Studioshoot met een nieuw model: Sharon Harding

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Hoi mensen,

Afgelopen zondag heb ik een studioshoot gedaan met een nieuw model: Sharon Harding.
Ik had een afspraak met Léon van Ulft (http://www.purity-photography.com) om samen met hem wat dingetjes uit te proberen in zijn studio. Buiten het studiowerk zijn we ook nog in een vervallen leegstaand pand geweest.
Sharon is écht een toppertje en ze heeft het super gedaan! Het was een héle gezellige middag!

Hier wat resultaten van onze shoot:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Deze vond ik zelf heel apart!
Afbeelding

Een paar uit het pand:
6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Roland Pastoor
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 03 Mrt 2006 19:12
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

Daar zitten een paar mooie platen tussen!

Ik zal ze eens 1 voor 1 nalopen.
#1: Gelijk goed! Mooie pose, goede beeldvulling en goed belicht. Misschien een tikkeltje meer contrast? Waarom de blauwe filter?

#2: Mag van mij wat strakke worden gekaderd, minder centraal. Jammer dat haar buik tussen haar topje en broekje komt, verder niks op aan te merken. Dat wegkijken is goed gedaan, alsof er echt wat te zien valt. Meestal is het een beetje "wegkijken omdat het moet".

#3: Deze snap ik niet helemaal. Waarom haar broek open? Past niet echt in de serie vind ik. Verder gewoon goed.

#4: Deze mag wat mij betreft nog wel wat meer contrast krijgen. Komt een beetje donker over zonder uitschieter (behalve 't zwat van het achtergrond dan). Wel goed dat er nog doortekening in haar haar zit.

#5: Mooi! De blaadjes lijken wel nep, mooi effect. Mooie nagels, erg belangrijk voor zo'n closeup shot. Enige puntje dat opvalt is het kleine stukje rode stiksel in dr broek. Maar da's de mieren onzedelijk betasten hoor ;)

---
#6: Stoer. Hoed maakt't af. Wat me wel gelijk opviel waren haar schoenen. Op de één of andere manier wil ik daar anderen voor in de plaats zien. Iets met een échte hak, in plaats van het zomerschoen-model.

#7: Weer mooi! Enige minpunt: haar sigaret. Waarom heeft ze een sigaret vast? Past niet bij haar kwetsbare houding (ik vind een sigaret sowieso nergens bij passen :P)

#8: Aparte blik, half verschrikt, half starend. Niet écht super. Verder wel weer een mooie ingetogen pose. Wat is die zwarte band?

#9: Beetje hetzelfde als 7, ik vind 7 mooier. Nu lijkt het net alsof ze opkijkt omdat je wat tegen dr zegt. (en weer die sigaret :cry: )

#10: Grappig gekaderd. Echt opgesloten in de foto. Leuk! Mooie kleuren, goede pose, mooie foto!

Mijn commentaar lijkt misschien een beetje hard, maar het is meer mierenzifterij hoor. Het zijn mooie foto's, met in mijn ogen een paar verbeterpuntjes, ik hoop dat je daar wat aan hebt!
Fotoset gekocht bij [url=http://www.foka.nl]FOKA.nl[/url].
Bezoek ook mijn site op [url=http://www.rolandfoto.nl]RolandFoto.nl[/url]
Gebruikers-avatar
HendrikB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2006 09:18

Ik vind het mooie opnames Marius!
Mooi model ook.
Gebruikers-avatar
muier
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2006 19:33

Mooie serie.
Belichting, model, fotograaf allemaal goed.
Zien we nog eens een volgende serie verschijnen?
In mijn tas zit :iets zwaars waar ik zware dingen aan vast kan maken en ook nog een zwaar ding waar ik een combinatie van de voorgaande zware dingen op kan bevestigen
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Om te beginnen erg mooi model. Belichting e.d. vind ik ook prima op alle platen. Wel vind ik sommige erg krap gekaderd. Persoonlijk zou ik ofwel wat meer ruimte houden of een stukje afsnijden. Zoals bij de laatste waar een deel van het hoofd lijkt afgesneden. Al komt het in dat geval door het venster waar ze in zit. Anders had je het daar waarschijnlijk ook niet gedaan.

Tenslotte vraag ik me af of de kleurbalans overal goed is. Met name bij de laatste vind ik haar huid erg rood vergelijken met de rest van de foto's.
djpatonline
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 15:09
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Ik ben er even stil van...
Wat een bijzonder mooie foto's.
Complimenten !
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Ytos schreefCOLONOm te beginnen erg mooi model. Belichting e.d. vind ik ook prima op alle platen. Wel vind ik sommige erg krap gekaderd. Persoonlijk zou ik ofwel wat meer ruimte houden of een stukje afsnijden. Zoals bij de laatste waar een deel van het hoofd lijkt afgesneden. Al komt het in dat geval door het venster waar ze in zit. Anders had je het daar waarschijnlijk ook niet gedaan.

Tenslotte vraag ik me af of de kleurbalans overal goed is. Met name bij de laatste vind ik haar huid erg rood vergelijken met de rest van de foto's.
Allereerst allemaal bedankt voor de leuke reakties! Daar zal ook sharon héél blij mee zijn.

Wat het krap kaderen betreft: Ik denk dat dit écht een kwestie van smaak is. De een vind het mooi, de ander niet. Soms zie je zelfs halve hoofden en dan is het nog mooi.

Op de laatste foto kon ik niet anders omdat het een klein kastje was (ik vraag me nog af hoe ze erin is gekomen).

Tja en de kleurbalans lijkt hier vreemd omdat hier veel zonlicht binnenviel, en er niet geflitst is. Het zonlicht weerkaatste direkt op haar terwijl ze bij de andere foto's meer in de schaduw staat. Ik denk dat dit de reden is.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
Roob
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2006 09:40
WoonplaatsCOLON Haarlem

djpatonline schreefCOLONIk ben er even stil van...
Wat een bijzonder mooie foto's.
Complimenten !
x2! Wist echt even niet wat ik moest schrijven als reactie.. TOP!
Gebruikers-avatar
ArMi Photography
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 22:17
CONTACTCOLON

Ook ik sluit me aan bij de bovenstaande positieve reacties! Stuk voor stuk mooie platen! Het feit dat ik niet eens echt een favo kan kiezen geeft des te meer aan dat ze gewoon stuk voor stuk in orde zijn...

Eén klein minpuntje op #2: Die ranzige schoenzool leidt me wel wat af.... Is misschien een puntje om een volgende keer op te letten...

Voor de rest: TOP!!!
Pfffff..... tja, wat zet je nou in zo'n onderschrift?!
CanonRob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 12:44

ik sluit mij ook aan bij de vorige leden

prachtige foto's, mooi model

en idd zonde van die (smerige) schoenen

mijn complimenten

Rob
Gebruikers-avatar
El Buitre
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 184
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 19:01
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Ik kan er niet meer van maken dan het volgende: MOOI!! :D Mooie foto's, mooi model, alleen die schoenen hè?! :wink:
[size=75]
Canon 350D
Sigma 18-50mm F3.5-5.6 DC
Sigma 55-200mm F4.5-5.6 DC
Canon 70-200mm F4.0 [color=red]L[/color] USM
Weinig geduld
[/size]
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Haha!! De schoenen!! :?

Tja, ze was haar hoge hakken vergeten, en aangezien ik die ook niet zo vaak draag moesten we het met deze doen.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

de buitenreeks vind ik sterker dan die binnen. daar vind ik je licht niet mooi. heel vlak.
6 vind ik de mooiste plaat.
je isoleert je model wal heel erg. bij de binnenplaten in de studio is dit niet erg, maar wanneer je in dat pand bent, lijkt me wat meer kadering en elementen uit het pand nodig.
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Gebruikers-avatar
arend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 638
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2005 20:47
WoonplaatsCOLON Middelburg
CONTACTCOLON

Prachtige foto's, en een heel mooi model
Ik maak geen perfecte Foto's, maar ik doe wel mijn best.
[color=red] Neem eens een kijkje op mijn Site
www.arendbevaart.nl [/color]
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Een te gekke serie Marius en weinig op aan te merken!!

1 kijkt ze hier wel in de camera?

3 een beetje te krap gekaderd van boven.

4 Hoort qua bewerking hier niet thuis. Te vlak qua licht.

Voor de rest helemaal toppie hoor :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
JDonline. nl
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 371
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2006 21:04

Mooi model! Ze heeft zeker potentie!

V.w.b. de fotos ga ik geheel met Roland Pastoor mee, precies mijn visie...

Met welke lens uit je assortiment heb je deze plaatjes gemaakt?
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

JDonline. nl schreefCOLONMooi model! Ze heeft zeker potentie!

V.w.b. de fotos ga ik geheel met Roland Pastoor mee, precies mijn visie...

Met welke lens uit je assortiment heb je deze plaatjes gemaakt?
Hoi, alle foto's in dat leegstaand pand heb ik gemaakt met die goedkope 50 mm. Superding!
In de studio heb ik er ook een paar met deze lens gemaakt, maar de meesten met de 28-105 mm.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Ja, ik wist dat je me voor was (krijg je met zo'n volle modellen-agenda ;)) maar ik ga zeker proberen je te evenaren! Duurt nog wel even voor ze hier is, maar OK.

Ik vind het ook mooie foto's, maar op de één of andere manier heeft ze hier een hele andere uitstraling dan op de foto die ze in haar profiel op DH had staan. Geeft niet, beiden hebben zeker wat! Verder kan ik er niet zoveel over zeggen dat niet al gezegd is, dus houd ik er mijn mond over.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar