Model Renault Alpine A110 1600S Rally Monte Carlo 1971

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Naast de BMW Mclaren vanmiddag ook een Renault op de foto gezet. Maar nu met een blauwe ondergrond en zonder een verhoging.

Hierna voorlopig even geen modelauto's anders wordt het zo eentonig.

Afbeelding
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Buiten dat ie wat donker is, hoort een productfoto zó te zijn. Goed uitgelicht! Als ik dan toch even moet zaniken: De ondergrond ziet er wat stoffig uit...
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Jeroen hij is inderdaad iets te donker maar het is een topfoto hoor. Ik weet hoe lastig dit is ben er ook mee bezig. Ik heb nog zat te verbeteren als ik deze foto bekijk. Ga zo door.
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Martin,

Het lijkt allemaal moeilijker dan dat het is. Denk ik tenminste.

De foto was zo gemaakt. Dat was in een half uurtje allemaal gepiept.
Maar toen nog de nabewerking.

Witbalans was geen probleem door gebruik van de grijskaart.
Maar ondanks dat de auto hagelnieuw uit de doos kwam, ben ik nog drie kwartier aan het sjoppen geweest omdat er toch stof bovenop lag.
Ook de stickerranden moesten op bepaalde punten onder handen genomen worden.
Al met al ben ik anderhalf uur aan het photoshoppen geweest voordat dit resultaat er was. Ik ben er ook best gelukkig mee. Het was een soort van "testcase" omdat ik iets voor mijn werk in elkaar wil zetten.

Ik werk in de autobranche en het wordt wat lastig om een complete auto op de foto te zetten. Dit in verband met uitlichten en een gelijkmatige zwarte achtergrond. Verlichting zou nog wel moeten kunnen, maar de achtergrond gaat zwaar geld kosten en dat is niet de bedoeling.
Maar nu ik dit dus heb gedaan, heb ik besloten om met een modelauto aan de slag te gaan (die is inmiddels binnen en vanavond ga ik de eerste foto's maken)
De bedoeling is dat ik een verkoopposter ga maken. Resultaat zal uiteraard op het forum geshowd worden.

Over het feit dat de foto te donker is. Ik vind de belichting goed. Natuurlijk kan hij lichter. Maar de auto is alleen van boven uitgelicht.
Door middels van een klein reflectieschermpje zijn de velgen wel wat lichter gemaakt, maar niet veel.

@Ed, zeurpiet :wink: Maar we nemen het mee voor de volgende foto.
Laatst gewijzigd door 1 op fotojeroen, in totaal 25 keer gewijzigd.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Tof man dat je zo'n opdracht hebt. Ik heb inmiddels 2 koudlicht lampen binnen daar ga ik binnenkort ook mee rommelen. Maar de grijskaart werkt ook fantastisch zeg dat heb ik deze week wel ondervonden. Ik heb nog wat oud blikken speelgoed dat wil ik ook eens op de foto zetten alleen zie ik tegen al dat stof op. Het staat al 40 jar op zolder.
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
-Marcel-
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2005 17:03
WoonplaatsCOLON ZH

dejong1racing schreefCOLON
Ik werk in de autobranche en het wordt wat lastig om een complete auto op de foto te zetten. Dit in verband met uitlichten en een gelijkmatige zwarte achtergrond. Verlichting zou nog wel moeten kunnen, maar de achtergrond gaat zwaar geld kosten en dat is niet de bedoeling.
Maar nu ik dit dus heb gedaan, heb ik besloten om met een modelauto aan de slag te gaan (die is inmiddels binnen en vanavond ga ik de eerste foto's maken)
De bedoeling is dat ik een verkoopposter ga maken. Resultaat zal uiteraard op het forum geshowd worden.
Een verkoop poster voor modelauto's neem ik aan, want voor 1:1 modellen is deze foto nauwelijks bruikbaar ondanks dat het een goede foto is.
Camera : Canon 350D + grip Lenzen : EF 70-200 F4, EF 17-40 F4, EF-s 60 macro F2.8, EF 300 F4 IS Flitser : 420EX + omnibounce.
thadon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 12:15
CONTACTCOLON

martinculemborg schreefCOLONIk heb nog wat oud blikken speelgoed dat wil ik ook eens op de foto zetten alleen zie ik tegen al dat stof op. Het staat al 40 jar op zolder.
Kijk, dat is nou net een voordeel van modelauto's... Die doe je in een bakje met sopwater en wast 'm zo even met de hand. Daarna goed afspoelen en drogen met doek + fohn. Voordat je een 1:1 auto kring, spetter en streepvrij hebt om onder koudlicht lampen te fotograferen.... pfff. Meestal betekent het een grote waxbeurt van enkele uurtjes.
:lol:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar