Voor de eerste keer aan de retouche gegaan

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fluppie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 797
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2005 11:35

Oude foto van 28 jr terug. Kennis vroeg of ik er wat mee kon doen ben er nog niet 100% mee klaar. maar wilden toch ff laten zien mischien iemand nog tips ? gebruik gemaakt van selectie, kloonstamp, nois , scratches&dust

Zoals ik hem kreeg No1

Afbeelding

En nu No2

Afbeelding
Canon 1D en een zwart ding met de naam 1D markII en nog een heleboel meer
Robbert1978
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 450
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 07:44
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Om eerlijk te zijn ben ik er nog niet erg van onder de indruk. Oke, het is beter dan dat het was, maar de plekken die je al behandeld hebt zie je overduidelijk en denk dat dat veel beter kan. Misschien veranderd dit nog omdat je zelf aangeeft dat het nog niet helemaal af is maargoed.
Canon EOS-7D, Canon 17-55 F2,8 IS, Canon 70-200 F2.8 IS, Canon 1.4x Extender. Canon Speedlite 580EXII, Canon 100mm 2.8 macro
Robbert1978
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 450
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 07:44
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Dingen zoals bij het linker oog (voor de kijker rechts). Hier ben je naar mijn mening een beetje uitgeschoten, en ook niet echt de goede kleur gebruikt. Ditzelfde geld ook voor de kin daar ben je ook uitgeschoten en zie je het ook heel duidelijk kleurverschil. Op meer plekken zie je het ook, maar dat valt wat minder op.

Ik probeer de foto niet af te kraken ofzo hoor, je hebt wel het geduld opgebracht het te doen, ben je aardig lang mee bezig volgens mij, maargoed zoals ik al zei, volgens mij kan het stukken beter
Canon EOS-7D, Canon 17-55 F2,8 IS, Canon 70-200 F2.8 IS, Canon 1.4x Extender. Canon Speedlite 580EXII, Canon 100mm 2.8 macro
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Klopt. Nog lang niet af. Heel veel healing brush en clonestamp denk ik. Is niet moeilijk maar gewoon tijdrovend klusje..
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
De Mug
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2006 14:31
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Ik zou in elk geval de colorcast verwijderen. In photoshop kun je beginnen met 'autocolor'.
Ook zou je daarna wat saturatie kunnen toevoegen om de kleuren wat frisser te krijgen als dat nodig mocht zijn.
Canon 350D + kitlens+ Furch S-21-SR
[url=http://www.peterzwarts.nl/]peterzwarts.nl[/url]
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Volgens mij ben je ook gaan vegen. Da's het lelijke effect. Heb zelf net even in PS gekeken en je krijgt het beste resultaat met clonemask. Niet te grote diameter en steeds stukje bij beetje de beschadigingen aantippen. Regelmatig met ALT weer ander goed stukje selecteren. Ik zei al dat het een rotklusje is maar daarmee is het wel te doen. Verder zou je uiteindelijk kunnen besluiten de foto om te zetten naar zwartwit. Dat zou ik doen maar da's persoonlijke smaak..
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Ik denk dat je door hebt hoe je moet worken, maar dat je brush grootte nog iets te grof is. Bij de neus, de ogen, de mond valt het toch op wat he gedaan hebt...
BizaR
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 181
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2006 18:35

Ik heb het ook ff geprobeerd en het is wel goed te doen.

Beetje clonen en beetje schilderen en je komt een heel eind.
Wil het resultaat wel posten of mailen als je wilt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar