analoge spiegelreflex ?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
buffalo
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2004 13:15

Voor de beginerscursus fotografie heb ik een analoge camera nodig, nu zat ik dus te denken aan bv een 300 maar kan ik de lenzen die daar evenueel bij zitten altijd op de 300d gebruiken?
Ik heb er wel het e.e.a. over gelezen op het forum maar ik hoor diverse verhalen, dat het wel kan, niet kan, soms kan, waar moet ik op letten?


alvast bedankt voor de tips!
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

buffalo schreefCOLONVoor de beginerscursus fotografie heb ik een analoge camera nodig, nu zat ik dus te denken aan bv een 300 maar kan ik de lenzen die daar evenueel bij zitten altijd op de 300d gebruiken?
Ik heb er wel het e.e.a. over gelezen op het forum maar ik hoor diverse verhalen, dat het wel kan, niet kan, soms kan, waar moet ik op letten?


alvast bedankt voor de tips!
Ja
volgens mij kun je alle eos lensen op je 300D gebruiken,

Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
mikekiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 459
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2004 12:58
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Let wel op het bekende Sigma-probleem; mocht je Sigma-lenzen hebben die wel op die analoge eos werken, wil dat niet per sé zeggen dat ze het ook op een digitale eos goed doen.
Dit zou voor kunnen komen als je een analoge reflex koopt als pakket met een (of meer) Sigma lens...
5Dmk1, 40D, EF 28-105 3.5-4.5, EF 50/1.8, EF 85/1.8, Tamron 18-200 en een thuisstudio
Gebruikers-avatar
motordigitaal
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 2672
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 06:25
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Over het algemeen zullen de Sigma lensen waarvan het serienummer met een 3 begint wel werken.

Die beginnen met een 2 zeker niet.

Sommige lensen kunnen gerechipt worden zodat ze ook op de 300D werken, maar dat kan niet met alle Sigma lensen!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar