probleem met autofocus.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
srhali
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 17:44
CONTACTCOLON

Mijn autofocus werk niet meer :? ..en als het een foto maakt..is 3/4 van de foto zwart. :cry: Alsof er iets voor de chip hing....ik keek binnen en zag dat die sluiter iets heeft aan de achterkant ervan..het hing maar...de sluiter klapt wel goed..maar ik denk dat het klepje achter de sluiter blijft hangen...ik heb een idee dat die te maken heeft met de autofocus.

het is nog in zijn garantie termijn...maar heeft iemand ervaring met de sercive van canon ?

ik ga 28 december namelijk op vakantie en moet het voor die tijd in orde en terug hebben...echt een hoofdpijn van me op dit moment.

ik bel morgen ochtend vroeg om dat te weten tekomen....ik meld wel hoe die service is verlopen.
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

dan is het heel goed mogelijk dat je gordijn is beschadigd.
de spiegel die omhoog klapt is niet je sluiter.
voor de sensor komen 2 schuiven (focal-plane shutter) voorbij die de sluiter vormen. mischien is daar wat mis mee...

het is simpel te testen als je de gehackte bios hebt.
daarmee kun je de spiegel omhoogklappen alvorens een foto te maken.
als je dan nog 3/4 zwart ziet is het iniedergeval niet je spiegel die in de weg zit.
Zo wie zo zou ik garantie calaimen nu het nog kan.
zowel de spiegel als de sluiter kun je toch niet zelf maken.

more info over focal plane (300d = verticale focal-plane)
http://www.mir.com.my/rb/photography/fo ... ocalplane/http://english.t-photo.com/QK01011.htm
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Reparatie bij canon duurt meestal zo'n drie weken. Word gedaan door ETSBASS in Rozendaal.
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Ritsaartk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2004 17:04

mijn camera was binnen 3 weken kappot :S en ik had hem ook opgestuurd en volgens mijn leverancier van de camera duurt het "12 dagen" , hij ligt al vanaf 2 november daar en als ik bel om te vragen of ie klaar is krijg ik al tijden te horen,"nee meneer, hij wacht op onderdelen" Dit is mijn persoonlijke ervaring, dat je er rekening mee houd dat je hem wel een tijdje kwijt kan zijn.
vr6men
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2004 22:16

Heb m'n 300D zelf naar Rozendaal gebracht (focus problemen) en had hem weer, gerepareerd, terug binnen een week :D
Het is wellicht de moeite waard om te bellen of je hem mag brengen, scheelt weer een paar dagen.
Succes met je camera.

Eric.
srhali
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 17:44
CONTACTCOLON

Ik kom zojuist thuis, ik heb het gebracht naar etbass in roosendaal.....dat heeft me veel tijd gescheelt...maar ik hoop dat het in goede handen komt...ik wil niet toevallig op vakantie nog ontdekken dat het niet goed gemaakt is...28ste van de maand ga ik op vakantie naar suriname, plus bij de theater (me bijbaantje) verwachten ze wat nachtfoto's van paramaribo vanaf de brug...ze hebben me ticket voor de helft gefinancierd:SSS

Het is mogelijk dat het de gordijn is ja, maar dat is onwaarschijnlijk, omdat als ik dat klepje wel even aantik en het klemt aan de spiegel...dan maakt de camera bij manual focus normaal foto's, zonder zwart vlek...hier werken de rode stipjes niet...ze geven niet aan waar scherp is dus.

de spiegel heeft een onderdeel aan de achterkant dat de autofocus regelt....dat is een tweede klepje(je ziet eigenlijk nog een kleine spiegel)..dat deel uitmaakt van die klapper...ik meen te horen dat die tweede klepje niet op de juiste positie is( niet meeklapt), waardoor de autofocus werkt, maar het juist in de weg blijft liggen......Stel je spiegel is goed en je schuift het omhoog..dan schuift die autofocus spiegeltje ook mee,zodat het niet in de weg is van licht...dat is in principe het probleem bij mijn camera..dat klepje shuift niet mee met de spiegel waardoor het licht blokkeert....Het klemt wel aan de spiegel als je het zelf even aantikt, maar dan werkt die autofocus niet..wel is de lichtweg vrij om manual focus foto's te maken.... och..erg frustrerend nu......ik hoor ook wel..onderdelen kunnen niet op voorraad zijn...maar ja....'t komt goed hoop ik....'t is echt die spiegel en zijn autofocus onderdeel denk ik.
srhali
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 17:44
CONTACTCOLON

vr6men schreefCOLONHeb m'n 300D zelf naar Rozendaal gebracht (focus problemen) en had hem weer, gerepareerd, terug binnen een week :D
Het is wellicht de moeite waard om te bellen of je hem mag brengen, scheelt weer een paar dagen.
Succes met je camera.

Eric.
bedankt..wat was er met die van jouw mis? een week klinkt veel belovend
srhali
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 17:44
CONTACTCOLON

hades-1 schreefCOLONdan is het heel goed mogelijk dat je gordijn is beschadigd.
de spiegel die omhoog klapt is niet je sluiter.
voor de sensor komen 2 schuiven (focal-plane shutter) voorbij die de sluiter vormen. mischien is daar wat mis mee...

het is simpel te testen als je de gehackte bios hebt.
daarmee kun je de spiegel omhoogklappen alvorens een foto te maken.
als je dan nog 3/4 zwart ziet is het iniedergeval niet je spiegel die in de weg zit.
Zo wie zo zou ik garantie calaimen nu het nog kan.
zowel de spiegel als de sluiter kun je toch niet zelf maken.

more info over focal plane (300d = verticale focal-plane)
http://www.mir.com.my/rb/photography/fo ... ocalplane/http://english.t-photo.com/QK01011.htm
ja, ik kan hem zowiezo niet zelf maken....dus het spiegel om omhoog klappen had ik gedaan..maar het is juist zo een 2e spiegeltje..dat hing..als ik 't in de grote spiegel klap en die kleine autofocus spiegeltje in de grote spiegel klap.........dus de grote spiegel klapt wel...dan heb ik geen 3/4 vlek op de foto...maar dan weer geen autofocus om mee te werken,omdat die kleine spiegel niet meer terug op z'n plek gaat.

't is frustrerend...ik bel die gasten even.
vr6men
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2004 22:16

Srhali,

Niet alle foto's waren scherp, vooral zo vanaf een meter of 10. Ze hebben hem gecalibreerd en werkt weer goed.

Eric.
srhali
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 17:44
CONTACTCOLON

vr6men schreefCOLONSrhali,

Niet alle foto's waren scherp, vooral zo vanaf een meter of 10. Ze hebben hem gecalibreerd en werkt weer goed.

Eric.
goed man..dus vanaf een meter of 10?
ik heb geen idee over die van mij man...die vrouw verteld me om eind van de week weer te bellen..niemand heeft er nog naar gekeken denk ik.

ik hoor 't wel..

was de lens bij jou stuk?
srhali
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 17:44
CONTACTCOLON

ik heb vanmiddag gebeld en ze vertellen dat het al gerepareerd is..maar nog in het process zit...zeker een ander woordt voor testen enzo.
Volgende week moet het opgehaald kunnen worden.

Ik moet wel zeggen dat het er snel aan toe is gegaan...alleen nog wachten op telefoontje als het "process" afgerond is.
srhali
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 17:44
CONTACTCOLON

dus ik ben hem dinsdag gaan halen...(21 dec). heb hem 8 dagen ervoor ingeleverd. Is best wel snel gerepareerd hor.

8 dagen reparatie tijd....maar..heb hem wel zelf gehaald en gebracht..post zou je gewoon zeker 4 dagen extra kosten..in dat heel process bij hun....

prettige jaarwisseling...ik ben in iedergeval happy met me camera...en ook in suriname :D

groetjes

Shafiq
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar