Prijsontwikkeling 350D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Koelman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2006 16:41
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Beste forumleden,

Graag jullie mening over het volgende:

Ik las vandaag in de telegraaf dat de 350D + 18-55 volgende week in de "aanbieding" is bij de Mediamarkt in A'dam. Deze wordt aangeboden voor een prijs van €650,-. Nu vraag ik me af wat de prijzen gaan doen nu de 400D er aan zit te komen. Ik zie bij Konijnenberg nl. al een verlaging van 722,- naar 695,-. Zullen de prijzen nog verder dalen of moet ik ingaan op deze aanbieding? Dit omdat ik als student nou niet bepaald ruim zit in mijn financiele middelen (ik ben nl. al ongeveer een half jaar aan het sparen, wat niet echt vordert mede door mijn rijbewijs, wat ik in 2 keer heb moeten halen). Mocht ik gaan voor de MM red ik het net met het budget, maar moet ik wel nog heel even verder sparen voor de nodige atributen (tas, kaartje enz.)

Ik wil weten, moet ik deze "kans" aanpakken of wachten? :?
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Koelman schreefCOLONIk wil weten, moet ik deze "kans" aanpakken of wachten? :?
Ik zou gewoon wat wachten omdat er natuurlijk binnenkort heel goede tweedehands 350D's aangeboden zullen worden.

Blijf dit forum volgen en kijk af en toe op "Aangeboden".

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Erwin S
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1486
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2006 21:22
WoonplaatsCOLON Waalwijk

Je kan hem ook gewoon gaan kopen bij MM. ( budget was net voldoende daarvoor schreef je).
Dan kan je al meteen foto's maken , en verder sparen .
Door de ervaring met de camera weet je toch pas op termijn waarvoor je moet sparen ,dus wat je nodig hebt is afhankelijk waar je interesses naar uit gaan .
Succes met je beslissing, we horen of zien het wel . :D :D

Groeten ,
Erwin.
Chris16
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 110
GeregistreerdCOLON 03 Nov 2005 22:48
WoonplaatsCOLON Zutphen

Ben het eens met Erwin. Ik kan de 350d nu ook veeeeeel goedkoper krijgen dan 1,5 jaar geleden maar als ik zie hoeveel plezier ik er tot nu toe mee heb gehad........kijk nu de 400d er aan komt zal de 350d wel wat gaan zakken maar aan de andere kant kan je voor een paar tientjes meer morgen gaan schieten...
Ik zou hem gewoon bij MM halen en vooral niet na een paar maanden zitten balen dat je 40 euro goedkoper uit had kunnen zijn als je had gewacht!
Canon 350D, Metz 44AF, Canon 17-40L, Sigma 70-300APO
Gebruikers-avatar
carpy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 13:56
WoonplaatsCOLON Hooghalen
CONTACTCOLON

Heren,

Het kan lonen om hier en daar eens te bellen met de MM filialen. Het schijnt dat de prijzen weleens willen verschillen. Ik weet dat de 350D 2 weken treug al bij MM in Groningen lag voor 699,= een week eerder was ik Duistsland (MM Nordhorn) en werd de 350D incl. Grip aangeboden voor 649,= stond in twijfel, maar zoals al eerder gezegd op dit forum vind ik hem te klein voor mijn toch wel grote handen, maar dit terzijde.

Wil je nu goedkoop aan een 350D komen kijk en informeer, in Groningen lagen er nog zat.

Bert
Canon 300D - Delta grip BG-E1 - Canon EFS 18-55mm - Sigma 18-125 F3.5-5.6 - Cosina 100-300mm - Canon speedlite 380EX - Sandisk ultra II 1.0 Gb - lowepro slingshot 100AW
Gebruikers-avatar
Koelman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2006 16:41
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Deze actie is voor zover ik weet alleen in Amsterdam, dit omdat dit filiaal van MM 7 of 8 jaar bestaat. En Groningen is me iets te ver met de trein 8)
Gebruikers-avatar
jurgen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2005 12:01

In dit segment zou ik niet twijfelen en voor de Nikon d50 gaan, dat is veel meer camera voor je geld!
Heb je wat meer budget dan wordt de 20D/30D interessant.
Amateurs worry about equipment.
Professionals worry about money.
Masters worry about light.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

jurgen schreefCOLONIn dit segment zou ik niet twijfelen en voor de Nikon d50 gaan, dat is veel meer camera voor je geld!
En niet te vergeten de gratis extra ruis bij hogere ISO :twisted:

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Frevo
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2005 14:49
WoonplaatsCOLON Zoelen
CONTACTCOLON

jurgen schreefCOLONIn dit segment zou ik niet twijfelen en voor de Nikon d50 gaan, dat is veel meer camera voor je geld!
Heb je wat meer budget dan wordt de 20D/30D interessant.
Op het gevaar dat we weer "zo'n discussie" krijgen.. maar dat vind ik echt onzin. Alsof de 20D zoveel beter is als een 350D :roll:
De 350D staat algemeen bekend als de beste camera in zijn klasse. Waarom zou je dan een camera willen uit een goedkopere klasse (d50) of duurdere klasse (20D/30D)? In tests wordt de 350D vergeleken met de d70 en ik heb nog nooit een test gelezen waarin de 350D verliest.
www.fredvanommeren.com | www.autofotografie.nl
[size=75]1DmkIII | 17-40 [color=red]L[/color] | 24-105[color=red]L[/color] | 50 | 70-200 f/2.8 [color=red]L[/color] IS | 1.4x+2.0x | Flitser, tas, kaarten, huis, auto, vrouw, kind, stop maar met lezen[/size]
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Als je de camera graag gelijk gebruikt: DOEN

als je door werk, (her)examens, andere leuke of minder leuke bezigheden de camera toch nog even niet kan gebruiken (4 weken - 1,5 maand) dan zou ik even wachten en de aanbiedingen in de gaten houden.
Maar opnieuw de ervaring die je al doet met de camera is veel meer waard.

Als je nu het bedrag bij elkaar hebt, kun je beter beginnen. Hoe langer je wacht hoe beter de camera wordt voor hetzelfde geld en hoe minder foto's je gemaakt hebt....
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

Op het gevaar dat we weer "zo'n discussie" krijgen.. maar dat vind ik echt onzin. Alsof de 20D zoveel beter is als een 350D
De 350D staat algemeen bekend als de beste camera in zijn klasse. Waarom zou je dan een camera willen uit een goedkopere klasse (d50) of duurdere klasse (20D/30D)? In tests wordt de 350D vergeleken met de d70 en ik heb nog nooit een test gelezen waarin de 350D verliest.
klopt helemaal, heb toevallig gisteren nog een test gelezen waar de 350D bij de proffesionele op de op de derde plaats staat net onder de canon 5D en de nikonD200 en in de amateurklasse staat hij zelfs op de eerste plaats en de D50 staat op 4.

dan is er natuurlijk ook nog het voordeel van de 8,0 megapixel van de canon tegen de 6,0 mega van de D50.
Maar voor 525 euro heb je ook aan de nikon D50 geen slechte camera denk ik zeker als je met een beperkt budget zit, maar goed je moet zelf de keus maken.

ik denk niet dat de prijs van de 350D ineens gaat kelderen ofzo, kijk maar toen deze op de markt kwam ging de prijs van de 300D ook niet ineens met sprongen naar beneden, wat wil je zelf, snel aan de slag met een camera of kun je nog even geduld opbrengen en dan misschien een goede tweedehands kopen er zijn toch mensen die nu hun 350D wegdoen en een 400D ervoor in de plaats gaan nemen, zelf denk ik daar ook over, maar wil eerst de 400D eens even vasthouden.

Annelies
Gebruikers-avatar
jurgen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2005 12:01

Ik weet dat dit het EOS forum is en men dus geneigd is pro-Canon te denken (heb zelf ook een Canon) maar de 350D legt het echt af tegen de D50. Een vriend en forumlid van me heeft de 50D en een andere vriend heeft de 350D. Houd ze allebei een keer vast en je weet het verschil.
Vergelijk het met verschil tussen een supermini en een middenklasser, tuurlijk ze brengen je beide naar Amsterdam. Het resultaat is wellicht hetzelfde maar de rit er naartoe is een wereld van verschil.

bovenstaande geldt in nog veel hogere mate voor het verschil tussen de 350D en de 20D, alleen als ik het me budget technisch niet zou kunnen permiteren zou ik voor een sub 20D klasse camera kiezen.

De 350D doet echt niet mee in de professionele klasse en staat mijlen ver van de 5D af. Geef iemand die al jaren analoog SLR fotografeert een 350D in handen en daarna een 5D, hij zal niet twijfelen. Alleen al de zoeker is een verademing.
Amateurs worry about equipment.
Professionals worry about money.
Masters worry about light.
hupsakee!
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2006 09:24

Googlen naar 'goedkoopste Canon EOS 350D' bracht mij bij Redcoon.
Je kunt natuurlijk ook alleen een nieuwe body kopen en een tweedehands kitlens voor een paar tientjes.
It's playtime!
minime
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2005 17:58
WoonplaatsCOLON Gouda

Merkwaardig, ik heb 'em (350D + kitlens) een maand geleden bij mediamarkt in Rotterdam Alexander voor 629 euro gekocht. Je kunt beter wachten tot 'ie weer uit de aanbieding is :)

Al zou ik me bij zo'n bedrag niet druk maken over 2 tientjes...
[size=75]Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren
[/size]
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

jurgen schreefCOLONIk weet dat dit het EOS forum is en men dus geneigd is pro-Canon te denken (heb zelf ook een Canon) maar de 350D legt het echt af tegen de D50. Een vriend en forumlid van me heeft de 50D en een andere vriend heeft de 350D. Houd ze allebei een keer vast en je weet het verschil.
Vergelijk het met verschil tussen een supermini en een middenklasser, tuurlijk ze brengen je beide naar Amsterdam. Het resultaat is wellicht hetzelfde maar de rit er naartoe is een wereld van verschil.

bovenstaande geldt in nog veel hogere mate voor het verschil tussen de 350D en de 20D, alleen als ik het me budget technisch niet zou kunnen permiteren zou ik voor een sub 20D klasse camera kiezen.

De 350D doet echt niet mee in de professionele klasse en staat mijlen ver van de 5D af. Geef iemand die al jaren analoog SLR fotografeert een 350D in handen en daarna een 5D, hij zal niet twijfelen. Alleen al de zoeker is een verademing.
oeps die professionele doet de 350D ook niet aan mee, was een foutje mijnerzijds het gaat daarin om de canon 30D, inderdaad is de 350d niet te vergelijken met de professionele camera's.
Ach de één is blij met zijn 350D de andere zal helemaal voor zijn D50 gaan maar dat er verschil tussen die twee zit is wel duidelijk, ik heb ze ook beide vastgehad en voor mij lag de 350D (wel met grip) veel beter in de hand, zonder grip zou ik er ook niet voor gaan maar de voordelen van het aantal pixels 8,0 voor canon en 6,0 voor nikon was voor mij toch het overwegen waard om voor de canon te gaan, mijn compact had al 6,o megapixel, dus wat meer zag ik wel zitten en bevalt me tot nu toe uitstekend.

Maar ik moet erbij zeggen ook al staat de canon 350D in de amateurklasse op de 1e plaats, dat wil nog niet zeggen dat de nikon D50 daarom een slechte camera is, geenzins het is een prima camera die echt niet onder doet voor de concurentie, maar de testen bewijzen het dat de D50 het aflegt tegen de 350D, zoek maar eens naar diverse testen en je zult het zelf zien, maar het is beslist géén slechte camera zoals ik al zei.
Ja en als ik mag kiezen ga ik ook voor canon 5D in plaats van een 350D, maar goed je kunt nu eenmaal niet alles hebben en wie weet in de toekomst komt tie er wel, maar nu eerst maar eens verder verdiepen en leren met mijn camera.


gr Annelies
Gebruikers-avatar
Koelman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2006 16:41
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Ik wil iedereen tot nu toe hartelijk bedanken voor de reacties.

Ik denk dat ik volgende week maar eens de trein pak richting A'dam Bijlmer om eens een kijkje te gaan nemen. Over de discussie D50/350D.... Ik heb beiden al eens in mijn handen mogen houden en moet zeggen dat de D50 iets lekkerder in de hand ligt maar dat ik met de 350D ook absoluut geen problemen heb, helemaal met de grip. Verder vind ik de 8.0mp en de lage ruis iets interessanter dan de 6.0mp van Nikon.

Duurdere camera's zoals de 20D en 5D zijn voor mij volkomen irrelevant, ten eerste omdat dit niet in mijn budget valt en ten tweede moet ik nog een hoop leren en zal ik met bijv een 20D niet opeens mooiere platen gaan schieten als met een 350D.

Bij Konijnenberg is de prijs van een 350D trouwens alweer gedaald tot €669,-. Ik kan nu eigenlijk wel blijven wachten tot ik een ons weeg tot de prijs nog verder daalt maar ik wil nu wel eens beginnen eigenlijk....
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Goed plan. Laat je inderdaad niet van de wijs brengen, want het is in je startpost al duidelijk dat je je keuze hebt gemaakt welke camera het moet worden voor je. Aanschaffen dus dat ding en niet verder twijfelen. Houd wel in de gaten dat het een verslavende en geldverslindende hobby is. Sowieso begint het al met de aanschaf van een geheugenkaart (die niet standaard bij de 350D(-kit) zit. Daarnaast is een tas ook wel handig ;). Koop geen te kleine, want je zult binnenkort ook wel een flitser en tweede objectief willen hebben... :).

Mocht je de cam hebben en een cursus willen volgen, dan kun je bij Stichting Welzijn Beverwijk bij fotograaf Michel Mulder vanaf september of oktober een beginnerscursus volgen. 10 Lessen en een praktijkdag verder kun je dan als "gevorderde" samen Beverwijk een keertje onveilig gaan maken ;).
Gebruikers-avatar
Erwin S
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1486
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2006 21:22
WoonplaatsCOLON Waalwijk

Mooi plan.
Kan je gewoon beginnen met foto's maken .
Groeten,
Erwin.
Zien zegt meer dan 1000 woorden.

Website : http://www.erwin-stevens.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Twitter : https://twitter.com/#!/Erwin_Stevens" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook : https://www.facebook.com/erwinstevens3" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Pief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 506
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2005 23:35
WoonplaatsCOLON Zaandijk
CONTACTCOLON

Koelman schreefCOLONIk denk dat ik volgende week maar eens de trein pak richting A'dam Bijlmer om eens een kijkje te gaan nemen.
Wees er op bedacht dat de MM in de Bijlmer niet altijd goedkoop is.. Wellicht zitten er bij de Nederlandse MMten ook prijsverschillen..zoals eerder al gesuggereerd werd tav Nederlandse en Duitse MMten..
Ik zag er vorige week een paar mooie L lenzen voor ruim 700 tot 1000 euro duurder dan bij bij Konijn, K-E of eigenlijk elke andere fotohandel..
[b]gr Pief[/b]
[size=75]EOS 1D mkIII ~ Peleng 8/3,5 ~ Sigma 24-75/2,8 ~ EF 50/1,8 ~ EF 70-200/2,8 L USM~EF 35-350/3,5-5,6L USM~Speedlite 380EX~Speedlite 430EX[/size]
Gebruikers-avatar
Friso
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1064
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2005 20:45
WoonplaatsCOLON Voorhout

Pief schreefCOLON
Koelman schreefCOLONIk denk dat ik volgende week maar eens de trein pak richting A'dam Bijlmer om eens een kijkje te gaan nemen.
Wees er op bedacht dat de MM in de Bijlmer niet altijd goedkoop is.. Wellicht zitten er bij de Nederlandse MMten ook prijsverschillen..zoals eerder al gesuggereerd werd tav Nederlandse en Duitse MMten..
Ik zag er vorige week een paar mooie L lenzen voor ruim 700 tot 1000 euro duurder dan bij bij Konijn, K-E of eigenlijk elke andere fotohandel..
En laat je niet verleiden om accesoires bij MM te kopen. Alleen de aanbiedingen zijn normale prijzen bij MM. Voor al het andere betaal je je blauw. Ze rekenen erop dat je bij een kamera nameleijk ook nog CF kaartjes, filters en een tas koopt.
Camera Obscura
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar