Wie heeft er ervaring met de Metz 44 AF-4 Canon Flitser

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Femke-eos20d
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2006 15:15
WoonplaatsCOLON Noord Brabant
CONTACTCOLON

Metz 44 AF-4 Canon Flitser Past deze flitser op de Canon eos 20d camera. Ik lees op internet wel dat hij werkt met een Canon EOS 20D Kit EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 lens, maar weet iemand ook of hij dan ook gelijk werkt met alle lenzen??
Ik heb de volgende kitlens: 20D + 17-85mm EF-S 4.0-5.6 Lens

Hopelijk kunnen je me jullie ervaring vertellen. Ik zal de flitser namelijk niet veel gebruiken, dus wil er niet te veel geld aan uitgeven. hetgen ik gelezen heb is het naar mijn mening best een goede flitser voor die prijs...
Laatst gewijzigd door 1 op Femke-eos20d, in totaal 8 keer gewijzigd.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

helaas geen ervaring...

maar ozu je wel de titel even aan kunnen passen zodat ook in de titel al duidelijk is waar de vraag om gaat? dank je wel...
www.johanvanderwielen.nl
Femke-eos20d
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2006 15:15
WoonplaatsCOLON Noord Brabant
CONTACTCOLON

Je hebt gelijk! Heb hem aangepast!! :wink:
Gebruikers-avatar
Elly
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 18:12
WoonplaatsCOLON almelo
CONTACTCOLON

Ik heb de flitser gehad. Hij werkte wel op een 300D, maar niet op de nieuwere 350D( hierop alleen op de M-stand, dus alleen volle flits, of kleine flit-s Mlo) E-TTL en HSS werden niet ondersteund. Ik had dus een oudere versie, die geproduceerd was voor de 350D uitkwam.
Volgens mij maakt het niet uit welke lens je gebruikt. Hij werkt, of hij werkt niet (dus afhankelijk van de leeftijd van de flitser)
Femke-eos20d
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2006 15:15
WoonplaatsCOLON Noord Brabant
CONTACTCOLON

Elly schreefCOLONIk heb de flitser gehad. Hij werkte wel op een 300D, maar niet op de nieuwere 350D( hierop alleen op de M-stand, dus alleen volle flits, of kleine flit-s Mlo) E-TTL en HSS werden niet ondersteund. Ik had dus een oudere versie, die geproduceerd was voor de 350D uitkwam.
Volgens mij maakt het niet uit welke lens je gebruikt. Hij werkt, of hij werkt niet (dus afhankelijk van de leeftijd van de flitser)
Bedankt voor je antwoord, maar wat vreemd, want dit staat er op de site van digicamshop:
Geschikt voor...
De Metz 44 AF-4 Canon Flitser is getest met en geschikt bevonden voor:

Canon EOS 1D Mark II N Body
Canon EOS 1Ds Mark II Body
Canon EOS 20D Kit EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 lens
Canon EOS 300D + 18-55MM objectief
Canon EOS 30D Body
Canon EOS 350D Body
Canon EOS 350D Kit 18-55mm lens
Canon EOS 400D Body Zwart
Canon EOS 400D DZ Kit 18-55/55-200mm lens Zwart
Canon EOS 400D Kit 17-85mm IS lens Zwart
Gebruikers-avatar
Elly
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 18:12
WoonplaatsCOLON almelo
CONTACTCOLON

Als je hem nieuw koopt, zal hij wel werken. Dan is de juiste firmware geinstalleerd op de flitser. Maar bij tweedehands exemplaren zul je op moeten letten of je niet een ouder exemplaar hebt.
Femke-eos20d
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2006 15:15
WoonplaatsCOLON Noord Brabant
CONTACTCOLON

Elly schreefCOLONAls je hem nieuw koopt, zal hij wel werken. Dan is de juiste firmware geinstalleerd op de flitser. Maar bij tweedehands exemplaren zul je op moeten letten of je niet een ouder exemplaar hebt.
Ik wil hem inderdaad nieuw kopen.
Bedankt voor de reactie
alk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2006 19:59
WoonplaatsCOLON Lelystad

Hoi Femke,

Ik zelf heb nu enige maanden deze flitser. Nog niet echt veel gebruikt, maat E-TTL en HSS worden wel ondersteund (zichtbaar op display). Wat ik echter wel een (klein) nadeel vind is dat de flitskop wel omhoog gericht kan worden, maar niet naar links of rechts gedaaid kan worden. Indirect flitsen in portret-stand (camera gedraaid) kan dus alleen door deze via de muur te laten reflecteren en kan dan niet via het plafond.
Heb echter waarschijnlijk de gebruiksaanwijzing nog niet goed gelezen, want in P-stand staat het diafragma altijd helemaal open en lijkt het of er alleen maar met vol vermogen geflitst wordt.

Groeten,

Adri
EOS 50D | Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM | Canon EF 70-300/4.0-5.6 IS USM | Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon EF 50mm f/1.8 II | Canon Multigrip BG-E2N | Canon Speedlite 580EX
Gebruikers-avatar
Elly
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 18:12
WoonplaatsCOLON almelo
CONTACTCOLON

Alk schreefCOLONHoi Femke,

..... Wat ik echter wel een (klein) nadeel vind is dat de flitskop wel omhoog gericht kan worden, maar niet naar links of rechts gedaaid kan worden. Indirect flitsen in portret-stand (camera gedraaid) kan dus alleen door deze via de muur te laten reflecteren en kan dan niet via het plafond.
...
Adri
Dit was voor mij de reden om een tweedehands Speedlite 420EX te kopen. Ook om te voorkomen dat hij niet meer compatible is als ik over een paar jaar een nieuwer type Canon eos koop. Hoewel, waarschijnlijk kun je hem dan wel door de fabriek laten "rechippen" (van de nieuwste firmware laten voorzien) als je de aankoopbon nog hebt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar