Ook hier mijn vuurdoop

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
SantaX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 19:51
WoonplaatsCOLON Stein (LB)

Hallo allemaal, nadat ik zondag mijn 350D heb gekocht en er de laatste
dagen vooral mee gespeeld hebt, heb ik vandaag geprobeerd wat serieuzere foto's te maken. Ik heb 1 reeks op een ander forum gezet en ik hoop niet dat ik vloek als ik die hier toch link voor de volledigheid... http://fotovisie.net/forum/index.php?sh ... =16534&hl=

Een andere foto die ik heb gemaakt en waarbij ik ook gecropted heb en de kleuren/curves bewerkt wil ik graag hier laten zien. Het zijn mijn eerste pogingen met fotografie, dus alle tips waar ik de volgende keer op moet letten zijn welkom!

http://Afbeelding

edit: exif vergeten

Tv( Shutter Speed ) 1/60
Av( Aperture Value ) 4.0
ISO Speed 400
Lens 18.0 - 55.0 mm
Focal Length 18.0 mm
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Hij is wat klein om goed te beoordelen maar zo is het een rommelige foto. Er zit geen duidelijke lijn in en de onderdelen gaan in elkaar op. De donkere delen lopen dicht. Linksachterin zie ik wat vage elementen en links zie ik ook nog een stukje tafelkleed of zo. Wat dat vertikale lichte stuk rechtsboven is is ook niet duidelijk.

Er lijkt een rozeachige zweem overheen te zitten. Het metaal van de typemachine lijkt grijs (is ook grauw) en meer naar links lijkt het warmer te zijn.
Gebruikers-avatar
SantaX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 19:51
WoonplaatsCOLON Stein (LB)

Hmmmz zoals verwacht bagger dus.
Maar wat kan ik doen om het te verbeteren?
Ik ben blij dat je reageerde, 100 andere voor je deden dat niet, maar zelf heb ik gitaarles gegeven en mijn ervaring is dat mijn leerlingen meer leerde als ik zei: dat klinkt vals, want je dempt de hoge E met je pink af :)

De roze zweem kan goed kloppen, die heb ik er zelf overheen gedaan in PS. Dat moet ik dus niet meer doen begrijp ik. Nog meer tips? Of gewoon foto weggooien en een andere maken?
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Hier zou ik gewoon van leren en het nog een keer proberen. De compositie is ook erg rommelig dus ik zou de tiepmachien opnieuw positioneren en zorgen dat je geen storende elementen als tafelkleedje, unidentified vertical object (rechtsboven) etc meer hebt.

Wat je kunt doen is als echtergrond een aantal oude boeken of zo gebruiken. Plaats de tiepmachienmeer in beeld. Op zich is aansnijden goed, maar je moet wel echt een onderwerp hebben. Nu is hij te veel opzij geschoven. Neem een standpunt zo dat de tiepmachien duidlijk het onderwerp is.

Het tonen (kleuren is op zich ok, maar dan moet het wel duidlijk getoond zijn. Nu lijkt het een zweem. Dat komt ook doordat hij erg donker is en de kleur die je hebt gebruikt een beetje flauw is.
Gebruikers-avatar
SantaX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 19:51
WoonplaatsCOLON Stein (LB)

Ah dank je Maced!
Daar kan ik meer mee :)
Ik ga het morgen nogeens proberen met de tips!
Gebruikers-avatar
mcsluis
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2006 12:17

SantaX schreefCOLON De roze zweem kan goed kloppen, die heb ik er zelf overheen gedaan in PS. Dat moet ik dus niet meer doen begrijp ik. Nog meer tips? Of gewoon foto weggooien en een andere maken?
Nee, dat betekent dus niet dat je dat niet meer moet doen, maar dat smaak puur persoonlijk is. Meesten fotograferen voor zichzelf, al is het leuk om positieve bevestiging op je eigen foto's te krijgen.

Wat betreft de foto, heb je er serieus aandacht besteed aan het vormgeving van de foto, of wilde je de mogelijkheden van de nwe camera testen en heb je daarna nog in PS zitten spelen?

Persoonlijk doet de foto mij weinig, mede door het onderwerp en de wijze waarop deze wordt gepresenteerd. Maar blijf gewoon fotograferen, PS'en en posten. De 350 is een mooie camera, veel plezier d'r mee!.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Als je hem een beetje in een slordig kader zet, de foto lichter maakt en dan wat beschadigingen aanbrengt, dan kun je toch een leuke "vintage" hebben.

Qua compositie is alles behoorlijk smaakgevoelig. Persoonlijk had ik een lager standpunt genomen, minder scherptediepte gebruikt en het tafelkleedje meer of minder in beeld gebracht.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Paul Kuijpers
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2005 00:36

Hoi,

grappig dat het een QWERT IJ toetsenbord is trouwens. Had ik nog nooit eerder gezien.....
Gebruikers-avatar
SantaX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 19:51
WoonplaatsCOLON Stein (LB)

Dank jullie voor de reacties allemaal... Maar deze foto heb ik inmiddels zelf ook al afgeschreven.

@paul, tja het is een mooie machine, als ik me niet vergis staat er vanuit de maker nog het 4-cijferige telefoonnummer ingegraveerd. Dat zal ik morgen eens bekijken. Ik heb verder geen idee hoe oud het beestje is. Mooi is ie in elk geval :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar