Tamaar & VKS::.. Dan maar naar binnen!

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
VincentK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2005 09:51
WoonplaatsCOLON Lisse
CONTACTCOLON

Ben de studio maar weer eens in gedoken. Laatst voor de treinstation shoot binnen wat foto’s gemaakt. Wat nu vrijwel noodzakelijk is met deze weersomstandigheden. Ik heb nog veel te leren op dit gebied dus alle tips/opmerkingen zijn welkom!

Mua: dannii.nl

1:.
Afbeelding

2::..
Afbeelding

3::.
Afbeelding

Alvast bedankt voor de reacties!
Canon EOS 20D | Canon EF 17-40/4 L | EF 50MM 1.4 | EF 70-200/2.8 L | Canon Speedlite 580EX
Mijn Portfolio [url=http://www.vincentkos.nl/]VKS Fotografie[/url]
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

mooie shots!
Gebruikers-avatar
lexhaa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2005 16:26
WoonplaatsCOLON Den Haag

Mooie foto's van een mooi model, foto 1 valt voor m'n gevoel haar neus wat weg door de belichting.

gr. Lex.
Canon EOS 50D | Canon EF 50mm f/1.8 II | Canon EF-S 18-200 mm/F3.5-5.6 IS | Canon 70-300mm IS USM f/4-5.6 | Canon 430 EX | en nog wat tussenringen en andere hebbedingetjes......
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

1 vind ik de meest sprekende. ferme compositie, stralende lach. je belichting vind ik heel erg goed hier. 2 en 3 vind ik minder. ze is zo statig.
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Tom_Almere
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 835
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 23:31
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

eerste foto is een topper. foto kijkt je echt aan. Leuk zo in een viekante crop.

2de en 3de foto zijn ok, maar spreken me minder aan.
Op foto 2 vind ik de ogen niet echt mooi (te overheersend oogwit en te soft).
Foto 3 vind ik de pose te krampachtig, maar wel erg mooi qua licht.
JDonline. nl
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 371
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2006 21:04

Foto 1 vind ik mooi, mooie expressie!
Wat me alleen stoort (piepkleine pietlut dingetjes) is dat haartje bij haar linkerwang (goed kijken!)
en dat het mouwtje van dr truitje aan de rechterkant ophoudt, had van mij gewoon mogen doorlopen...
En een tikje minder licht...

Maar al met al natuurlijk geweldige foto's

Ook foto 3 heeft wat, de houding van haar onderlichaam is mooi, maar ik zou haar hoofd iets meer naar achteren hebben laten hangen, zodat het minder statig word, en haar rechterhand wat meer spreiden en meer op de foto (dus geen been ervoor)

Hoop dat je er iets aan hebt!
VincentK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2005 09:51
WoonplaatsCOLON Lisse
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties allen,

En ik heb er zeker wat aan hoor JDonline.nl, je zie weer dingen die andere niet direct opvallen (of niet zeggen) dus dat is goed en kan ik weer van leren. Weet ik waar ik op kan letten de volgende keer. Alle kleine beetjes helpen.
Canon EOS 20D | Canon EF 17-40/4 L | EF 50MM 1.4 | EF 70-200/2.8 L | Canon Speedlite 580EX
Mijn Portfolio [url=http://www.vincentkos.nl/]VKS Fotografie[/url]
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

mooie reeks, wel bij de eerste een wat vreemde kadrage.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Allereerst is dit natuurlijk een prachtig model. En in tegenstelling tot wat Bouk aangeeft vind ik de kadering erg goed. Ook dat ze in #1 een andere blik heeft dan in #2 & #3. Vaak zie je dat een model op elke foto dezelfde blik heeft en dat vind ik minder.

Ik heb slechts één puntje van lichte kritiek: ergens heb ik het idee dat de foto's - met name #1 - niet 100% scherp zijn.
Gebruikers-avatar
Thomas Wilmes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 360
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 20:00
WoonplaatsCOLON Maastricht

Hey Vincent,

Alledrie mooie foto's.
Leuk om te zien dat je een witte achtergrond hebt gebruikt. Moet dit zelf altijd nog eens gaan proberen.
Ik vind de belichting mooi, en de foto's helder van kleur en mooi scherp.
Kadering, 100% scherpte zie ik er niet zo van af. Ze ogen gewoon goed, en nummer 1 vooral spontaan.
Nummer 3 is ook een mooie, vooral met een bepaald stuk text ernaast, of ander iets.. zou zo gebruikt kunnen worden in een magazine naar mijn mening.

Tom.
Eos 5D / 35L / 85L
Gebruikers-avatar
Roob
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2006 09:40
WoonplaatsCOLON Haarlem

Ik vind de foto's echt heel mooi! Wat ik ook erg gaaf vind is dat de achtergrond wit is. Hoe heb je dit precies gedaan? Wat heb je hiervoor nodig gehad, anders dan een wit laken? Hoeveel lichtbronnen heb je gebruikt? En zijn dit professionele lampen?

Veel vragen ik weet het, maar vind dit zo mooi gedaan.. wil dit zelf ook eens proberen. :roll:

Alvast bedankt voor de reactie..

Groeten R.Seigers
VincentK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2005 09:51
WoonplaatsCOLON Lisse
CONTACTCOLON

Roob schreefCOLONIk vind de foto's echt heel mooi! Wat ik ook erg gaaf vind is dat de achtergrond wit is. Hoe heb je dit precies gedaan? Wat heb je hiervoor nodig gehad, anders dan een wit laken? Hoeveel lichtbronnen heb je gebruikt? En zijn dit professionele lampen?

Veel vragen ik weet het, maar vind dit zo mooi gedaan.. wil dit zelf ook eens proberen. :roll:

Alvast bedankt voor de reactie..

Groeten R.Seigers
Ik heb een witte achtergrondrol gebruikt, en in photoshop de boel nog even iets lichter gemaakt doormiddel van de eyedropper tool en levels. En dan isolatie om het model niet overbelicht te maken.

Ik heb een lichtbron gebruikt en nog een combo sommige foto's met een reflectie scherm. Mijn 580ex op statief en deze aangestuurd met de ST-E2 van canon.

Hoop dat je er iets aan hebt. :)
Canon EOS 20D | Canon EF 17-40/4 L | EF 50MM 1.4 | EF 70-200/2.8 L | Canon Speedlite 580EX
Mijn Portfolio [url=http://www.vincentkos.nl/]VKS Fotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Roob
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2006 09:40
WoonplaatsCOLON Haarlem

VincentK schreefCOLON
Roob schreefCOLONIk vind de foto's echt heel mooi! Wat ik ook erg gaaf vind is dat de achtergrond wit is. Hoe heb je dit precies gedaan? Wat heb je hiervoor nodig gehad, anders dan een wit laken? Hoeveel lichtbronnen heb je gebruikt? En zijn dit professionele lampen?

Veel vragen ik weet het, maar vind dit zo mooi gedaan.. wil dit zelf ook eens proberen. :roll:

Alvast bedankt voor de reactie..

Groeten R.Seigers
Ik heb een witte achtergrondrol gebruikt, en in photoshop de boel nog even iets lichter gemaakt doormiddel van de eyedropper tool en levels. En dan isolatie om het model niet overbelicht te maken.

Ik heb een lichtbron gebruikt en nog een combo sommige foto's met een reflectie scherm. Mijn 580ex op statief en deze aangestuurd met de ST-E2 van canon.

Hoop dat je er iets aan hebt. :)
JA hier heb ik zeker iets aan, zo krijg ik ook een beetje inzichtelijk wat ik allemaal nog moet aanschaffen. Ben trouwens erg onder de indruk van je website. Mooi website met hele mooie foto's, WOW! :shock:
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Een mooie serie met goede poses en belichting.

Het enige -.tje vind ik het oogwit wat te wit is bewerkt.
Waarom doe je zo iets? Vraag ik mij dan af.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
VincentK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2005 09:51
WoonplaatsCOLON Lisse
CONTACTCOLON

sugarman schreefCOLONEen mooie serie met goede poses en belichting.

Het enige -.tje vind ik het oogwit wat te wit is bewerkt.
Waarom doe je zo iets? Vraag ik mij dan af.
Roob. Woww!
Dank :oops:

En het oogwit wit gebeuren, dat is weinig geweest hoor! Misschien ietsjes maar zeker niet dramatish veel. Misschien ook deels omdat ik m wat opgelicht heb in het geheel.
Maar ik respecteer uiteraad je mening he!
Canon EOS 20D | Canon EF 17-40/4 L | EF 50MM 1.4 | EF 70-200/2.8 L | Canon Speedlite 580EX
Mijn Portfolio [url=http://www.vincentkos.nl/]VKS Fotografie[/url]
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

VincentK schreefCOLON
sugarman schreefCOLONEen mooie serie met goede poses en belichting.

Het enige -.tje vind ik het oogwit wat te wit is bewerkt.
Waarom doe je zo iets? Vraag ik mij dan af.
Roob. Woww!
Dank :oops:

En het oogwit wit gebeuren, dat is weinig geweest hoor! Misschien ietsjes maar zeker niet dramatish veel. Misschien ook deels omdat ik m wat opgelicht heb in het geheel.
Maar ik respecteer uiteraad je mening he!
Ik vind het wel dramatish er uit zien tegenover het geheel.
Het ziet er niet natuurlijk uit :?
Maar ok, dat is mijn mening en iedereen heeft zo zijn kunstuitingen.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar