Newbie zoekt tas...

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dimi
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2006 11:09
WoonplaatsCOLON Tilburg

Hallo,

Als nieuweling hier op het forum (waarvoor overigens oprechte complimenten!!!) hoop ik dat jullie me kunnen helpen met het volgende:

Ik zoek momenteel een tas om mijn camera + acc. in te vervoeren. Mijn huidige apparatuur bestaat uit:
- Eos 350d
- Canon 18-55 kitlens
- Sigma 24-70 f/2.8 EX DG Macro
- Powershot s50 (de vriendin wil ook wel eens iets schieten :D )
- losse acc. (accu, doekjes, geheugenkaarten etc.)
- Binnenkort komt hier de 70-200 f/4L nog bij.

Mijn eerste twijffel is tussen de Lowepro Rezo 180 (190?)AW & de Nova 5AW, maar ik sta natuurlijk open voor alternatieven!!!

Ik ben benieuwd of jullie kunnen helpen met mijn keuze!! Tnx alvast!!!

Dimitrie
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

Ik heb bij konijnenberg een KATA tas gekocht.
Vrij robuust. Stevige ritsen die je snel kunt openen en sluiten.
In de hoofdklep zit nog een kleinere klep die je toegang geeft tot je toestel met lens ( bij mij zit de 70_200 er standaard op )
Plaats voor een extra body, extra lenzen,....
Ik zal er snel nog eens enkele foto's van maken.

1 nadeel: kost wel een aardige cent. +250€

( foto's volgen )
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Heb zelf pas een samsonite trekking micro gekocht. Zeer betaalbaar en kwalitatief gewoon super. Er is ook een grotere versie van.
http://www.cameranu.nl/index.php?hg_id=7&sg_id=89
Ben er zeer over te spreken.
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

Ik heb weinig ervaring met tassen (en die van mezelf is inmiddels ook te klein), maar de beste tip die ik je kan geven is om in een winkel tassen te gaan proberen. Al je spul meenemen en dan maar kijken wat past.
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
PeterK
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2005 20:16

Dimitrie,

Ik ben heel tevreden met m'n lowepro promag 2 AW, alle spullen passen hier in. Standaard zit de 24-105 of de 17-40 op de body. De regen hoes heeft me al en keer behoed voor waterschade.
Mijn advies is om met je spullen naar een foto zaak te gaan en rekening houdend met je uitbreidings wensen een tas uit te zoeken. Let hierbij ook op de soort fotografie die je doet, voor trekking is een rugtas makkelijker, indien je altijd vanuit de auto werkt kan een koffer makkelijker zijn.

Kijk ook eens naar de slingshot van lowepro, een collega heeft deze en zit vol met handige details.

Peter
politrix
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 117
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2005 21:41
CONTACTCOLON

www.cambags.com

veel tassen met plaatjes.

Ik heb zelf een Kata R102 kan hem iedereen aanraden.
Don't let money change ya!
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

Heb ff snel snel 3 foto's genomen.
http://users.pandora.be/target/rugzak/
kun je een beetje inschatten hoe groot die zak is.
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Dimi, uit eigen ervaring kan ik je alleen maar de Lowepro Mini Trekker Classic aanraden, lijkt niet zo groot, maar is een waar ruimtewonder, en zal makkelijk al jouw spulletjes kunnen herbergen:

Afbeelding

Afbeelding

Voor schoudertassen zou ik je ook op de Crumpler's willen wijzen: www.crumpler.nl
Oerstevig, trendy en lekker ruim.
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
Dimi
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2006 11:09
WoonplaatsCOLON Tilburg

Bedankt voor jullie reacties!

Wellicht zinvol om te melden dat mijn budget rond de ca. 100-125 euro is (ik wil de aanschaf van mijn 70-200f/4L niet in gevaar brengen nl. :D )

@ Peter, de Promag 2 die jij hebt spreekt me ook aan. Wat is de gemiddelde 'straatprijs' (lees: internetprijs) hiervan?
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

PeterK schreefCOLON.....Mijn advies is om met je spullen naar een foto zaak te gaan en rekening houdend met je uitbreidings wensen een tas uit te zoeken. Let hierbij ook op de soort fotografie die je doet, voor trekking is een rugtas makkelijker, indien je altijd vanuit de auto werkt kan een koffer makkelijker zijn.

Kijk ook eens naar de slingshot van lowepro, een collega heeft deze en zit vol met handige details.
Ik sluit me aan bij dit advies.
Ben nu aan m'n 3e [edit] 4e![/edit] opslagding toe, een Vanguard schoudertas, Lowepro Slingshot 100AW, idem 200AW en nu een Lowepro CompuRover AW.
De laatste ga ik gebruiken als ik een weekendje ergens overnacht en toch m'n fotospullen bij me wil hebben.

Koop dus een ruime tas/rugzak want die komt toch wel vol!

Jan
Laatst gewijzigd door 1 op boels069, in totaal 29 keer gewijzigd.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Dimi
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2006 11:09
WoonplaatsCOLON Tilburg

Target schreefCOLONHeb ff snel snel 3 foto's genomen.
http://users.pandora.be/target/rugzak/
kun je een beetje inschatten hoe groot die zak is.
Tnx voor de foto's Target, super tas! Vrees alleen dat het momenteel boven het budget ligt.
JDonline. nl
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 371
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2006 21:04

Hey!

Ik ben ook opzoek naar een goede tas, en zag in de post van Chow een interessante link.
Op die site ben ik deze tas tegengekomen: http://www.cameranu.nl/artikelen/7/201/ ... Zwart.html

Lijkt me wel wat: Waterafstotend, Ruimte (ik moet er 3 bodies in kwijt en 4 lenzen waarvan 1x 400mm) en vakken!

en de prijs is zeer goed! 60 euries!
Aad20D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 582
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 23:53

Speelt de veiligheid op straat nog een rol voor je? Anders komen er nog wat andere dingen om de hoek kijken. JE loopt wel met een paar duizend euro om je nek namelijk.
vrg
Aad
PeterK
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2005 20:16

Dimi schreefCOLONBedankt voor jullie reacties!

Wellicht zinvol om te melden dat mijn budget rond de ca. 100-125 euro is (ik wil de aanschaf van mijn 70-200f/4L niet in gevaar brengen nl. :D )

@ Peter, de Promag 2 die jij hebt spreekt me ook aan. Wat is de gemiddelde 'straatprijs' (lees: internetprijs) hiervan?
€164 bij kamera-express lijkt me buiten budget :( tenzij je wat langer doorspaart voor de 70-200. :wink:

Peter
Johnalb

Hier een link met flink wat voorbeelden van de echte gebruiker misschien handig om eens door heen te wandelen. Er staan namelijk een tal van voorbeelden inclusief foto's op deze side.

http://www.cambags.com
Gebruikers-avatar
Dimi
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2006 11:09
WoonplaatsCOLON Tilburg

Zo.... Tnx voor alle reacties!

Heb net even op cambags.com gekeken en leuke foto's gezien van de Nova 5AW. Denk dat ik dit weekend maar eens een tasje ga 'spotten' in de winkel.

Zoals met meer fotografische aanschaffen geldt ook hier: Erg lastig!
Gebruikers-avatar
shutterbug
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 363
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 18:54
WoonplaatsCOLON Tilburg

Mijn tas is de Nameu pro C400 die JDonline.nl laat zien.
Het is een degelijke en zeer ruime tas hoor Aad20D en ik ga er van uit dat je met veiligheid de beschermingsfactor van de tas bedoelt.
Aan de buitenzijde wordt de apparatuur beschemd door een laag van ruim een halve centimeter dikte.
Ik kan 'm iedereen aanbevelen die een ruime schoudertas zoekt.
Ze zijn er trouwens ook in kleinere uitvoeringen.

Groet
Shutterbug
[size=75]30D/EF-s 17-85mm f1:4-5.6 IS USM/ EF 28-80 f1:3.5-5.6/ EF 50mm f1:1.8 II/ EF 70-200mm f1:4 L USM/ EF 100 f1:2.8 macro USM/ TC2X II/ 580 ex[/size]
Gebruikers-avatar
Dushi
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 22:28
WoonplaatsCOLON Den Helder

Sypie heeft nog een Lowepro trekker Classic over voor € 67,=

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... highlight=

Zie pagina 6
Canon 400d + 18-55mm + 75-300mm + 430EX Flash
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar