Slijtage handvat 300D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Waldmann
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2004 19:24
CONTACTCOLON

Ik ben nu zo´n twee weekjes op rondreis en m´n 300D begint nu al te slijten. Daar waar je de body met je rechterhand vasthoudt begint het materiaal al los te laten (anti-slipmateriaal). De camera heb ik nog maar twee maanden in m´n bezit. Tijdens het reizen heeft zo´n camera natuurlijk veel meer te lijden dan normaal (tas in tas uit, alternatieve manier om de camera mee te nemen enz.). Maar dit vind ik niet normaal voor zo´n recente camera. Ben ik de enige die dit heeft?
In het land der blinden is Eénoog koning.

[size=84]Mijn gereedschap: EOS 30D / EOS 400D / EF-S 18-200 IS / EF 70-300 DO IS USM / EF 50 1.8 / Speedlite 420EX[/size]
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

Ik heb hem nu meerdere maanden, en als ik hem ergens mee naartoe neem gaat hi ook vaak tas in en en tas uit. Maar dit heb ik niet. Heb eerlijk gezegd helemaal nog geen schade (gelukkig). Zou daar toch eens mee terug gaan is niet normaal dat het zo snel gebuurt!
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Het materiaal dat op de handgreep zit, een soort dun laagje rubber, is gevoelig voor bepaalde bestanddelen die in o.a. zonnebrand en muggenspray (DEET) zit. Het zorgt ervoor dat de hechting van dit laagje op de kunststof ondergrond wordt aangetast.

Daarnaast is het ook zo dat het laagje er, ook zonder toedoen van dit soort middeltjes, redelijk makkelijk af slijt. Bij mij is het onderste randje al redelijk kaal door het neerzetten van de camera.

Ik heb al eens op forums gelezen dat Canon dit soms onder garantie vervangt, in ieder geval een poging waard denk ik.
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Wat betreft Deet. Vraag eens aan een vrouw met panties aan (geen dure) of ze het op haar panties wil smeren... Je ziet ze gewoon voor je ogen oplossen...
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Klaas schreefCOLONWat betreft Deet. Vraag eens aan een vrouw met panties aan (geen dure) of ze het op haar panties wil smeren... Je ziet ze gewoon voor je ogen oplossen...
Kortom niet echt jovel spul voor je 300D dus ook :)
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Marieke
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 453
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2004 22:09

Mijn hele oude Haking Vision is er zijn lettertjes door kwijt geraakt. Dat spul lost alles op, maar tja, muggen vliegen er met een grote bocht om heen, en op sommige plaatsen is dat een voordeel!
[size=75]Apparatuur kopen heb ik nu wel onder de knie, nu het fotograferen nog ;-)
[url=http://www.shutterstock.com/gallery.mhtml?id=11181&rid=11181]Shutterstock[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/file_search.php?action=file&filetypeID=0&s1=0&text=&username=MiStock&color]Istock[/url][/size]
Gebruikers-avatar
Waldmann
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2004 19:24
CONTACTCOLON

K.G.H.W. schreefCOLONIk heb hem nu meerdere maanden, en als ik hem ergens mee naartoe neem gaat hi ook vaak tas in en en tas uit. Maar dit heb ik niet. Heb eerlijk gezegd helemaal nog geen schade (gelukkig). Zou daar toch eens mee terug gaan is niet normaal dat het zo snel gebuurt!
Deet heb ik (nog) niet gebruikt. Zonnebrandcreme wel. Dat kan een oorzaak zijn. Het handvat voelde al gauw klef aan. Maar ja, van reizen wordt een camera nooit mooier. Diverse krasjes zijn al op de body aanwezig ...
In het land der blinden is Eénoog koning.

[size=84]Mijn gereedschap: EOS 30D / EOS 400D / EF-S 18-200 IS / EF 70-300 DO IS USM / EF 50 1.8 / Speedlite 420EX[/size]
Gebruikers-avatar
Sander
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2004 08:01
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

Heb het ook, een hoekje van dat "rubberachtige spul" is weg bij mij, ook door de zonnebrand die ik afgelopen zomer op vakantie heb gebruikt waarschijnlijk, niet aan te doen meer, stoor me er ook niet aan, weer wat geleerd.
Canon: 1D / 300D+BG-E1 / 24-70[color=red]L[/color] F2.8 / 100-400[color=red]L[/color] IS / 50 F1.8 II
Sigma 18-125 DC / Metz 54mz3 / Tamron 1.4x ext./ Manfrotto pootjes / Lowepro tasjes
Gebruikers-avatar
wvangerven
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2004 13:03
WoonplaatsCOLON Arnhem

Als ik naar mijn eigen 300D kijk denk ik niet dat dit model de geschiedenis in zal gaan als het meest duurzame model van Canon. De krasbestendigheid van de body vind ik in één woord k.. , zo heb ik ook op vakantie ondervonden. Ik heb hem nu 10 maanden en de achterwand ziet er flink gekrast uit, ook de bodem en de onderranden waar de toplaag vanaf is, ondanks dat ik vindt dat ik redelijk voorzichtig met het spul omga. Ook de draagriem is aan één kant van het bevestigingspunt al voor een derde doorgesleten. Maar ja, daar is het ook een "consumers-camera" voor, zoals Canon dat noemt.
Gebruikers-avatar
Sander
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2004 08:01
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

wvangerven schreefCOLONAls ik naar mijn eigen 300D kijk denk ik niet dat dit model de geschiedenis in zal gaan als het meest duurzame model van Canon. De krasbestendigheid van de body vind ik in één woord k.. , zo heb ik ook op vakantie ondervonden. Ik heb hem nu 10 maanden en de achterwand ziet er flink gekrast uit, ook de bodem en de onderranden waar de toplaag vanaf is, ondanks dat ik vindt dat ik redelijk voorzichtig met het spul omga. Ook de draagriem is aan één kant van het bevestigingspunt al voor een derde doorgesleten. Maar ja, daar is het ook een "consumers-camera" voor, zoals Canon dat noemt.
Dat zijn inderdaad de nadelen van zgn cosumer (of eigenlijk prosumer) camera's, plastic behuizing en niet zo heel duurzaam, maar wel raar dat die van jou al zo onder de krassen en beschadigingen zit... Heb die van mij nu een half jaar (ongeveer 4900 foto's mee gemaakt) en hij is zelfs meegeweest op safari in Kenia, en dat zijn pas rot omstandigheden, die van mij ziet er nog prima uit (op die rubberen laag na)
Canon: 1D / 300D+BG-E1 / 24-70[color=red]L[/color] F2.8 / 100-400[color=red]L[/color] IS / 50 F1.8 II
Sigma 18-125 DC / Metz 54mz3 / Tamron 1.4x ext./ Manfrotto pootjes / Lowepro tasjes
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ik weet niet hoe het verschil qua bouw is in vergelijking met de 20D bijvoorbeeld?
Die is neem ik aan van "beter" materiaal gemaakt?
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Waldmann
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2004 19:24
CONTACTCOLON

Sander schreefCOLONDat zijn inderdaad de nadelen van zgn cosumer (of eigenlijk prosumer) camera's, plastic behuizing en niet zo heel duurzaam, maar wel raar dat die van jou al zo onder de krassen en beschadigingen zit... Heb die van mij nu een half jaar (ongeveer 4900 foto's mee gemaakt) en hij is zelfs meegeweest op safari in Kenia, en dat zijn pas rot omstandigheden, die van mij ziet er nog prima uit (op die rubberen laag na)
Als je op reis gaat gaat de camera tas uit, tas in, tas uit, tas in. Bovendien zat ik met een probleem welke tas mee te nemen. Ik heb een camerarugzak, maar wilde ook een 2-liter waterzak met me mee kunnen dragen. En die past daar niet in. Ik heb dus gekozen voor een echte backpack en daar ging die camera ook in (kleiner tasje in de grote). Soms omslachtig en dan laat je 'm vaak ook even om je nek hangen omdat er binnen een kleine straal zo veel prachtige dingen zijn om op de foto te zetten. Kijk ik van dichtbij naar de filmcamera van m'n maatje zit die ook onder de krassen. Tja, het is een gebruiksvoorwerp zoals hij zij en je kan 'm ook ongebruikt in de kast laten liggen. Dan blijft ie mooi maar heb je er minder plezier van. Dat is zo. Ik zit nu even snel naar de foto's te kijken en ik mag toch zeggen dat ik er uiterst tevreden over ben! Zolang die camera technisch 100% is en de lenzen heel blijven vind ik het best. Ik ben er ook mee een vulcaan afgegleden ...

Tja, het is en blijft een plastic ding. Ik had ook een Nikon kunnen kopen maar dan kon ik m'n Canon lenzen er niet op zetten.
In het land der blinden is Eénoog koning.

[size=84]Mijn gereedschap: EOS 30D / EOS 400D / EF-S 18-200 IS / EF 70-300 DO IS USM / EF 50 1.8 / Speedlite 420EX[/size]
Gebruikers-avatar
Sander
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2004 08:01
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

BasZ schreefCOLONIk weet niet hoe het verschil qua bouw is in vergelijking met de 20D bijvoorbeeld?
Die is neem ik aan van "beter" materiaal gemaakt?
De 20D is van magnesium gemaakt :) iets steviger dus (net zoals de 10d)
Canon: 1D / 300D+BG-E1 / 24-70[color=red]L[/color] F2.8 / 100-400[color=red]L[/color] IS / 50 F1.8 II
Sigma 18-125 DC / Metz 54mz3 / Tamron 1.4x ext./ Manfrotto pootjes / Lowepro tasjes
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar