perskaart??

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Royke777
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 09:10
CONTACTCOLON

Hallow iedereen ,

Ik verontschuldig me alvast als het in het verkeerde onderdeel van het forum staat,
Ik wilde graag weten hoe het gaat met aanvragen van een perskaart.
Ik ben op zoek naar een perskaart voor de Tour de france als die valkenburg aandoet in limburg .

Hopelijk heeft iemand wat tips voor me ,

Groetjes Roy Loyson
[url=http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Roy%20Loyson&distinct_entry=true]Airliners foto's[/url]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

beetje laat?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Willow
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2005 20:14
WoonplaatsCOLON Moergestel
CONTACTCOLON

Daar kom je echt niet zomaar aan hoor. Dan zul je toch echt professioneel sportfotograaf moeten zijn en je wegen weten te bewandelen! Zomaar ff via een forum vragen zegt mij al voldoende dat je dus niet professioneel met sportfotografie bezig bent.
[size=75]Canon 5DMKII, 17-40[color=red]L[/color]/f4, 24-105[color=red]L[/color]/f4, EFS 18-55, Sigma 70-300, Speedlite 580EX, PD7X Compactdrive[/size]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Beetje bluf helpt ook hoor. Kun je hier op het forum wel weat tips voor krijgen denk ik zo
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
R3wd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2004 11:17
WoonplaatsCOLON IJmuiden
CONTACTCOLON

Ik zou het bij de organisatie aanvragen ;)

Kijken hoe ver je komt. Nooit geschoten is altijd mis..

Maar iderdaad moet je wel de juiste wegen weten te bewandelen...

Ruud
[size=75]
http://www.schoorl-fotografie.nl
Cam: Canon EOS 300D + BG-E1 Grip
Lenzen: EF 18-55 // SIGMA AF 55-200 f4-5.6 // Canon 100-300 mm f4.5 -5.6 // Canon EF50 1.8 // Canon 70-200mm f2.8L USM IS
[/size]
nwpvr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 215
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2006 22:46
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

A) Zorgen voor een NSP kaart of andere perskaart (denk aan lokale omroep of krantje).. Zeker bij zo'n belangrijk evenement (tis niet de ronde van lutjebroek) is dat van belang. Na het accrediteren moet je bij het ophalen van je accreditatie vaak ter verifiering dit laten zien. Het nodig hebben van een NSPkaart komt steeds meer, merk ik her en der.

B) Zorg voor een opdracht. Dat je in opdracht komt fotograferen van een massameduim.


C) Laat de accreditatie door de redactie aanvragen.

D) zorg voor evt contacten met organisatie.. wordt in dit geval wat lastiger.

Zonder minstens 1 van bovenstaande zaken kun je het vergeten. Een beetje bluffen werkt gewoon niet meer zo als vroegah. Zie hier voor ook de postings in : http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=21929

Het komt ophetzelfde neer.
Vriendelijke groet, Niels
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

De juiste weg is in jou geval denk ik: vriendjes maken :lol:

In de meeste andere gevallen gaat dit wel op 8)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Royke777
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 09:10
CONTACTCOLON

Ik dacht gewoon proberen kan altijd ,

Ik zal even wat meer onderzoek erover gaan doen .

Ik verwachte ook niet dat ik dat 1,2,3 zou krijgen , maarja you never now .
[url=http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Roy%20Loyson&distinct_entry=true]Airliners foto's[/url]
hennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 14:37
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Om nog even hier op in te haken...

Ik vind dat je als amateur de mensen die voor hun broodwinning afhankelijk zijn van het maken en verkopen van foto's niet voor de voeten moet lopen, maar er zit een andere kant aan..

Stel je bent "gewoon" liefhebber en bovendien in staat om leuke plaatjes te maken die je via bijvoorbeeld een website wilt delen met andere liefhebbers...

- Je mag je beste spullen niet meenemen, want dat wordt gezien als proffessioneel spul en komt het terrein niet op.

- Je moet uren van te voren aanwezig zijn om een redelijke plaats vooraan te bemachtigen (regen, hitte en wind neem je op de koop toe)

- Vlak voor de voorstelling begint vult het persvak zich en jij staat ineens op de vierde of vijfde rij.

- Van de foto's die gemaakt worden zie je zelden iets terug, en jou plaatjes staan vol met achterhoofden.

Een beetje begrip van de profs voor de liefhebbers kan ook geen kwaad.
nielske1990
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2006 15:33
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

Is het iets om elders langs het parcours te staan (niet bij de door de pers druk bezochte finish). Dat je bijvoorbeeld ergens gaat staan waar de renners met zijn alle een scherp bochtje om moeten. In een bocht kun je denk ik mooie foto's maken, van al die fietsjes die allemaal langzaam scheef door de bocht kruipen... :P
Of je probeert gewoon als normaal publiek het parcours op te komen, als je er dan vroeg bent, sta je mooi vooraan en kun je alsnog mooie foto's maken vanaf een goede plek... :wink:
Maar mag je je camera wel meenemen??? :roll:
Nikon D50 body, Sigma 18-50mm, Sigma 55-200mm
nwpvr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 215
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2006 22:46
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Inderdaad Niels,

Dat is de beste tip. De mooiste foto's maak je niet bij het podium, maar langs de kant bij het parcours. Vaak verlaat ik na de start direct het vak, om langs de kant foto's te maken. En dat zijn gelijk ook de meest afgenomen plaatjes.

@ Hennie

Ik snap je redenering heel goed. En er zit ook wel wat in. Maar als men daar aan gaat beginnen dat zit het persvak zo ontzettend snel vol, dat wij ons werk daar al niet meer fatsoenlijk kunnen doen.

Daarnaast is het hebben van wat werkervaring tussen zo'n groep fotografen wel handig. Je moet namelijk niet voor elkaars lens gaan staan. Ik scheer niet iedereen over een kam, maar het is wel de praktijk.

Bij de Pro-Tour in Eindhoven, zag ik bij de start/finish wel 100 liefhebbers met fatsoenlijke camera's. Als die allemaal in het persvak stonden zou ik niet meer hebben kunnen ademen.
Vriendelijke groet, Niels
Royke777
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 09:10
CONTACTCOLON

HAha , daar heb ik wel begrip voor dat ik niet die mensen die dat voor hun kostwinning in de weg moet lopen .

Ik ga me wat mooie plekjes opzoeken in ons mooie limburg denk ik :D

met 50 dezelfde finish foto's schiet je inderdaad ook niet veel op
[url=http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Roy%20Loyson&distinct_entry=true]Airliners foto's[/url]
Gebruikers-avatar
fluppie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 797
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2005 11:35

nwpvr schreefCOLONA) Zorgen voor een NSP kaart of andere perskaart (denk aan lokale omroep of krantje).. Zeker bij zo'n belangrijk evenement (tis niet de ronde van lutjebroek) is dat van belang. Na het accrediteren moet je bij het ophalen van je accreditatie vaak ter verifiering dit laten zien. Het nodig hebben van een NSPkaart komt steeds meer, merk ik her en der.

B) Zorg voor een opdracht. Dat je in opdracht komt fotograferen van een massameduim.


C) Laat de accreditatie door de redactie aanvragen.

D) zorg voor evt contacten met organisatie.. wordt in dit geval wat lastiger.

Zonder minstens 1 van bovenstaande zaken kun je het vergeten. Een beetje bluffen werkt gewoon niet meer zo als vroegah. Zie hier voor ook de postings in : http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=21929

Het komt ophetzelfde neer.
Om voor een NSP kaart in aanmerking te komen moet je 100% beroeps matig je geld verdienen met fotografie.
De aanvraag gaat via de nvj nederlandse vereniging van journalisten in A.dam.
Tevens moet je op de aanmelding 3 recenten opdrachtgevers invullen waar je voor werkt.
Je dient ook je bruto jaarsalaris in te vullen waarna aan de hand hiervan je contributie wordt bepaald.

Nadat je door de ballotage bent kan het gemiddeld 6wkn duren voor je int perskaart klaar is.

(hier sprak een lid van de NVJ) :lol:
Canon 1D en een zwart ding met de naam 1D markII en nog een heleboel meer
Royke777
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 09:10
CONTACTCOLON

Hahah op dat bruto salaris moet ik HEEEEEEL LANG WACHTEN :P

nouja ik ben er zelf morgen ook niet ik zit een dagje in Schiphol , maarja ik weet in ieder geval hoe zoiets in zijn werk gaat :D
[url=http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Roy%20Loyson&distinct_entry=true]Airliners foto's[/url]
nwpvr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 215
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2006 22:46
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

fluppie schreefCOLON
Om voor een NSP kaart in aanmerking te komen moet je 100% beroeps matig je geld verdienen met fotografie.
De aanvraag gaat via de nvj nederlandse vereniging van journalisten in A.dam.
Tevens moet je op de aanmelding 3 recenten opdrachtgevers invullen waar je voor werkt.
Je dient ook je bruto jaarsalaris in te vullen waarna aan de hand hiervan je contributie wordt bepaald.

Nadat je door de ballotage bent kan het gemiddeld 6wkn duren voor je int perskaart klaar is.

(hier sprak een lid van de NVJ) :lol:
En zo zit dat inderdaad in elkaar.

m.a.w. het zal erg lastig worden.
Vriendelijke groet, Niels
Gebruikers-avatar
simon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2004 11:16

Perskaarten worden die elk jaar vervangen???
Kleur formaat????
Hoe streng controleren ze tegenwoordig? :twisted:
Niet dat ik er iets kwaad :oops: mee zou willen doen ,maar als je echt lef heb , kan je ook een kopie van een perskaart. Of is dat onbegonnen werk???
En maak je geen kans!
:wink:
Canon EOS 300d Excellent/Canon 28-105mm USM Ultrasonic AF zoom lens/Canon EF-S 18-55 Kitlens USM
Gebruikers-avatar
fluppie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 797
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2005 11:35

De NVJ perskaart is 2 jaar geldig en is niet te kopieren de kaart is beveiligd. Indien je een kopie maakt vervormt de kaart / kleur op je papier.

Indien je er wel in slaagd heb je het volgende probleem de kaard is uitgevoerd met een magneet strip met info. Die kunnen ze natrekken via een schanner. Val je door de mand heb je een probleem valsheid in geschrifte enz enz.

Je hebt 3 soorten kaarten.
De NVJ kaart in samenwerking met het ministerie van buitenlandse zaken gemaakt geldig int in binnen en buitenland.

De politie perskaart.
Deze wordt ook uitgegeven door de NVJ aan journalisten fotografen cam mensen die kunnen aantonen deze voor hun werk nodig te hebben.

De titel perskaart
Deze kaart wordt meestal uitgegeven door de courant , blad , tv zender , enz enz en bevat naast de gegevens van de houder ook de naam van de media waar hij voor werkt.

Daar gaan we
Het is namelijk wel toegestaan aan een ieder zijn eigen perskaart te maken mits je er geen rtl 4 of zo opzet :wink:
Maak op internet gratis een blog aan verzin een naam en zet die op je eigen perskaart.
Deze kaart is dan wel niet oficieel dus balk 111 kan je er niet mee bezoeken maar er zijn zat evenementen als je van te voren beld en je vraagd een accreditatie aan (aanvraag Formulier voor evenement).
En die vul je in met de naam van je blog en dat je free-lance werkt dat je gewoon toestemming krijgt.

Succes en anders ff proff worden en lid van de NVJ.
Canon 1D en een zwart ding met de naam 1D markII en nog een heleboel meer
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar