Overstap van 300D naar 400D verstandig?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Voor specs-vergelijking kun je natuurlijk altijd HIER kijken...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Dushi
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 22:28
WoonplaatsCOLON Den Helder

Bedankt voor al jullie reacties! De reden dat ik de overstap wil maken is in hoofdzaak dat ik graag een beetje up to dat wil blijven qua camera. De veranderingen in de 400D spreken me toch wel aan. Ik heb hem hier in een fotozaak in mijn handen gehad en doordat het model kleiner is ligt hij beter in mijn vrouwenhandjes :wink: :wink: Hij is ook wat lichter dan de 300D. Ook de snelheid spreekt me aan want ik liep er met de 300D toch weleens tegen aan dat ik te snel wilde zijn. Ik denk dat er met 4 MP verschil toch wel enig verschil moet zijn in de kwaliteit van foto's en ik denk dan vooral aan het feit dat ik nogal eens wat uitsnij.
Ik heb inmiddels mijn 300D voor € 400,- kunnen verkopen. Ik zag dat de camera bij Digitalstreet € 700,= kost, dus ga ik mijn kerstbonus aan een nieuwe camera opofferen. Misschien zijn er mensen die de camera ergens nog goedkoper hebben gezien???

Elja, je stukje op je weblog was erg duidelijk. Ik zie dat jij ook bij Digitalstreet hebt gekocht. Denk je dat deze winkel betrouwbaar is waar het gaat om online bestellen??
Canon 400d + 18-55mm + 75-300mm + 430EX Flash
Gebruikers-avatar
EljaTrum
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2007 15:04
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

@Dushi; Jup, ik heb daar zeker vertrouwen in.

Neem bij twijfel over een online shop altijd even een kijkje op de Shopsurvey van Tweakers.net. Dan weet je direct of het verstandig is daar online te bestellen.

Zoals je kunt zien is de beoordeling van Digitalstreet uitstekend.

Elja
Photofacts; weblog over fotografie..
Photofacts Academy; leer werken met Lightroom..
Gebruikers-avatar
DeKeuv
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2005 07:23
WoonplaatsCOLON 6561 nogiets

Dushi schreefCOLONBedankt voor al jullie reacties! De reden dat ik de overstap wil maken is in hoofdzaak dat ik graag een beetje up to dat wil blijven qua camera. De veranderingen in de 400D spreken me toch wel aan. Ik heb hem hier in een fotozaak in mijn handen gehad en doordat het model kleiner is ligt hij beter in mijn vrouwenhandjes :wink: :wink: Hij is ook wat lichter dan de 300D. Ook de snelheid spreekt me aan want ik liep er met de 300D toch weleens tegen aan dat ik te snel wilde zijn. Ik denk dat er met 4 MP verschil toch wel enig verschil moet zijn in de kwaliteit van foto's en ik denk dan vooral aan het feit dat ik nogal eens wat uitsnij.
Ik heb inmiddels mijn 300D voor € 400,- kunnen verkopen. Ik zag dat de camera bij Digitalstreet € 700,= kost, dus ga ik mijn kerstbonus aan een nieuwe camera opofferen. Misschien zijn er mensen die de camera ergens nog goedkoper hebben gezien???

Elja, je stukje op je weblog was erg duidelijk. Ik zie dat jij ook bij Digitalstreet hebt gekocht. Denk je dat deze winkel betrouwbaar is waar het gaat om online bestellen??
Mijn advies is om niet naar Digitalstreet te gaan, wil je goed geinformeerd worden dan is dat zeker niet de plek. Ze zijn onprofessioneel. De accessoires zijn er trouwens soms tot vier keer! zo duur als bij de vakhandel om de hoek.

Ik heb mijn camera ook bij Digitalstreet gehaald toen ze nog in een ander pand zaten, erg vriendelijke lui zaten er toen, nu helaas niet meer. En volgens geruchten lopen er een aantal rechtszaken tegen hen, dus mochten ze ineens van de aardbodem verdwenen zijn, waar blijf je dan met je camera.

Ik zou goed verder kijken en me in laten lichten door vaklui, ik hoor veel meer goeds over fotokonijnenberg.nl, over Digitalstreet hoor ik naast mijn eigen ervaringen ook niet veel goeds meer.

Succes!
Kijken is niet altijd zien.
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Paar maanden geleden ook overgestapt van 300 naar 400 en moet zeggen dat ik er absoluut geen sij an heb gekregen. Mijn struikelblok was eigenlijk het formaat, ik had de 350 al eens vastgehouden (zonder grip) en vond het nogal een verschil met de 300 (met grip) Nu de 400 met grip en moet zeggen dat het went en gewicht ook.

Kortom totaal geen spijt.
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
Mika
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2006 01:50
WoonplaatsCOLON Limburg

Ik heb geen ervaring met andere spiegel reflexcameras maar ik weet WEL dat ik ERG tevreden ben met mijn recent aangeschafte Canon EOS 400D,geweldige cam! 8) :wink:

Grtz,

Mika.
Gebruikers-avatar
jscharbaai
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2006 18:14
WoonplaatsCOLON hengelo o

ik heb ook de overstap gedaan van de 300d naar de 400d, maar de camera is idd fijner in gebruik wat opstart tijd.

ik vind het fotograferen in de sport leuk en de 400d heeft meer cache das ook wel prima

de belichtings schaal in de zoeker werkt prima.ik vimd dat wel een voordeel

Iso veranderd niet was 1600 en nu weer 1600
Sensorreiniging mehaniek, vind ik wel handig.

Camera bevalt hartstikke goed al hoewel ik nog wel veel moet leren ben net begonnen.
De camera is wel kleiner dan de 300d dat zou ik eerst proberen, ik heb een battreygrip besteld en dan ligt hij heel anders in de hand
Canon 30D,Sigma 70-200mm APO 2.8, Canon 24-70 2.8+
EF 50mm,1.8 II, Speedlite 430EX.
Gebruikers-avatar
Canon 400d SHOOTER
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Ergens in Zuid-Holland
CONTACTCOLON

musicjohn schreefCOLON
eos4all schreefCOLONiemand ooit serieus ISO3200 gebruikt? Dat is geen ruis meer, maar een hagelstorm!
* Kuch, ahum...

Hier een voorbeeldje:

GEEN ruisfilter toegepast o.i.d.

Canon EOS 30D - tijdstip 19:15 op 8 oktober 2006 (1 uur na zons-ondergang). Het was al te donker om nog een krant te kunnen lezen.
ja ghehe bij een 30D zie je dat de kwaliteit nog perfect is!!
Gebruikers-avatar
Canon 400d SHOOTER
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Ergens in Zuid-Holland
CONTACTCOLON

musicjohn schreefCOLON
eos4all schreefCOLONiemand ooit serieus ISO3200 gebruikt? Dat is geen ruis meer, maar een hagelstorm!
* Kuch, ahum...

Hier een voorbeeldje:

GEEN ruisfilter toegepast o.i.d.

Canon EOS 30D - tijdstip 19:15 op 8 oktober 2006 (1 uur na zons-ondergang). Het was al te donker om nog een krant te kunnen lezen.
ja ghehe bij een 30D zie je dat de kwaliteit nog perfect is!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar