bloem en vlinder....

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Vandaag nog een paar macro's gemaakt.. met mijn Sigma 105mm.
Ik probeer ook meer op de compositie te letten.... Ik leer elke dag bij.....


Afbeelding


Afbeelding
dennisb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2006 09:58
WoonplaatsCOLON Oudewater (UTR)
CONTACTCOLON

#1 Leuke foto, alleen jammer van dat prikkeldraad op de achtergrond.
#2 Deze spreekt mij niet echt aan, omdat ik de plant er een beetje storend op vind staan.
[size=75]Er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding..[/size]
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

dennisb schreefCOLON#1 Leuke foto, alleen jammer van dat prikkeldraad op de achtergrond.
#2 Deze spreekt mij niet echt aan, omdat ik de plant er een beetje storend op vind staan.
ik vind het prikkeldraad juist zo mooi... het contrast tussen de bloem/natuur en het prikkeldraad...

bedankt voor je reactie...
dennisb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2006 09:58
WoonplaatsCOLON Oudewater (UTR)
CONTACTCOLON

Natuurfreak schreefCOLON
dennisb schreefCOLON#1 Leuke foto, alleen jammer van dat prikkeldraad op de achtergrond.
#2 Deze spreekt mij niet echt aan, omdat ik de plant er een beetje storend op vind staan.
ik vind het prikkeldraad juist zo mooi... het contrast tussen de bloem/natuur en het prikkeldraad...

bedankt voor je reactie...
Als dat je bedoeling was bij #1 vind ik hem goed gelukt, maarja dat stond er niet bij.
Ik dacht dat je alleen maar de bloem op wilde laten vallen.
[size=75]Er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding..[/size]
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

dennisb schreefCOLON
Natuurfreak schreefCOLON
dennisb schreefCOLON#1 Leuke foto, alleen jammer van dat prikkeldraad op de achtergrond.
#2 Deze spreekt mij niet echt aan, omdat ik de plant er een beetje storend op vind staan.
ik vind het prikkeldraad juist zo mooi... het contrast tussen de bloem/natuur en het prikkeldraad...

bedankt voor je reactie...
Als dat je bedoeling was bij #1 vind ik hem goed gelukt, maarja dat stond er niet bij.
Ik dacht dat je alleen maar de bloem op wilde laten vallen.
haha, dat kan jij idd niet weten......
Gebruikers-avatar
marcvig
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 347
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2005 21:58
WoonplaatsCOLON amsterdam

hi,

ik had bij de eerste foto iets meer scherptediepte mooier gevonden,
en aangezien je het prikkeldraad er bewust opgezet hebt was dus voor jou geen storend element geweest wat dan meer zichtbaar was geworden.

gr marc
Omne Trinium Perfectum
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

marcvig schreefCOLONhi,

ik had bij de eerste foto iets meer scherptediepte mooier gevonden,
en aangezien je het prikkeldraad er bewust opgezet hebt was dus voor jou geen storend element geweest wat dan meer zichtbaar was geworden.

gr marc
daar heb jij gelijk in.... ik heb het wel geprobeerd om het prikkeldraad iets scherper te krijgen met mijn macrolens maar op de een of andere manier lukt dat niet, misschien zat ik te dichtbij..
Canon Jack
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2459
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 19:37
WoonplaatsCOLON Beek (LB)
CONTACTCOLON

Hallo,

#1: Prikkeldraad is me iets teveel in beeld (als die iets verder op de achtergrond zou zijn) was het beter. Tevens denk ik, aan de schaduw op de prikkeldraad te zien, dat je hebt geflits. Hierdoor is er een scherpe schaduw te zien bij de prikkeldraad. Verder wel een goede compositie imo.

#2: De vlinder is niet helemaal scherp en dat is wel jammer. Ik denk dat je op de achterste vleugel hebt scherpgesteld. Zou mooier zijn geweest als het op het lichaam (midden) scherpgesteld was.

Dit is niet geschreven om je af te zeiken maar meer om je bewust te maken van een aantal zaken, zodat je ook leert, zoal je zelf ook al schreef.
[url=http://www.one-eyephoto.nl]Mijn website[/url] [b][color=red]UPDATED!![/b][/color]
Verkoop je foto's op [b][url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54595]Shutterstock[/url][/b].
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Canon Jack schreefCOLONHallo,

#1: Prikkeldraad is me iets teveel in beeld (als die iets verder op de achtergrond zou zijn) was het beter. Tevens denk ik, aan de schaduw op de prikkeldraad te zien, dat je hebt geflits. Hierdoor is er een scherpe schaduw te zien bij de prikkeldraad. Verder wel een goede compositie imo.

#2: De vlinder is niet helemaal scherp en dat is wel jammer. Ik denk dat je op de achterste vleugel hebt scherpgesteld. Zou mooier zijn geweest als het op het lichaam (midden) scherpgesteld was.

Dit is niet geschreven om je af te zeiken maar meer om je bewust te maken van een aantal zaken, zodat je ook leert, zoal je zelf ook al schreef.


dank voor je reactie, Canon Jack.

ik heb overigens niet geflitst op foto 1.. wel scheen de zon achter mij.. Het was overigens de bedoeling om het prikkeldraad te laten zien, eigenlijk mocht het van mij wel iets meer te zien zijn.. Ik vond het juist mooi dat contrast tussen die zachte bloem en dat harde prikkeldraad..

en foto 2 is idd niet helemaal scherp.. daar heb je gelijk in.. Ik zal de volgende keer eens op het lichaam (midden) scherp stellen...


ps ik zie het niet als afzeiken hoor... van commentaar leer ik juist...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar