Foto's bekijken zonder pc kan dat?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
jo
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2005 20:00

Ik heb een kennis die geen pc heeft en ook geen pc wil hebben maar wel zijn foto's (canon 350d) wil bekijken zo echt mogelijk.

Nu heeft hij een kasje van Sandisk en een 100hz tv en dat is niet wat je noemt lekker scherp.

Mijn vraag is nu wat voor opties zijn er nog om toch op een manier de foto's te bekijken en daarvan te leren wat goed en fout gegaan is.

Nu is er zo'n portable dvd speler is, maar heb begrepen dat de resolutie/scherpte/kleur niet echt zo goed is.

Voor de goede orde de persoon om wie het gaat is niet meer de jongste.

Graag hoor ik jullie tips.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Een tv zal toch van hele goede huize moeten komen wil je dezelfde scherpte halen als op een pc. Waarom wil hij dan absoluut geen pc?

Het biedt ook zoveel meer voor je foto's. Archivering, bewerking, etc.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
jo
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2005 20:00

De man is 70 jaar en dan is een pc gewoon 'too much'.

Dat is de reden.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Mijn vader is 60 en als over eren paar jaar zijn AE-1 kaduuk gaat. En hij is al redelijk versleten, dan gaat hij ook over op digitaal en dus inclusief PC. Of hij hangt zijn camera aan de wilgen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
jo
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2005 20:00

Hartstikke goed voor jouw vader, maar deze persoon is niet van die orde. Helaas.
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

Jouw kennis wil geen pc en dat kan ik me voorstellen. Hij heeft dus ook niet de behoefte om ze te bewerken, dus zal het enkel gaan om te kijken welke de moeite zijn om af te drukken (lijkt me). Dan zou ik zeggen, ga naar een winkel met zo'n bestelzuil (zijn er meerdere tegenwoordig), stop je kaartje in erin en kies daar op een (redelijk) scherm welke foto's je wilt afdrukken.

mvg,
Frank
jo
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2005 20:00

Die zuil zelfs dat doet hij niet en de reden waarom laat zich raden :-)

Het punt is dat hij vóórdat hij de foto's wil gaan laten printen eerst thuis op zijn gemak eea. wil bekijken EN ook wil leren hoe de foto er nu uitziet want daar leer je toch het meest van.
Mede omdat een digi camera nu de mogelijkheid heeft om te schieten wat je wilt en daarmee niet verplicht bent om het resultaat te laten printen is wat hem heeft doen besluiten om een digi te kopen.
Nu alleen nog een apparaat vinden waar hij thuis op zijn gemak de foto's kan bekijken dat is samengevat het probleem waar we mee zitten.

Ik hoop dat iemand toch met een oplossing kan komen dat zou zeer welkom zijn.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Misschien dat een HDTV uitkomst biedt.

Je hebt alleen nooit alle beeldlijnen op een tv-scherm die de foto inzig heeft. (Resolutie)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
jo
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2005 20:00

Ik denk dat dat ook een te dure oplossing zal zijn.
Is er dan echt geen goedkoper manier?
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik vrees van niet. Soms kijk ik wel eens foto's op cd. maar qua scherpte en kleuren kan dit toch niet op tegen een goed scherm.

Misschien zijn er mogelijkheden om een soort hardware-viewer aan te sluiten op een beeldscherm. Of biedt een LCD-scherm een oplossing.

Anders denk ik dat het lastig wordt.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
PeterK
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2005 20:16

Jo,
Er schieten mij 2 mogelijke oplossingen te binnen,
- Op jouw PC verwerken en sellecteren voor afdrukken.
- SIMPC dat is die PC speciaal voor digibeten, ik weet alleen niet wat daar de kosten van zijn.

Bottom line- zonder goede monitor kan je je foto's niet goed bekijken :( eigenlijk zouden ze dat bij de verkoop van de kamera bij moeten zeggen.

Ander alternatief is een pict bridge printer(tje) waarmee je thuis voor weinig een 10 x 15 printje kan maken van foto's die er redelijk uitzien en zo bepalen welke je laat afdrukken... (beetje dubbel)
jo
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2005 20:00

Simpc is ook een pc en hoe simpel het voor ons ook moge zijn dat is het voor hem gewoon niet en dat moeten we gewoon accepteren.

Op mijn pc is natuurlijk het beste alternatief, maar dat is second best. Hij wil gewoon wanneer het hem uitkomt in alle rust en op zijn gemak zijn foto's kunnen bekijken en dat is het punt.

Zo'n portable dvd speler is op zich de uitkomst alleen het is niet echt wat je noemt ideaal qua beeldkwalteit.

Ik zal heb wel eens een keer meenemen naar wat winkels en dan zien we wel wat er uitkomt vandaar ook mijn topic hier het is gewoon heel moeilijk en zeker gezien de leeftijd.

Tips blijven welkom en in ieder geval een ieder bedankt voor jullie reacties.
Daar is een forum toch voor :-)
Gebruikers-avatar
Focus
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2006 22:17
WoonplaatsCOLON Gorredijk

Is zo'n digitaal fotolijstje misschien iets, zoals deze: http://www.dedigitalerevolutie.nl/toontext.asp?id=9803
[size=75][color=blue]Canon 350D[/color][color=red]|[/color][color=blue]Canon 70-200 L[/color][color=red]|[/color][color=blue]Canon 24-105 L[/color][color=red]|[/color][color=blue]Tamron 90[/color][color=red]|[/color][color=blue]Canon 50[/size][/color]
Gebruikers-avatar
Dushi
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 22:28
WoonplaatsCOLON Den Helder

Een digitaal fotolijstje of de Philips 32pf9830 :wink: :D Daar zit een kaartlezer in.
Canon 400d + 18-55mm + 75-300mm + 430EX Flash
Gebruikers-avatar
redmar
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1433
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2005 21:26
CONTACTCOLON

Volgens mij is het bekijken van foto's op een LCD-tv niet anders dan op een LCD pc monitor... dus ik denk dat dat de beste oplossing is. Wel iets met een kaartlezer lijkt me (of hoe krijgt hij ze op dvd?).

Ik begrijp dat het lastig is om je vader nog aan de pc te krijgen (al is dat ongeveer wel een combi waar je zo te zien - niet geheel onlogisch - lastig onderuit komt). Probeer eens in een winkel te kijken of zo'n LCD-TV met kaartlezer aan de eisen van je vader voldoet, omdat het om aardige bedragen kan gaan uiteraard eerst even bekijken!
PeterK
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2005 20:16

Dushi schreefCOLONEen digitaal fotolijstje of de Philips 32pf9830 :wink: :D Daar zit een kaartlezer in.
Inderdaad maar zo te zien geen CF :shock: Met een 350D is dat toch wel handig :)

Ben benieuwd welke oplossing hier uit gaat komen. Mijn (schoon)ouders ook rond de 70 hebben nu nog een simpele analoge compact, maar de volgende zal een digitale zijn (analoge bijna niet meer te koop) en dan zie ik zo'n zelfde probleem op duiken.

Peter
jo
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2005 20:00

Een ieder hartelijk dank voor al jullie reacties erg fijn om te lezen.

Dat digitale fotolijstje kan wel eens de oplossing zijn dat komt nl. heel dicht in de buurt van wat gewenst is.

Ik zal zelf verder informeren over deze en dan naar een winkel gaan.

Ben erg benieuwd wat het gaat worden :-)


Heel erg bedankt iedereen voor jullie bijdragen.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

er bestaan ook flatscreen tv´s met kaartlezer. Deze tv´s lezen jpeg bestanden, ook een oplossing dus.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Bartje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 677
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2004 00:49
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Nou, ik vind het wel hypocriet.. geen pc maar wel een digi SLR..
Waarom geen traditioneel camera meer voor hem dan? dit schiet zo niet op he.
[size=75]30D - BG-E2 Grip - EF-S 18-55 - EF 70-200/2.8 L - EF 28/2.8 - EF 50/1.8 - AF 28-75/2.8 - Peleng 8/3.5 8A
Canon 580EX II[/size]
[url=http://www.bartnotermans.com]bartnotermans.com[/url]
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Bartje schreefCOLONNou, ik vind het wel hypocriet.. geen pc maar wel een digi SLR..
Waarom geen traditioneel camera meer voor hem dan? dit schiet zo niet op he.
en waarom is dit dan weer hypocriet :?

Als deze meneer te oud is om te willen leren met een pc om te gaan heeft hij daar alle recht toe :!:
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar