Nog een molen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Richeos
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2006 17:10
WoonplaatsCOLON Wijk bij Duurstede

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=58394[/img]

Dit keer uit Wijk bij Duurstede. Ik heb een sluiterijd van 1/25 gebruikt om wat beweging te creeren. Meer tips zijn welkom.
[size=75][color=blue] Canon EOS 30D | Canon BG-E2 | EF-S17-55mm f/2.8 IS USM | Canon EF 70-200mm f/4[/color][color=red]L[/color][color=blue] IS USM | Speedlite 580EX[/color] [/size]
Gebruikers-avatar
niels tacoma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 387
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON breda
CONTACTCOLON

Ik vind deze beter omdat hiet de hele molen op staat
groet niels
canon 350 D, canon 17-40 L, canon 50mm 1.4, canon 60mm macro, sigma 70-200 2.8...
en een pracht van een bronica !
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

Leuke plaat, en goeie kuze om 1/25 te gebruiken. Ik ben benieuwd, heb je ook een nog lagere sluitertijd geprobeerd? Moet met je IS nog net lukken volgens mij...
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

De Molen staat erg centraal. Ik denk dat een horizontale foto waarbij ook het woonhuis er op staat een betere plaat zal opleveren.

Met de bewegingsonscherpte lijkt het of de wieken sneller draaien dan in werkelijkheid.

Door het groothoek effect lijkt het alsof de molen omvalt. In PS kan je dat corrigeren, of je zou de foto van een grotere afstand kunnen nemen.

Mijn commentaar is niet bedoeld om de foto af te kraken, maar als tips om tot een betere foto to komen.

Hans.
Gebruikers-avatar
Richeos
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2006 17:10
WoonplaatsCOLON Wijk bij Duurstede

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=58451[/img]

Bedankt voor de tips. Hierbij nog een foto (1/15s) die wat verder is genomen en wat recht is getrokken in PS. Welke vinden jullie beter?
[size=75][color=blue] Canon EOS 30D | Canon BG-E2 | EF-S17-55mm f/2.8 IS USM | Canon EF 70-200mm f/4[/color][color=red]L[/color][color=blue] IS USM | Speedlite 580EX[/color] [/size]
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Ik vind deze een stuk beter. Gewoon een mooie foto. De lijnen leiden je ogen de foto naar de molen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar