Eerste musjes foto's

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
zimple
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 809
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2005 21:17
WoonplaatsCOLON Drenthe

Leuk, uit het dakraam gemaakt? :) Is die tweede niet te licht van kleur voor een mus? (ben geen vogelkenner hoor)
[size=75]EOS 40D | Canon 50mm 1.8 | Sigma 17-70mm f2.8-4.5 DC[/size]

[url=http://getfirefox.com/Reloaded/][img]http://www.mozilla.org/products/firefox/buttons/firefox_80x15.png[/img][/url]
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik zat me net rot te tikken, op het moment dat ik op OK wil drukken valt de server even weg.......... Weg bericht :cry:
De compositie van foto 1 vind ik hardstikke leuk, de dakgoot geeft een mooie diagonaal. En goed ook dat je hem eens in portrait hebt gezet.
Leuke foto. Mooie scherptediepte ook. Ik denk dat-ie wel een beetje scherper kan nog.
De compositie van foto 2 is niet helemaal geweldig. Ze kijkt de foto uit en ook omdat de rechterkant van de foto onscherp is komt er een heleboel beeld aan de linkerkant van de foto te staan. Daardoor is-tie in onbalans.
Effe het vogeltje omdraaien :wink:
De traptreden of wat zijn het vind ik wel een hele leuke achtergrond, voegt qua beeld echt iets toe.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Aad20D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 582
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 23:53

Ik vind van foto1 de vogel wel erg in het midden staan en misschien zou ik het mooier vinden als je een iets krapper kader neemt en van foto2 dat de vogel de verkeerde kant opkijkt mja je kan die beesten natuurlijk niet ff vragen of ze een stukje willen opschuiven ofzo want dat begrijpen ze vast niet misschien de volgende keer iets meer tijd voor nemen ofzo als je het tenminste kewl vind om zulke beesten te blijven fotogaferen je kunt dan misschien ook even letten op de witbalans want die is bij foto2 niet helemaal correct denk ik tenzij jullie echt van zulke kleur dakpannen hebben
vrg
Aad (in stand; melig)
Gebruikers-avatar
Ballala
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2006 21:35

Ik vind nummer 2 wel iets hebben. Volgens mij een vrouwtjesmus (hoe heet dat eigenlijk, mussin, musseres?). Anyway, het effect met de dakpannen vind ik de foto ten goede komen.
Nummer 1: door dakrand en achtergrond zo rustig te hebben, valt de mus bijna uit de foto. Of lijkt er op geplakt. Wel een aaibaar verenpakje.
Als je iets wilt vinden, zoek er dan niet naar.
Gebruikers-avatar
bas1969
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 323
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 21:49
WoonplaatsCOLON Hilversum
CONTACTCOLON

Foto 2 is heel duidelijk een jong vrouwelijk musje :wink: Dit vind ik wel de minste van de twee.

Ik vind de eerste foto mooi van compositie, zoals al gezegd, misschien wat teveel in het midden, maar toch een leuke plaat zo.

Greetzz,

Bas
[size=75][color=blue]Canon EOS 350/ BG/ Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM/ Sigma 17-70mm F2.8-4.5/ Sigma 105mm F2.8 EX DG Macro AF/ Soligor extensiontube/ Lowepro Computrekker/ Manfrotto 055DB-141RC[/color][/size]
WillyZ

ja was idd een jong vrouwtje echt schattig mja de foto was aardig donker dus heb hem met shadow en highlight opgepept vandaar denk ik die vage kleuren

Mja was voor de 1ste keer volgende keer betere pics als ze nog een keertje langs komen :lol:
Gebruikers-avatar
bas1969
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 323
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 21:49
WoonplaatsCOLON Hilversum
CONTACTCOLON

Vast wel :wink:

Bas
[size=75][color=blue]Canon EOS 350/ BG/ Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM/ Sigma 17-70mm F2.8-4.5/ Sigma 105mm F2.8 EX DG Macro AF/ Soligor extensiontube/ Lowepro Computrekker/ Manfrotto 055DB-141RC[/color][/size]
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Jammer dat 1 nét niet helemaal scherp is want ik vind dit een erg mooie foto,
Héél mooi vlakverdeling en kleurvlakken in de foto.
Mooi werk!
http://www.jasperfotografeert.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar