300d + kitlens instellingen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Cep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2004 18:37
WoonplaatsCOLON Vlaardingen

Ik vroeg me af wat voor in stellingen jullie gebruiken bij gewoon buiten gebruik.
Op welke standen je hem dan zet auto , P , Tv , Av , M en met wat voor combinatie iso en witbalans enzo , bij gewoon daglicht.
Ik ben namelijk even bezig geweest met de autostand maar volgens mij kan je er veel meer uithalen (als ik jullie foto's zo ziet).
En ja ik weet het met zelf expiriementeren leer je het meeste maar misschien kunnen jullie me op weg helpen met een soort basis instelling.
Ik ben echt een superbeginneling dus ik kan wel wat (basis)tips gebruiken . :)
djc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 883
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 20:51

Ik schiet het meeste in Av en ook veel in Tv en M. Zo heb ik bijna alles zelf in de hand. Lekker stoeien met de combinatie diafragma, sluitertijd, ISO.
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Ik heb de autostand van mijn camera laten verwijderen. Die vind ik namelijk echt onzinnig. Er is er namelijk maar één die bepaald of er wel of niet geflitst word en dat ben ik. Ik schiet veel in Av, wat in P en als het echt lastig wordt ga ik voor M. De andere standen gebruik ik eigenlijk nooit.

Vooral bij foto's waar ik de flitser gebruik ga ik de laatste tijd heel veel voor M. Omdat ik dan wat wil middelen tussen wat P en Av doen. Oftewel ik wil een redelijke sluitertijd waarbij ik de achtergronden toch ook nog wat uitlicht. In M mag je bij flitsfoto's best wat onderbelichting laten staan omdat de hoeveelheid flitslicht zodanig word aangepast dat de foto goed belicht is voor zover het diafragma dat toelaat.
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Standaardinstellingen van mijn camera (dus zoals ik 'm na elke shoot weer instel):

1. Av = 9.0 (keuzeknop op Av)
2. Tv = 1/125
3. ISO = 200

Meestal schiet ik op Av; deze wordt ingesteld afhankelijk van de omstandigheden en wensen. Vaak wordt dan ook ISO aangepast.

Soms schiet ik op Tv.

Onder- of overbelichten doe ik met het betreffende knopje. Ik schiet bijna nooit op M.
Cep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2004 18:37
WoonplaatsCOLON Vlaardingen

Mhmmm okee dan ik ga zo is ff aan de slag met de Av stand.
Ik ga bij ons even aan de waterweg aan de slag en als het een beetje meezit post ik wel even wat pics op fotoalbum. :wink:
Meer tips zijn uiteraard welkom :lol:
Cep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2004 18:37
WoonplaatsCOLON Vlaardingen

1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=4816[/img]

2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=4818[/img]
Bovenstaande vind ik veels te groen hoe kan dat dan ?

3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=4819[/img]

Ik heb de foto's genomen op de P stand en de iso ingesteld op 100.
Lijkt dit ergens op :roll:

Oja nog een vraagje als ik een foto genomen hebt en ik hem bekijkt op me lcd schermpje ziet het er mooi uit maar als ik dan op info drukt gaan er hier en daar wat stukjes knipperen ???? wat betekent dat ???

4
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=4861[/img]
parameter 2 :lol:
Laatst gewijzigd door 3 op Cep, in totaal 19 keer gewijzigd.
Hans
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 178
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 20:08
WoonplaatsCOLON Almere

CEP :

Kijk even hoe je parameters staan ingesteld ........Vermoed dat deze bij jou op parameter 1 staan ( = fabrieksinstelling).
Neem ook eens wat shots op andere parameters ........
[color=red]Canon Eos 400D[/color]
Cep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2004 18:37
WoonplaatsCOLON Vlaardingen

Hans schreefCOLONCEP :

Kijk even hoe je parameters staan ingesteld ........Vermoed dat deze bij jou op parameter 1 staan ( = fabrieksinstelling).
Neem ook eens wat shots op andere parameters ........
Klopt Hans.... wat stel jij voor dan para2 , adobe rgb , set 1 , set 2 , enz
O wacht ff ik zit nu in het stel in menu wat kan ik het beste veranderen contrast , scherpte , verzadiging of de kleurtoon ?
Of beter nog kan je me jou instellingen geven :lol:
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

@Cep: als je foto's plaatst is het allereest handig om ze even te nummeren, zodat we dan per foto commentaar kunnen geven. Omdat je hier ook specifiek met je eigen instellingen rommelt, is het handig om minimaal Tv, Av en ISO te vermelden. Daar kunnen we al veel uithalen. Aangeven in welke parameter je schiet kan ook makkelijk zijn.

Wat die parameters betreft: omdat de 300D een prosumercam is, heeft Canon de cam standaardinstellingen meegegeven met iets meer kleurverzadiging en scherpte. Dat is parameter 1; daar staat alles op +1. Maar als je op parameter 2 gaat schieten, dan is dat de instelling waarin alles op 0 (nul) staat. Voordeel: je kunt later zelf de scherpte en kleurverzadiging beter instellen. Parameter 2 op de 300D is trouwens de standaardinstelling op de prof-cams van Canon; daar heet die instelling parameter 1.

Mijn instelling: parameter 1 incl. alles wat ik in m'n vorige post al had genoemd.
Cep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2004 18:37
WoonplaatsCOLON Vlaardingen

Ytos schreefCOLON@Cep: als je foto's plaatst is het allereest handig om ze even te nummeren, zodat we dan per foto commentaar kunnen geven. Omdat je hier ook specifiek met je eigen instellingen rommelt, is het handig om minimaal Tv, Av en ISO te vermelden. Daar kunnen we al veel uithalen. Aangeven in welke parameter je schiet kan ook makkelijk zijn.

Wat die parameters betreft: omdat de 300D een prosumercam is, heeft Canon de cam standaardinstellingen meegegeven met iets meer kleurverzadiging en scherpte. Dat is parameter 1; daar staat alles op +1. Maar als je op parameter 2 gaat schieten, dan is dat de instelling waarin alles op 0 (nul) staat. Voordeel: je kunt later zelf de scherpte en kleurverzadiging beter instellen. Parameter 2 op de 300D is trouwens de standaardinstelling op de prof-cams van Canon; daar heet die instelling parameter 1.

Mijn instelling: parameter 1 incl. alles wat ik in m'n vorige post al had genoemd.
Okee Ytos bedankt voor de info ik ga weer aan de slag met bovengenoemde info. :)
Ja ik ben een 300d noob so what
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar