Workshop 11 November Utrecht met Cor en Corinne

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
RICHARD1968
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2006 00:32
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Hoi,

Dit was mijn eerste bezoek aan een workshop en al helemaal een kennismaking met studioapparatuur. Het was heel leerzaam en het werd door Cor erg goed gebracht allemaal.
1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=60090[/img]

2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=60089[/img]

3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=60088[/img]

Benieuwd wat jullie er van vinden

gr
Richard
Canon EOS 40d - AQ4U Grip - Canon EF 70-200mm f/2.8L USM - Canon EF 17-40mm f/4 L USM - Canon 100mm 2.8 Macro- EF 50mm f/1.8 II - Soligor Tussenringen - Canon Speedlite 430EX - En een hoop andere zooi die hier niet onder past :)
md-foto
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2005 17:15
WoonplaatsCOLON deventer
CONTACTCOLON

Leuke portretten.

Mag van mij harder. Meer schaduw. Hogere contrasten. Doek op achtergrond is zwart, op je foto is het grijs.

Corinne is een mooi model. Gaaf huidje heeft ze.

Ik twijfel aan de lichtopstelling aan de linkerkant.



Marcel
[url=http://www.md-foto.nl]www.md-foto.nl[/url]
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Hey Richard, bij jouw op het LCD leek het ook allemaal al niet zo diep-zwart he? Merkwaardig! Wat voor objectief had je er nou voorzitten? En inderdaad, die kreukels blijven zichtbaar in de achtergrond... Het lijkt toch alsof je een half stopje te veel licht hebt - jammer dat de EXIF informatie ontbreekt.

Inhoudelijk vind ik de tweede toch wel wat hebben. Lekker brutaal...
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

Wat mij opviel, waren de "dode" ogen bij opname één en drie. De weerspiegeling van de belichting? Bij de 2e opname blijkt ze een lekker felle oogopslag te hebben.
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Gebruikers-avatar
RICHARD1968
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2006 00:32
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reactie's allemaal.

@ md-foto: Je zegt dat het doek zwart was (was het ook ) en nu grijs maar hoe komt zoiets dan? Zoals gezegd dit was de eerste maal dus ik leer graag.

@jeveos: Ik had de 50mm 1.8 erop zitten. Zat jij nou naast mij de hele dag links of rechts?? Exif is/zijn Iso 100 1/125 F11

@ Jeep Dat zijn dus dingen waarvan ik denk, ik fotografeer nog niet zo lang 8) zoiets zie ik dus echt niet (komt vanzelf hoop ik)
Canon EOS 40d - AQ4U Grip - Canon EF 70-200mm f/2.8L USM - Canon EF 17-40mm f/4 L USM - Canon 100mm 2.8 Macro- EF 50mm f/1.8 II - Soligor Tussenringen - Canon Speedlite 430EX - En een hoop andere zooi die hier niet onder past :)
Gebruikers-avatar
Cvdijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2896
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2005 17:34
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Een goede poging. Wel een beetje te licht bewerkt ook.
Ik heb even een kleine bewerking losgelaten op je foto. Let wel, dit is een bewerking van de foto zoals hij hier staat, het raw bestand kan dus nog wel beter worden.

Check: http://www.corenkir.nl/algemeen/algemeen/richard.jpg
<A href="http://67.15.245.8/~prostudi/shop/product_info.php?cPath=49&products_id=113&osCsid=c6f9606da45264fed9a4f5bbde40eb6e">Workshops modelfotografie</A>
<A href="http://www.prostudio.nl">Prostudio.nl - Linkstar en Falcon Eyes Studio Artikelen!</A>
md-foto
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2005 17:15
WoonplaatsCOLON deventer
CONTACTCOLON

Cor,

Wel stukken beter. Alleen mis je nu wel haar. Dat verdwijnt in de achtergrond. Misschien een cursus Workflow erbij?


Marcel
[url=http://www.md-foto.nl]www.md-foto.nl[/url]
Gebruikers-avatar
soulfly
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 08:24
WoonplaatsCOLON Zutphen
CONTACTCOLON

Zie je wel....had er gewoon bij moeten zijn zaterdag...baal...baal....\
Ik zou allang blij zijn als ik voor de eerste "echte" keer ook dit resultaat zou behalen. vind het absoluut goed / mooi voor een eerste keer..
Wat heb ik nog veel te leren....
================
[size=75]Canon EOS350D Kitlens EFS 18-55, Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II Macro ø 62mm, Canon EF 50 mm 1:1.8 II, METZ 48 AF-1 digital[/size]

http://pve.familieverhey.nl
Gebruikers-avatar
zandhoen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 274
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2006 13:13
WoonplaatsCOLON Eindhoven city

[quote="Cvdijk"]Een goede poging. Wel een beetje te licht bewerkt ook.

Zou je dan ook kunnen uitleggen hoe je die kleine bewerking hebt gedaan, want ook daar kunnen we veel van leren.

alvast bedankt
Frank
Canon eos7d + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 USM IS, Canon EF 50/1.8 II, 420 ex flitser
en een setje tussenringen
Gebruikers-avatar
Cvdijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2896
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2005 17:34
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

md-foto schreefCOLONCor,

Wel stukken beter. Alleen mis je nu wel haar. Dat verdwijnt in de achtergrond. Misschien een cursus Workflow erbij?


Marcel
Cvdijk schreefCOLONLet wel, dit is een bewerking van de foto zoals hij hier staat, het raw bestand kan dus nog wel beter worden.
Ahum..

@Zandhoen: Tuurlijk. Ik heb in dit geval alleen een beetje met levels geschoven en de huid ietstiepietsie gladder gemaakt omdat Richard best wel heftig verscherpt heeft. Dat is eigenlijk alles. Zelf heb ik helaas geen noemenswaardige foto's gemaakt :cry:
<A href="http://67.15.245.8/~prostudi/shop/product_info.php?cPath=49&products_id=113&osCsid=c6f9606da45264fed9a4f5bbde40eb6e">Workshops modelfotografie</A>
<A href="http://www.prostudio.nl">Prostudio.nl - Linkstar en Falcon Eyes Studio Artikelen!</A>
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Misschien had meester Cor moeten vertellen dat zon octageval ook de achtergrond verlicht en dat een zwarte papierachtergrond niet zwart wordt als je dat niet afvlagt. Dan de boel forceren met levels maakt het een dode plaat.

Ik vond de eerste pogingen van Richard erg goed. Doordat de foto's mooi licht zijn komt de gave ivoren huid van Corine erg mooi uit. Alleen vind ik de weerspiegeling van het octageval erg storend en lelijk. Hele oog weg.

Het octageval had trouwens wel wat hoger mogen staan. Nu staat het ding onder ooghoogte. Het lijkt me dat je op een beginnersworkshop eerst leert met basisverlichting om te gaan.

De "aanwijzingen" van Cor zijn jammer genoeg erg slecht. Alle structuren lopen dicht. Op de foto's van Richard zijn de schduwen nog mooi doortekend wat ook aangeeft dat zijn bewerkingen wél goed zijn. Ook blijft het effectlicht zichtbaar wat helemaal verdwijnt in het voorbeeld van Cor.

Als je het effect had willen hebben van de bewerking van Cor dan had je niet links in moeten vullen. Sterker: daar had dan een zwart absorbtiescherm moeten staan.
Gebruikers-avatar
Cvdijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2896
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2005 17:34
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Dus..

Maar goed, de octa stond hoger dan jij hier verteld Ed, niet veel maar de blik van Corine in de box zorgt idd voor dode ogen. En ik heb op mijn foto's geen last van een grijze achtergrond. Ik heb rechtstreeks naar de laptop geschoten en ook daar was niets te zien. Het feit dat Ed zo'n octageval niet mooi vind wil niet zeggen dat het niet mooi IS!

Ik heb best wel wat kleine foutjes gemaakt tijdens de workshop maar daar hebben we het achteraf ook over gehad.Maar ik zal geen workshops meer geven. De lol is er meteen af.

En verdere reacties mag je per PB geven want om me zo publiekelijk af te zeiken..

Ow ja, mijn monitor thuis is niet goed, dat heb ik nu net WEL gezien. Een nieuwe calibratieronde dus.. Richard zijn foto's zijn op deze monitor een stuk beter en die van mij juist weer niet. Dat is dan wel weer zo.. Goed gedaan dus en excuses voor het sturen in de verkeerde richting van bewerken..
<A href="http://67.15.245.8/~prostudi/shop/product_info.php?cPath=49&products_id=113&osCsid=c6f9606da45264fed9a4f5bbde40eb6e">Workshops modelfotografie</A>
<A href="http://www.prostudio.nl">Prostudio.nl - Linkstar en Falcon Eyes Studio Artikelen!</A>
Gebruikers-avatar
Jas
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2006 08:04
CONTACTCOLON

Hmmmmm, ik weet dat ik me nog niet heb voorgesteld op het forum....dus dat zal ik binnenkort wel (moeten ;) ) doen, maar ik voel me gedwongen om nu als aktieve LEZER toch een reactie te plaatsen.

@maced: fantastisch dat iedereen elkaar op een forum probeert te helpen en te verbeteren. Daar is een forum voor ! Doe mij een lol en pas daar je schrijfstijl/woordkeuze op aan. Benader het positief en vertel gewoon wat er ander had gekunt en wat daar het effect van was geweest: buitengewoon leerzaam voor iedereen en vaak levert het ook een interessante discussie op. Maar laat die waarde-oordelen weg. (Eventuele reacties hierop aub via Pb.)

@Cvdijk: zoals je zelf al aangaf kun je het nooit voor iedereen goed doen, in de praktijk is dat onmogelijk. Cheer up en zet die reacties af tegen de positieve. Ik ben een beginner en zat (zoals ik je al Pb-de) eigenlijk in de verkeerde workshop, maar ik heb er zeker wat van opgestoken en vond het toch een leerzame en interessante dag.

@de rest: ONTOPIC AUB, laten we het positief proberen te houden......
Gebruikers-avatar
Just Be-Art
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2006 18:20
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Mag ik me nog even bij Jas aansluiten.
Het geeft werkelijk geen pas om iemand die gewoon zijn best doet om anderen het een en ander bij te brengen via een workshop zo publiekelijk af te vallen. Wanneer je van mening bent dat je zoiets beter kunt, ga dan je gang en organiseer zelf zoiets of biedt wellicht je diensten aan aan Cor.
Jammer, want dit soort gedoe verziekt de sfeer op een forum en maakt dat mensen hun nek niet meer uitsteken en dat soort leuke initiatieven als het geven van workshops nalaten.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

zo, en dit was het laatste wat erover gezegd is!!!

we gaan nu verder met het bespreken van de foto's van TS...
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Ik ben nog bezig met het bewerken van mijn foto's van zaterdag, maar ik wou toch even misbruik maken van deze plek om Cor te bedanken voor de inleiding tot het studio/model fotografie gebeuren. Ik heb er toch veel van geleerd, en ik heb het erh leuk gevonden om die kant ook eens te bekijken....

En dan nu over de foto's:
Leuke foto's !! Die het volgens mij verdienen om gezien te worden !

Hoewel de eerste en derde een veel op elkaar lijken vind ik ze toch duidelijk een andere uitstraling hebben.

De tweede vind ik de beste van de reeks. Ook goed dat je hier voor de centrale compositie hebt gekozen. Dat maakt de foto erg indringend !!
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

RICHARD1968 schreefCOLONBedankt voor de reactie's allemaal.

@ md-foto: Je zegt dat het doek zwart was (was het ook ) en nu grijs maar hoe komt zoiets dan? Zoals gezegd dit was de eerste maal dus ik leer graag.
Er zit toch een wat ruime belichting in. Er zit vaak wel wat verschil tussen cameras, objectieven en lichtmeters die in jouw geval ws. iets te lichtgevoelig uitpakken. Probeer je conversie eens een half stopje terug te draaien en kijk dan eens hoe de achtergrond wordt?
@jeveos: Ik had de 50mm 1.8 erop zitten. Zat jij nou naast mij de hele dag links of rechts?? Exif is/zijn Iso 100 1/125 F11
Eh... links meen ik. Ik ben erg slecht in het onthouden van waar iemand de hele dag zit :oops: :lol: .

Anyway, ik vind die tweede nog steeds erg geslaagd, de andere twee zijn mij wat te geposeerd (zo van: kijk mij eens mooi dromerig kijken!). Daar heeft Corine op de meeste van mijn fotos ook een beetje een handje van.
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Hoi Richard....was inderdaad een goede workshop die Cor gaf en veeeeel bijgeleerd!
Foto 2 vind ik ook de mooiste van deze 3, lekker goede blik in haar ogen.
Persoonlijk vind ik ook dat de foto iets te licht is en ietsie meer contrast zou mogen hebben dan is hij perfect.

Enne Jeveos zat volgens mij 2 plekken naast je, met die 70-200 lange lens :D

Weet niet meer of jij mij die tip gaf van de microfoonstandaard, maar werkt super met mijn reflectiescherm thanks daarvoor!

Groetjes Marian
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
inhetveld
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2006 17:34
WoonplaatsCOLON Westervoort

Hee Richard, zie je dit is veel leuker dan bij mij in mijn topic. :lol:

Mooie foto's hoor, wat ik alleen jammer vind is dat je ze alledrie in landscape hebt genomen, heb je ook nog wat in de portretstand geschoten?
En heb je met deze foto's je vrouw kunnen overtuigen van een eigen flitssetje???? :lol: :lol:
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

Het meeste is denk ik al gezegd. Foto's wat aan de lichte kant. Misschien is er in de middentonen nog wat te corrigeren? Ik vind het trouwens zelf ook lastig om de achtergrond goed zwart te krijgen en tegelijkertijd in de haren doortekening te houden. Voor de overige aanwezigen heb ik trouwens even een verzameltopicje gemaakt KLIK.
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar