Matglas in EOS5D zetten?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Vandaag heeft een vriend per ongelijk een EF-S18-55 op mijn 5D camera camera willen zetten. Ik was even niet in de buurt en baal nu enorm. Het matglas lag los in de body. Ik weet niet waar ik dat glas precies moet terug zetten. Kan er nog meer in de camera beschadigd zijn enzo ja wat? Waarop moet ik letten?

Als ik het niet voor elkaar krijg of als er iets is beschadigd waar kan ik dan het best naartoe voor vakkundig en snel herstel? Kan je mij helpen?
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
Jacco Rens
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2005 08:13
CONTACTCOLON

Je weet zeker dat het om het matglas gaat, en niet de spiegel die defect is? De spiegel van een EOS 5D klapt namelijk tegen het uitstekende deel van de EF-S lens aan. Alhoewel dat eingelijk gewoon niet moet kunnen passen..

- jacco
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Jacco de spiegel zit er nog in.
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Het matglas met de matte zijde naar boven in matglas houder plaatsen. Daarbij de 2 kleine lipjes naar achteren en de grote lip naar voren (rechts van het midden. Daarna de houder naar boven vastklikken.

Mocht het niet lukken kan je me een PB sturen voor een kopie van de handleiding voor het verwisselen van een matglas. In geval je matglas beschadigd is kan ik je eventueel ook helpen.
Laatst gewijzigd door 1 op hdb, in totaal 10 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
niels tacoma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 387
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON breda
CONTACTCOLON

poe poe da's k't, suc6
niels
canon 350 D, canon 17-40 L, canon 50mm 1.4, canon 60mm macro, sigma 70-200 2.8...
en een pracht van een bronica !
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

niels tacoma schreefCOLONpoe poe da's k't, suc6
niels
Valt mee, zolang het matglas maar niet beschadigd is. De 5D heeft een verwisselbaar matglas. De S lens zal waarschijnlijk tegen de vergrendeling gedrukt hebben waardoor deze losgeschoten is.
Gebruikers-avatar
niels tacoma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 387
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON breda
CONTACTCOLON

okay ik dacht dat de cam aan half aangort lag :oops:
groet niels

ps weer wat geleerd - de 5D heeft een verwisselbaar matglas- :wink:
canon 350 D, canon 17-40 L, canon 50mm 1.4, canon 60mm macro, sigma 70-200 2.8...
en een pracht van een bronica !
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

martinculemborg schreefCOLONVandaag heeft een vriend per ongelijk een EF-S18-55 op mijn 5D camera camera willen zetten.
Wat ik mij zijdelings wel afvraag... EF-S heeft een apart nokje waardoor het objectief helemaal niet zou moeten passen. Is de vatting niet beschadigd?
20d-user
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2005 19:07

Laatst gewijzigd door 1 op 20d-user, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

martinculemborg schreefCOLONAls ik het niet voor elkaar krijg of als er iets is beschadigd waar kan ik dan het best naartoe voor vakkundig en snel herstel? Kan je mij helpen?
Bel maar even met http://www.rofarepair.nl in Den Haag.
Uiterst deskundig en zeer vlotte afhandeling.
Ze geven je ook eerst een goede inschatting van de kosten.

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Ton-Otter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1155
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2004 18:18
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLON
martinculemborg schreefCOLON Ze geven je ook eerst een goede inschatting van de kosten.

Jan


gezien de situatie zou ik de Vriend :twisted: het even laten brengen
[i] [size=75][color=blue] Greetings Ton. [/size][/color][/i]
[url=http://www.tonotter.com]Kijk ook eens op mijn [size=84][color=red][b]WEBSITE[/b][/color][/url][/size]
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

martinculemborg schreefCOLONVandaag heeft een vriend per ongelijk een EF-S18-55 op mijn 5D camera camera willen zetten.
Oei, oei.... van je vrienden moet je het maar hebben. :?

Spijtig dit te moeten horen Martin. Hopelijk is de cam weer gerepareerd voor de feestdagen. Ik moet er persoonlijk even niet aan denken dat ik met de feestdagen geen foto's zou kunnen maken vanwege een defect aan de camera. :cry:

Sterkte met de situatie, en hou ons in ieder geval op de hoogte. :wink:

Gr. John
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Er is in het voorjaar een topic geweest van Lex over andere matglazen. Op de daar genoemde sites staan instructies hoe je precies de matglazen kunt vervangen. (Ik vermoed dat de 5D er twee heeft)
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Aan de hand van de volhende plaatjes kan je misschien inschatten wat er beschadigd zou kunnen zijn aan je camera.
Afbeelding
Afbeelding

Ik zou even kijken of de bajonet op je camera nog goed vast zit en lenzen er zonder speling nog goed vast op zitten. Controleer ook of het binnenwerk van je camera nog goed aansluit op de bajonet en niet naar achteren is gedrukt door de S lens.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Martin,

gezien de beveiliging op de ef-s lens moet dit toch met bot geweld zijn gedaan. Is het niet beter om de camera zondermeer na te laten kijken?
Je hebt zelf kans dat dit onder garantie kan, omdat de Canon ef-s beveiliging duidelijk tekort heeft geschoten. (er vanuit gaande dat er geen moker is gebruikt om de lens te plaatsen ;-) )

Veel succes en ik hoop voor je, dat je snel weer een goed werkende camera hebt.
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Ik heb vandaag toch maar even met Rofa gebeld. Ik laat de camera daar repareren en helemaal nakijken. Helaas er moet een nieuw matglas in omdat we die met de handen hebben beet gepakt. Dit is niet het ergst maar ze moeten dit glas bestellen en voor de kerst en het nieuwe jaar ben ik dus klaar met de foto hobby.
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Bij kamera express hebben ze hem op voorraad liggen (Ee-A).
http://www.kamera-express.nl/index.php? ... ubtype=923
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar