[Verzameltopic] A1GP Zandvoort

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
buffel73
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 22:36

Gebruikers-avatar
johansterenberg
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2005 10:49
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

Klinkt wat vreemd, maar ik wil even beginnen met je onderschrift. Hartstikke mooi! Wel vind ik dat het bij de grootte van de foto's wel erg overmatig in beeld is. Maargoed, ik muggenzift even
Trauma's van gejatte foto's. Ik heb het zelfs al aangepast na 'klachten'. Het was eerst huisstijl blauw.
Deze is m'n favoriet in je serie, maar ik vind het wit en rood niet helemaal lekker overkomen, in tegenstelling tot de kleuren in de rest van de serie.
Dat was de zon. Het was zo rond half vijf, ik vond het zelf eigenlijk wel mooi. Maar speciaal voor jou:

Afbeelding
Johan >
R3wd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2004 11:17
WoonplaatsCOLON IJmuiden
CONTACTCOLON

Ik was ook weer aanwezig! Ook ik was een van de gelukkige die zich bij de witte hesjes brigade mocht voegen.. ;)

Zoek de link naar J. Verstappen...
Afbeelding

Gr,
Ruud
[size=75]
http://www.schoorl-fotografie.nl
Cam: Canon EOS 300D + BG-E1 Grip
Lenzen: EF 18-55 // SIGMA AF 55-200 f4-5.6 // Canon 100-300 mm f4.5 -5.6 // Canon EF50 1.8 // Canon 70-200mm f2.8L USM IS
[/size]
Sannie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2006 11:22
WoonplaatsCOLON Leeuwarden, Nederland

johansterenberg schreefCOLON Dat was de zon. Het was zo rond half vijf, ik vond het zelf eigenlijk wel mooi. Maar speciaal voor jou:
Helemaal geweldig, dankjewel :!: :D
Ik vind de foto inderdaad mooier zo, maar, ieder zijn smaak, ik begrijp je keuze voor het houden van de belichting ook wel :)
Canon EOS 350D
EF 100mm f/2.8 USM Macro, EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM, EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
karst
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2006 10:35
WoonplaatsCOLON Leeuwarden

@johansterenberg

Ik krijg inspiratie van je foto's.... Maar brno is een beetje ver lopen, dus nog even wachten op de volgende kans om dit soort foto's te gaan maken.

@ruud

meer meer meer foto's???? :) [EDIT] zit al op je site te kijken [/EDIT]
Canon EOS 350D

Canon 100mm USM macro
Canon 17-85mm IS USM
Canon 70-300mm IS USM
Gebruikers-avatar
johansterenberg
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2005 10:49
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

@karst

Komend weekend rijdt de Belcar weer. En de week daarop is het feest op Spa met de BTCS. Maar dan moet je wel ff een beetje richting het zuiden wonen.

@ruud

de link is eerst geld erin stoppen zeker
Johan >
R3wd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2004 11:17
WoonplaatsCOLON IJmuiden
CONTACTCOLON

@johan

De link is:

Teveel geld vragen, en dan alsnog niet rijden... :D

Ruud
[size=75]
http://www.schoorl-fotografie.nl
Cam: Canon EOS 300D + BG-E1 Grip
Lenzen: EF 18-55 // SIGMA AF 55-200 f4-5.6 // Canon 100-300 mm f4.5 -5.6 // Canon EF50 1.8 // Canon 70-200mm f2.8L USM IS
[/size]
Nielsracing
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2005 18:38
WoonplaatsCOLON Zwanenburg

R3wd schreefCOLON@johan

De link is:

Teveel geld vragen, en dan alsnog niet rijden... :D

Ruud
Jawel, ik heb jou ook meerdere keren voorbij zien lopen (ik hoorde voor 't eerst bij de witte hesjes-brigade :wink: )
Canon 20D + 70-200[color=red]L[/color] + 28-75 f2.8 + 18-55 + 50mm f1.8 + 550EX + imagetank + overige meuk
Gebruikers-avatar
johansterenberg
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2005 10:49
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

@ Niels
Welk nummertje had je gekregen en waar ergens in het mediacentrum zat je?

@ Karst
Je had het eerder over ervaring. Die is niet meer dan anderhalf jaar eigenlijk. En dan te bedenken dat ik niet eens een eigen camera heb (kan betalen, student he ;-) Ik heb de mazzel van een aardige partner die me zijn spullen leent, hij mag dan zelf de dure spullen gebruiken en ik doe het dan maar met zijn 300d.
Maar misschien dat het helpt dat ik een creatieve opleiding doe, dat hoor ik nog al eens tenminste.
Johan >
R3wd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2004 11:17
WoonplaatsCOLON IJmuiden
CONTACTCOLON

Nielsracing schreefCOLON
R3wd schreefCOLON@johan

De link is:

Teveel geld vragen, en dan alsnog niet rijden... :D

Ruud
Jawel, ik heb jou ook meerdere keren voorbij zien lopen (ik hoorde voor 't eerst bij de witte hesjes-brigade :wink: )
En dan gewoon niets zeggen hé!

BTW: ik had nr: 127 ;)

Ook meteen nog maar even wat foto's van de Demonstratie die gegeven werd door Tom Coronel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr,
Ruud
[size=75]
http://www.schoorl-fotografie.nl
Cam: Canon EOS 300D + BG-E1 Grip
Lenzen: EF 18-55 // SIGMA AF 55-200 f4-5.6 // Canon 100-300 mm f4.5 -5.6 // Canon EF50 1.8 // Canon 70-200mm f2.8L USM IS
[/size]
thisnix
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2005 11:50
WoonplaatsCOLON Aalten
CONTACTCOLON

Sannie schreefCOLONEn daar gaan we weer! (vanaf pagina 3)....

@Thisnix: Compositie van foto 1 is erg uitzonderlijk voor auto's, meeste kiezen toch voor schuin of horizontaal. Normaal zou ik deze direct afschrijven omdat ik vind dat een auto meer ruimte verdient. Maar toch werkt het hier wel en vind ik het A1GP bord een leuke toevoeging. Wat ik wel jammer vind is dat bij een aantal foto's de auto's wel erg centraal staan en deze daardoor iets aan dynamiek verliezen. Denk hierbij aan 6, 7 en 11. Wel vind ik foto 10 erg mooi en vind ik het leuk een keer een foto te zien van twee auto's met verschillende bandenkeus naast elkaar (slicks/full wets op foto 9). Met de scherpte en kleuren zit het ook helemaal goed! :)
Bedankt voor je uitgebreide commentaar.
Te centraal kan ik wel in mee gaan. Kreeg de indruk dat de middelsta AF sensor iets accurater was als de andere. Aangezien ik niet teveel wou verprutsen ben ik op safe gegaan. Zag al een opmerking eerder in dit topic over handmatig focussen. Dat zullen we dus de volgende keer proberen. Dan zal het ook wel iets minder centraal zijn.

Op nr 1 kwam het idee toen ik het bord zag. Achteraf had het beter uitgewerkt moeten worden. (Bord is niet scherp genoeg) Bovendien kon de kadering nog wel wat beter.

Leuk dat je 10 de beste vindt. Hij is nl. gemaakt n.a.v. opmerkingen op een ander forum over de foto's van vrijdag. Normaal doe ik nooit schuin, maar nu dus afgekeken van een ander. Achteraf moet ik zeggen dat ik ook wel tevreden ben. :D

De twee verschillende banden is mijn favoriet, niet zozeer door de uitvoering maar meer door de beleving. (Jeroen wordt hier op het eind ingehaald en wordt 4e i.p.v. 3e)
Ixus 65
Canon 5D +350D || Canon 24-70/2.8 L || Canon 70-200/2.8 L IS|| Canon EF200/2.8 ||
Canon 50/1.4 || 85 /1.8 || 550ex
Sigma 8mm Fisheye
Kata o.a. R102
Nielsracing
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2005 18:38
WoonplaatsCOLON Zwanenburg

R3wd schreefCOLON
Nielsracing schreefCOLON
R3wd schreefCOLON@johan

De link is:

Teveel geld vragen, en dan alsnog niet rijden... :D

Ruud
Jawel, ik heb jou ook meerdere keren voorbij zien lopen (ik hoorde voor 't eerst bij de witte hesjes-brigade :wink: )
En dan gewoon niets zeggen hé!

BTW: ik had nr: 127 ;)
Ik had #130 :D
Ja, ik wist niet of mijn forumnaam je bekend voorkwam...dus dacht ik maar m'n mond te houden :lol:
Overigens val je wel op, je bent nogal lang en je had een prachtig stukje techniek aan je body hangen ( 70-200 F2,8 )
Canon 20D + 70-200[color=red]L[/color] + 28-75 f2.8 + 18-55 + 50mm f1.8 + 550EX + imagetank + overige meuk
Gebruikers-avatar
martijnb
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2006 16:52
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Jawel, mijn eerste fotos van de A1 GP. Had er in totaal zo'n 600. Gaat errug hard. Het pannen ging zeer goed met mijn 70-200 kitlens.
Maar goed komen ze:
Sfeer1:
Afbeelding

Eén voor allen, met z'n allen voor Bleek:
Afbeelding

'Onze jongen' door de bocht:
Afbeelding

Quote: "'Hij ligt eerste!"
Afbeelding

Bij de ingang van de pit
Afbeelding

Op 't randje
Afbeelding

Nogmaals bij de pit:
Afbeelding

De ware winnaar:
Afbeelding

Met een wiel los:
Afbeelding

Drukte op het station in Zandvoort
Afbeelding
(onbewerkt)

Mijn beste 'pannelap'
Afbeelding
www.martijndebie.nl
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

Ok, na een drukke week heb ik tijd gevonden om de boel fatsoenlijk na te bewerken en hier te posten. En na mijn 'collega' Niels kan ik natuurlijk niet achterblijven. Mijn impressie van Zandvoort 2006:

#1-John Watson bereid zich voor op zijn 'rookie rondje' op vrijdag.
Afbeelding

#2-Afrika ook druk bezig met voorbereidingen
Afbeelding

#3-USA flitst voorbij
Afbeelding

#4-Rode vlag tijdens de vrije training (vanwege een faux pas van Libanon)
Afbeelding

#5-De Bleek komt voorbij.
Afbeelding
Ik vind deze zelf erg fraai vwb de lichtval op de auto en de kronkelende baan.

#6-Oefeningetje bandenwisselen van Frankrijk
Afbeelding

#7-Volgens Niels mijn specialiteit: wegrijdende auto's...
Afbeelding

#8-De rust van Jeroen vs de hektiek van het team
Afbeelding

#9-Jan overlegt met Jeroen voor de Feature Race
Afbeelding

#10-Jeroen op de hielen van Frankrijk
Afbeelding

Ik vind het vreselijk moeilijk om alles samen te vatten in 10 foto's. Uiteraard heb ik ook redelijk wat pans enzo, maar die zijn al zoveel voorbij gekomen, dat ik bewust iets meer van het gebeuren erom heen heb willen laten zien. Persoonlijk vind ik dat nog interessanter ook omdat je veel meer kunt laten zien met zo'n foto. Neemt niet weg dat ik stinkend jaloers ben op Niels en zijn pans (en dat meen ik).

Een groter overzicht is te vinden op mijn gallery. Een selectie van die foto's kunnen eventueel ook nabesteld worden. Klik dan hier.

Zo...nu eerst een Bavaria
Afbeelding
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
Nielsracing
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2005 18:38
WoonplaatsCOLON Zwanenburg

Mike, de rek is een beetje uit het topic...maar ik vind 't een superserie!
Canon 20D + 70-200[color=red]L[/color] + 28-75 f2.8 + 18-55 + 50mm f1.8 + 550EX + imagetank + overige meuk
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Helemaal mee eens, een Super serie.
Geeft goed weer wat er allemaal gebreurd op en naast de baan.
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

Nielsracing schreefCOLONMike, de rek is een beetje uit het topic...maar ik vind 't een superserie!
Zolang de rek nog niet uit dat Bavaria pakje van die grid-mevrouw is vind ik het best... ;)

@Falerossi: dank. Gelukkig had ik Niels meegenomen om de actie op de baan mooi in beeld te brengen. Dat kan hij weer erg goed.
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
Siep
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2006 20:51

Ik ben nieuw hier op het EOSdigitaal forum (hallo allemaal :)),
en allereerst wil ik iedereen complimenteren met de werkelijk fantastische foto's die ik in dit topic heb gezien. Ik heb duidelijk nog een hoop te leren van de 'professionals' die hier rondlopen. Toch wil ik graag ook nog een aantal foto's laten zien die ik heb gemaakt bij de A1GP op Zandvoort. Natuurlijk heb ook ik honderden foto's van racewagens gemaakt, maar aangezien iedereen deze hier al gepost heeft, probeer ik hier naast de racewagens ook nog iets van de sfeer naast de baan weer te geven. Voor wat betreft de foto's van de racewagens: Helaas heb ik als normale toeschouwer toch veel te maken met de bekende hekken (en chemische toiletten, en overige toeschouwers), waarvoor mijn excuses. Binnen de beperkingen die ik daar heb, heb ik toch geprobeerd om nog wat redelijke foto's te maken. (Oftewel, probeer tussen toiletten en hekken door te fotograferen :)) Heeft iemand nog goede tips om ondanks de hekken toch nog goede foto's te maken?

Alle foto's zijn onbewerkt (behalve een resize naar 800 x 533 px)


1.
56463
Er was weer stapels merchandise verkrijgbaar

2.
56464
File bij de tarzanbocht

3.
56465
Potentiele kopers van racezitjes werden charmant ontvangen

4.
56466
Voor het toilet moest je een nummertje trekken

5.
56467
Klaar om Jeroen Bleekemolen af te vlaggen

6.
56468
Opzij, opzij, maak plaats, maak plaats

7.
56469
Verdedig je positie

8.
56470
De luchtmacht eert de A1

9.
56471
Ja, duidelijk uitverkocht

10.
56472
Schreeuw Jeroen naar de finish

11.
56473
Ff snel een pitstop :)
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

Siep schreefCOLONwaarvoor mijn excuses
Siep, je hoeft je niet te excuseren. Als toeschouwer is het gewoon erg lastig.

Toch heb je een paar heel leuke foto's gemaakt. Leuke vondsten zoals met die toiletten op de voorgrond. De luchtmacht (die ik dus gemist heb...zat met de cam te spelen), vlogen die nou in de 'missing man' formatie over? Zo lijkt het wel als ik de foto bekijk. Zou dat voor Jos zijn?

Dus je zult de plekjes moeten leren kennen en dan vooral erg vroeg komen. Kijk, het mooiste is als je vrij kunt rondlopen, maar ook dat is als publiek niet te doen vanwege de drukte (en opgestaan is plaatsje vergaan). Want als je je plekje veroverd hebt, sta je dus gedurende de hele race dezelfde foto's te maken (met steeds een ander otootje maar het plaatje is steeds hetzelfde). Dat is erg leuk als je het voor het eerst doet, maar het is eigenlijk erg saai. Voor jezelf is het altijd leuk omdat je een herinnering hebt van de race. Maar als je écht gave foto's wilt maken is het misschien wat om tribunekaartjes te kopen. Je hebt dan ook toegang tot de paddock en er zijn daar plekjes waar je ook nog zicht hebt op een bocht als Hugenholz bv (door de gaten voor de TV camera's).

Vandaar dat een GP erg lastig is om goede foto's te maken als je ofwel geen knoeperd van een telelens hebt of de juiste plekjes niet kent. De 24H van Le Mans is dan weer wél erg leuk. Daar is er sowieso meer ruimte, maar ook meer doorstroming zodat je altijd wel een keer aan het hek kunt gaan staan en mooie plaatjes schieten. Qua sfeer enzo ook een heel leuk evenement om heen te gaan.
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
JanW
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2006 07:54
WoonplaatsCOLON Voorschoten

Ik vind het wel een leuke serie, met dat publiek erbij, leuk gedaan.
6 Vind ik wel goed gelukt, alleen het hek ervoor is jammer, maar daar niets aan te doen.
En over de plaatsen, het was heel moeilijk met de A1GP, zondag had ik de eerste trein die naar Zandvoort ging, was om 08.30 op het circuit. Ik wilde persé in de Tarzanbocht staan, is wel gelukt, maar ik stond wel de hele dag op de zelfde plaats.
Goede plaatsen voor foto's zijn dus; Tarzanbocht, Scheivlak, Masters(Marlboro), Audi-S en in de paddock Hunzerug en Bosuit->(alleen 's ochtends).
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar