Partyfotografie

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

schoffie schreefCOLONja maar dat verschil heb je echt niet nodig... want op f/1.8 fotograferen is niet echt wat, dan heb je alleen 1 neus scherp... de rest is geblurred. Voor mensen hou je toch wel leiver wat hoger aan. f/2.8 vind ik al erg op het randje... Maar goed, je zoeker is wel lekker helder.
Uit eigen ervaring weet ik dat F2.8 helaas lang niet altijd lichtsterk genoeg is om beweging te bevriezen, met compleet geblurde foto's als resultaat. Zeker in partyomgevingen, waar alles en iedereen constant in beweging is.

Terecht, scherptediepte @F1.8 is niet groot, maar zeker met de 20mm op een 1.6x cropfactor camera wel werkbaar. Goed opletten waar je op scherpstelt. Door de hoge lichtsterkte maak je 't de camera wel een stuk gemakkelijker (het hulplicht van de flitser vind ik zelf maar irritant).

Bovendien ben je niet verplicht om op F1.8 te werken. Maar met deze lenzen kun je het wel, indien noodzakelijk.

Anyway, zolang er nog geen 10-150mm F1.8 is zul je inderdaad keuzes moeten maken: lichtsterkte of het gemak van zoom...

Patrick
www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Een mede forummer Thadon en ik maken regel matig foto's bij ons op de hockey club. Zoals je misschien weet worden daar wel een s feestjes gegeven en daar loopt dan van alles rond, welke wij vastleggen. Deze mensen kunnen hun politieke carriere vaak na zo'n feest wel vergeten. Door rook van machines lichten houten clubhuis warmte etc. heen maken wij foto's van deze ellende :twisted: En dat doen wij (ik) met een 50 1.8 zonder flitser mooiere echte kleuren en geen rode ogen meer zoals het is. en binnen van achter de bar of op een podium tussen artiesen of DJ's een 70-300 Sigma (ik) en een 70-200 f4 L. Dit laatste doen wij om "gezichten" en of emoties te pakken. Daarnaast pak ik met de lfiters erbij de kit lens voor hen die snel op de foto willen en je de ene keer vier mensen en de andere keer tien mensen op de foto moet zetten en niet altijd de ruimte hebt om lopend te zoomen :shock: .

Voorts alles op de M stand iso 200-400 (soms hoger) sluitertijd 1/10 en veel kijken door de lens of het inderdaad niet te donker of te licht is.

zie linkjes http://www.hcdoorn.nl (mag dit??? moderator)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Niki68
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2005 17:03
WoonplaatsCOLON Den Helder

Voor partyfotografie is een lichtsterke lens een absolute aanwinst. Op regelmatige basis doe ik mijn best om reportages van housefeesten te maken voor clubs en partyorganisaties.

In het begin ben ik begonnen met de standaard 18-55 kitlens die bij mijn toestel zat, maar na een tijdje wil je meer. Daarom heb ik een Tamron 28-75 @F2.8 gekocht. Echt een prima lichtsterke lens voor portretjes e.d. in een club. Het nadeel van deze lens is echter het gebrek aan groothoek. Als het druk is kun je n.l. niet altijd twee stappen achteruit. Daarnaast kom je de groothoek echt te kort als je danceacts van dichtbij fotografeert. Er worden redelijk veel Tamron 28-75 lenzen op marktplaats aangeboden.

Sinds kort heb ik mijn Tamron 28-75 lens verkocht en een nieuwe Tamron 17-50 lens @ 2.8 gekocht. De eerste ervaringen zijn erg positief. De lens is scherp en lichtsterk terwijl de prijs erg meeviel bij imaging-one.de. Aanstaande zaterdag ga ik een dancefeestje doen met deze lens.

Naast je lens is het handig als je een externe flitser hebt, het voorkomt een hoop rode ogen in donkere ruimten.
[color=blue][size=75]Canon EOS 20d ● Canon EF-S 10-22 ● Tamron 17-50 ● Canon EF50 F/1.8 MKII ● Canon EF70-200L IS USM F/2.8 ● Sandisk Ultra II CF 512 Mb en 2 Gb ● Speedlite 420 EX + Omnibounce ● [/color][/size] ;-)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar