[verzameltopic] herfst 2006

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

@ Closeshooter

Dank voor het compliment, dat je progressie bij mij ziet...

#1. weer een mooi sfeerfol herftsplaatje... meestal staan er minder paddo’s op je foto zodat die ene paddo dan extra in de spotlight komt...
#2. mooie rustige plaat.. mooie kleur groen, en ook dat donker bruine.. Een paar mooie heldere/vonkelende regendruppeltje op de paddo’s (zit ik me ineens te bedenken) had er een extra dimensie aan gegeven, nu komen de paddo’s wat mat over qua uitstraling.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

@ UnderAttack..
Ik vind het zeker geen slechte poging voor de eerste keer.. Ik had misschien iets van de rechterkant afgehaald (vanwege de compo).
Maar het is zeker niet slecht... Ik ben benieuwd naar je volgende resultaten.

Nu mijn verzameling paddo’s... De laatste foto is een onderbelichte zwart wit versie van Nr 3.. Na een tip van closeshooter heb ik hem zwart wit gemaakt om er toch nog iets van te maken..


1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding
UnderAttack
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 22:00
WoonplaatsCOLON België (Ieper)

Excuses Schoffie :wink: , maar ik was zo enthousiast over mijn eerste 'mooie' foto dat ik het becommentariëren (fieuw, moeilijk woord) heb vergeten. Zal er in het gevolg aan denken.

Bedankt trouwens voor de tips
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

niet "in het vervolg"... NU!!

:wink:

oftewel, stop, als bedankje voor de effort die mensen in jou foto's stoppen, nu even tijd in het bespreken van andersmans foto's... kan nu nog steeds hoor... gewoon even op "antwoord" drukken en wat foto's bespreken... schrijf op wat je voelt...
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

@Natuurfreak

Foto 3 is voor mij ontzettend fraai! De z/w omzetting van deze foto(foto 5) kan mij echter minder bekoren. Is wellicht goed qua omzetting maar het lekkere herfstgevoel gaat daardoor bij mij wat verloren (wrs. door het verdwijnen van de mooi bruine/rode door mij echt met herfst geassocieerde kleurtinten). Ook foto 2 is ontzettend fraai ... je boekt imo flinke vooruitgang steeds!! (misschien is de bovenkant van de paddo net iets te wit ??? - twijfels aan deze kant!)
Dan nu maar even een luchtig intermezzo in al dit paddo geweld.Ik heb altijd het gevoel dat als de herfst/winter te langer duurt dat ik verlang naar ......de lente!!! Volgende foto brengt mijn gevoel op een aparte manier tot uiting!

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=59605[/img]

Groet,
Michel
UnderAttack
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 22:00
WoonplaatsCOLON België (Ieper)

@Miccie
Mooie foto, het geel van het blad komt mooi tot uiting op die grijze steen. De zin erboven voegt er nog een apart sfeertje aan toe. Mooi.

@schoffie
Je foto's vind ik dus echt top hé! Jou niveau bereiking zou mij pas echt voldoening geven. Super foto's altijd.

@natuurfreak
2de foto krijgt van mij de voorkeur. Trouwens, de 3de en 4de foto zijn die gedraaid ?

Om af te sluiten nog een foto van mij. Dit formaat van foto vind ik het tofst om mee te werken. Hopelijk vinden jullie dit wat.

Afbeelding
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

@ Miccie

Michel, bedankt voor je reactie en bemoedigende woorden. Foto 2 is idd wel wat aan de witte kant.

Nu over jouw foto... Ik vind het een heel leuk idee, het is idd wel wat anders tussen al dat paddogeweld, haha.... Ook de letters Awake op de achtergrond vind ik erg origineel... Ik vind het wel wat hebben zo’n foto met een originele boodschap... Ook mooi zijn de sombere achtergrond kleuren met het kleurrijke blad op de voorgrond..

Echt een leuke foto..... Alleen had ik zelf een klein zwart randje om het kader gedaan, maar goed, da’s een kwestie van smaak.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

@ UnderAttack
Bedankt voor je reactie...

Foto 3 & 4 zijn niet gedraaid tijdens de nabewerking maar deze paddo’s groeide op een kleine losliggende en rottende stam en die heb ik even rechtop gezet voor de foto. 8)

Nu over jouw foto:
Een mooie foto met warme kleuren... Het water op die paddo geeft de foto iets extra’s..
bvsteyn
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 13:15

@Natuurfreak: Gave serie zet je daar neer! Had ze al in het andere topic gezien. Die zwart-witte voegt zeker wat toe.

@Michel: Mooi dat blad in die plas..ik denk alleen dat ik 'm zonder tekst sterker vind. Maar goed, da's persoonlijk!

@Underattack: Deze is mooi...kan het formaat ook wel waarderen!

Dan nu een paar van afgelopen zondag:
1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

4:
Afbeelding

5:
Afbeelding

6:
Afbeelding

7:
Afbeelding

8:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Het heeft weinig zin op alle foto's die ik mooi vind te reageren als het topic als zover gevorderd is, maar ik heb hier een aantal heeeele mooie foto's gezien (van o.a. THJKlos, Micccie, Donkie-chot, ioHPeiH, Close-shooter en Peye - hoop dat ik de namen goed heb geschreven). Sommigen daarvan zouden een eigen topic verdienen, zo mooi zijn ze. Het is in zekere zin dus jammer dat ze tussen de massa vallen, hoewel ze dan wel weer opvallen.
:roll: :wink:

Eentje vond ik wel opvallen, welke ik hier quote:
Donkie-chot schreefCOLONZal ik dan ook maar mijn duit in het herfstzakje doen....

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=53216[/img]

Grtz,
Donk
Eens kijken of ik het wat bij kan gaan houden en wie weet ook wel een herfst- op paddestoelplaatje van mij...
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
Helga
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2005 12:12
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Pff het is inderdaad moelijk reageren op zoveels moois, ik zal maar even doen wat ik ergens las en op mijn gevoel reageren, mijn technische kennis reikt (nog) niet zover :P

@ Peije, ik vind dat "smurfendorp" wel showcasewaardig hoor, als ik ernaar kijk voelt het alsof ik me achter een boomstam verstop waar ieder moment een reus overheen kan stappen :wink:

@ Closeshooter, ik vind je foto's enorm sprookjesachtig en warm vooral die paddestoel met dat rood/bruine hoedje

@ Zimple, ik vind die foto onder de foto van het blad er mooi, die paddestoel met die lange steel en platte hoed, erg statig!

@ natuurfreak, ik vind die foto van die witte paddestoelen, die waar je tegenop kijkt héél erg mooi, persoonlijk vind ik hem in zwart/wit een stuk minder :P

@ schoffie, tja die zijn allemaal gaaf natuurlijk maar bij mij springt de paddestoel eruit die enorm op een kwal lijkt....waar vind je die??

Doordat ik me heb opgegeven voor de basiscursus ook op Johan's site geweest en dat heeft me geïnspireerd het bos in te duiken. Nu haal ik het bij de meeste nog lange na niet maar hier mijn paddestoelen :P

1. [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=59636[/img]

2. [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=59637[/img]

3. [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=59639[/img]

[modbreak schoffie] code gewijzigd zodat we nu foto's zien :wink:
Dank je, ik weet nu ook wat ik fout deed, meteen even de juiste foto van nr.3 gemaakt want die vond ik niet mooi genoeg :wink:
Dat ik fotografeer wil nog niet zeggen dat ik alles scherp zie....
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Helga,
mooie serie weggezet alleen zou ik de volgende keer een beetje meer letten op compositie (levert wel vuile kleren op), nu staan ze redelijk centraal op de foto, beetje meer naar links of rechts doet wonderen.
Met name nummer 3 is erg mooi, maar ik had links ietsje weggecropt en ietse meer dichtbij en een iets groter diafragma.

Bvstyn,
ze zijn op mijn scherm allemaal een beetje flets, overbelicht.
De laatste is heel mooi al zou ik hem ietje donkerder maken.
Tevens de volgende keer iets meer de achtergrond wegdrukken, dmv
een wat groter diafragma.
Mijn favouriet is de porceleinzwam.

Mischien een bruikbare tip :
altijd oude kleren aanschieten naar het bos, kun je lekker plat op je buik en met de belichting 1 stopje corrigeren, hou je later wat meer speling over om te spelen in Photoshop.
Meting altijd even naar beneden zoveel mogelijk naar de stoel toe en de belichting vasthouden (sterretje achterop)
Laatst gewijzigd door 2 op Closeshooter, in totaal 9 keer gewijzigd.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Miccie,

zag hem nu pas, heel mooi in beeld gebracht, kleurgebruik past erg goed hier. Hou hier wel van, eenvoud met een verhaal.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Closeshooter schreefCOLONHelga,
mooie serie weggezet alleen zou ik de volgende keer een beetje meer letten op compositie (levert wel vuile kleren op), nu staan ze redelijk centraal op de foto, beetje meer naar links of rechts doet wonderen.
Met name nummer 3 is erg mooi, maar ik had links ietsje weggecropt en ietse meer dichtbij en een iets groter diafragma.
Ik vind het ook een mooie serie. Dat diafragma lijkt mij zo op het eerste oog wel prima; het is scherp waar het scherp moet zijn en onscherp waar het onscherp moet zijn. Maar Closeshooter heeft inderdaad gelijk mbt de compositie. Ze staan allemaal centraal in beeld. Een beetje spelen met plaatsing links, rechts, onder of boven in het beeld kan een wereld van verschil betekenen.
Er bestaat zoiets als de gulden snede; deel de foto zowel horizontaal als vertikaal in drie delen. De lijnen, en daar waar de lijnen kruisen zijn aandachtspunten. Plaats een onderwerp daar en het oogt (bijna) altijd goed.
Natuurlijk is het de kunst om daarvan af te wijken indien de situatie het toelaat.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
bvsteyn
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 13:15

@Closeshooter: te flets? Hmm..heb Bibble gebruikt om de foto's te bewerken op een laptop scherm. Misschien iets te enthousiast geweest met de belichting-schuif. Alles is in RAW gedaan dus moet ik ze wel goed kunnen krijgen...
Dichterbij komen ging vaak niet...heb nl de kitlens en de 50mm/1,8 hiervoor gebruikt. M'n tussenringen komen binnenkort met de IA.

Thnx voor je commentaar...
Closeshooter schreefCOLONHelga,
mooie serie weggezet alleen zou ik de volgende keer een beetje meer letten op compositie (levert wel vuile kleren op), nu staan ze redelijk centraal op de foto, beetje meer naar links of rechts doet wonderen.
Met name nummer 3 is erg mooi, maar ik had links ietsje weggecropt en ietse meer dichtbij en een iets groter diafragma.

Bvstyn,
ze zijn op mijn scherm allemaal een beetje flets, overbelicht.
De laatste is heel mooi al zou ik hem ietje donkerder maken.
Tevens de volgende keer iets meer de achtergrond wegdrukken, dmv
een wat groter diafragma.
Mijn favouriet is de porceleinzwam.

Mischien een bruikbare tip :
altijd oude kleren aanschieten naar het bos, kun je lekker plat op je buik en met de belichting 1 stopje corrigeren, hou je later wat meer speling over om te spelen in Photoshop.
Meting altijd even naar beneden zoveel mogelijk naar de stoel toe en de belichting vasthouden (sterretje achterop)
Gebruikers-avatar
vanwitte
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:10

Heel veel mooie pics, goede periode van het jaar om leuke foto's te maken.

Afbeelding
gertjan ketel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 215
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2005 17:51
WoonplaatsCOLON brabant
CONTACTCOLON

afgelopen zaterdag kwam ik deze twee paddestoelen tegen tegen het vallen van de avond met nog net het laatste licht erop.
Passen mijn insziens exact in dit topic zag namelijk commentaar bij andere paddo dat er een verzameltopic voor was ;-))


[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=59649[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=59650[/img]



groetjes gertjan
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

vanwitte schreefCOLONHeel veel mooie pics, goede periode van het jaar om leuke foto's te maken.
Een duidelijke flitsfoto, waarbij de achtergrond verzand in een zwart gat. Je kunt dit oplossen door de flitsen met een lange sluitertijd (eventueel manual op de camera, of slow-curtain instellen op de camera) waardoor de achtergrond minder zwart wordt. Bijkomend voordeel, is dat de slagschaduwen van de flitser minder prominent aanwezig zijn.
gertjan ketel schreefCOLONafgelopen zaterdag kwam ik deze twee paddestoelen tegen tegen het vallen van de avond met nog net het laatste licht erop.
Passen mijn insziens exact in dit topic zag namelijk commentaar bij andere paddo dat er een verzameltopic voor was ;-))

groetjes gertjan
Twee mooie opnamen, waarbij de tweede een vloed van detail bij de lamellen vertoont. Prachtig.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
vanwitte
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:10

Een duidelijke flitsfoto, waarbij de achtergrond verzand in een zwart gat. Je kunt dit oplossen door de flitsen met een lange sluitertijd (eventueel manual op de camera, of slow-curtain instellen op de camera) waardoor de achtergrond minder zwart wordt. Bijkomend voordeel, is dat de slagschaduwen van de flitser minder prominent aanwezig zijn.
Dankje voor de tip, zal volgende keer op die manier het flits effect proberen te verminderen.
Gebruikers-avatar
Helga
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2005 12:12
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Closeshooter schreefCOLONHelga,
mooie serie weggezet alleen zou ik de volgende keer een beetje meer letten op compositie (levert wel vuile kleren op)

Mischien een bruikbare tip :
altijd oude kleren aanschieten naar het bos, kun je lekker plat op je buik en met de belichting 1 stopje corrigeren, hou je later wat meer speling over om te spelen in Photoshop.
Meting altijd even naar beneden zoveel mogelijk naar de stoel toe en de belichting vasthouden (sterretje achterop)
Dacht je dat ik die gemaakt zonder erbij te liggen :P Ik keek wel even rond of ik niemand zag voordat ik op de grond ging liggen maar misschien went het :roll: Ik heb in ieder geval wel het nodige commentaar gehad van mijn 3 dochters :?

Ik zal de volgende keer inderdaad meer letten op waar ik de paddestoel plaats, ik was nu helemaal geobsedeerd door de paddestoel en de instelling. Wat bedoel je met het corrigeren met 1 stap, ik weet wel dat het streepje in het midden moet maar wanneer corrigeer je, en gaat het streepje dan naar links of rechts? (misschien een simpele vraag :wink: )

Bedankt voor jullie commentaar :D
Dat ik fotografeer wil nog niet zeggen dat ik alles scherp zie....
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar