rijder'.
Vaak kun je niet dichtbij komen en dan is een tele nodig natuurlijk.
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
Maar, vooral met een gap als deze, verlies je met een fisheye/wideangle het besef hoe groot hij nu eigenlijk is.
Een langere, 50mm zou volgens mij al genoeg zijn, geeft meer overzicht.
Door een strakke/krappe compositie zou je ook meer het "in de actie" moment kunnen oproepen, maar je moet er van houden
Sorry, maar ik snap je even totaal niet. Met een fisheye of wideangle krijg ik toch meer omgeving in beeld dan dat ik met een 50+ mm ga stoeien? Of wordt ik nu gek?
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
Soort van, maar nee.
Normaal gesproken wel, maar met fisheye, krijg je met dit soort shots juist het tegenovergestelde.
Neem als voorbeeld nr. 3, hij zit er sterk bovenop, geeft vol actie.
Maar, je verliest het gevoel van hoogte, wat je niet meer beseft is dat hij nu ongeveer 2.20 boven de grond hangt (quarter meegerekend).
Door afstand te nemen, krijg je een beter overzicht.