'k heb een nieuwe camera gekregen, hier mijn 1e foto's

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
elzejanneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 09:19

Ik had wat foto's geplaatst maar mijn bericht was per ongeluk gewist dus nu opnieuw en ik zal de foto's nummeren. Ik begreep dat dat makkelijker is als mensen mij tips kunnen geven.

sinds een week heb ik dus een canon EOS 350 D en ben er helemaal gelukkig mee! Ik heb nooit eerder een spiegelreflex gehad, dus dit is heel nieuw voor me.
'k ben wat aan het spelen gegaan met de handmatige mogelijkheden.

ik houd me heel erg aanbevolen voor jullie tips!

hier heb ik er een vergrootlens van +3 en +4 dus totaal +7 voorgeschroefd
1
Afbeelding

bij deze heb ik de sluitertijd lang open gelaten en vervolgens de zoomlens verdraait... het is maar een 1e probeersel.
2
Afbeelding

nog zo eentje, maar het is nog niet naar mijn zin !
3
Afbeelding

deze heb ik ook handmatig ingesteld hij is onbewerkt (allemaal overigens)
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Sir-Cinq
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2005 09:43
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Beste Elzejanneke,

Ten eerste welkom op het Forum. Hier kun je erg veel leren over je nieuwe camera. We zouden het erg fijn vinden als je je ook eerst even voorstelt. Ga daarvoor naar dit Topic.
Je wilt graag wat tips over je foto's, dan zal ik die als eerste aan je geven.

foto 1: Ik vind hem een klein beetje overbelicht, dit zie je goed in het midden van de bloem. Ook denk ik dat je gekozen diafragma (=F waarde) wat aan de lage kant is. Verklein je diafragma (hogere F waarde) en je zult zien dat de hele bloem scherp wordt en de achtergrond toch nog wazig genoeg. Ook staat hij een beetje te centraal in het midden.
foto 2: Grappig effect, ik heb het ook eens geprobeerd. Maar let hierbij wel op dat je er het juiste onderwerp voor kiest, een motor is hier niet echt het juiste voorbeeld voor denk ik.
foto 3: Dit onderwerp is al beter. Speel eens met je sluitertijd (TV stand) om te proberen hoe je de bloemen er nog beter kan laten uit knallen.
foto 4: Lekker scherp, maar een tikkeltje donker naar mijn mening. Ook deze staat weer een beetje te centraal in het midden.
foto 5: Wat een lievertje! leuke foto!
foto 6: Je scherpte diepte is goed gelukt, de aandacht wordt duidelijk naar de paarse bloemen links op de foto getrokken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Veel plezier met je nieuwste aanwinst!
[size=84]Ouderwetse Canon 300D met allerlei extra accessoires en lenzen...[/size]
Gebruikers-avatar
elzejanneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 09:19

dank je voor je info en tips... en sorry dat ik me nog niet heb voorgesteld.
Ik heb de oppas op mijn kleindochtertje van 9 mnd en deed dit dus snel even als zij haar (haze)slaapjes deed.
Ik zal me direct voorstellen!
Gebruikers-avatar
elzejanneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 09:19

zo nu heb ik meer tijd :lol: die kleine is weer naar huis.
Ja ik heb zeker wat aan je tip!
Ik had idd al met TV zitten klooien die stond op 1/25
en met mijn diafragma ook (5.0) verder had ik die van ons kleindochtertje gistermiddag zonder flits gemaakt..hihi bezorgd dat ik haar door de flits wakker zou maken en dus mijn iso op 200 gezet.
Ik moet echt nog in die termen gaan duiken hoor al ben ik er al wel mee bezig door gewoon te doen. Mijn zoon heeft van iemand een goed boek en dat mocht ik lenen maar heb ik nog niet. Schijnt al een oud geval te zijn, dus ik hou me aanbevolen voor tips voor leesvoer.

Programma's heb ik er ook een hoop maar welke ga je nou gebruiken,
Jasq Paint Shop Pro op Adobe Creative Suite of Corel Painter IX of CorelDraw Graphics Suite 12...mmm :oops: en dan heb ik Ulead 11 nog.
ow en bij mijn eos 350d is ook Arcsoft PhotoStudio 5.5 geleverd :roll:

'k vind het ook leuk om te horen dat van die laatste de scherpte/diepte wel goed was... heb ik ook echt heel lang op zitten prutsen met mijn statief schuin omhoog in de ochtend om toch maar goed licht te hebben.

Bedankt, ik heb er inmiddels in een week tijd al 375 geschoten :oops:
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

Elzejanneke: Ik kan je aanraden veel op dit forum te komen. Er zijn veel wetenswaardigheden en tutorials te vinden en er wordt vaak goede raad gegeven. Het is aan je zelf om dat op te pakken en je er in te verdiepen.

Ik lees dat je veel software tot je beschikking hebt. Veel, zo niet de meesten hier werken met Photoshop om onze digitale foto's op te poetsen en die maakt onderdeel uit van de Adobe Creative Suite die je al hebt.

De meeste tutorials zijn geschreven op basis van werken met Photoshop, dus op zich lijkt mij dat de meest voor de hand liggende keuze (hoewel het best een lastig pakket is). Hier vindt je de tutorials: http://www.eosdigitaal.nl/index.php?opt ... &Itemid=36

Veel foto plezier toegewenst.
We live together in a photograph of time.
----------------
[size=75]Canon: 40D & 50D / MP-E65mm /EF-S 17-55 f2.8 IS USM / 430EX - Sigma: 105mm Macro f2.8 / 70-200 f2.8 / EM-140DG - Tokina AT-X Pro 12-24 f4.0 - Tamron SP AF 200-500 f5.0-6.3[/size]
Gebruikers-avatar
elzejanneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 09:19

dank je, ben al druk aan het lezen hier en met photoshop ben ik al aan het spelen geweest dus ga ik braaf verder spelen.
Gebruikers-avatar
elzejanneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 09:19

nog even een vraagje, ik heb diverse versies van photoshop nl. 6 en 7 en dan bovengenoemde CS, welke raden jullie mij aan te gebruiken?

Alvast bedankt en groetjes Elzetakkie
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

CS, want die is de nieuwste van de genoemde versies. Photoshop CS is ook wel Photoshop 8.0.

Photoshop CS2 is de állernieuwste; ook wel Photoshop 9.0
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
Gebruikers-avatar
elzejanneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 09:19

:oops: okee ik heb CS2 dus ik gebruik die!

bedankt. :wink:
Gebruikers-avatar
JostI
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 654
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2006 10:59
WoonplaatsCOLON Klijndijk (Drenthe)
CONTACTCOLON

elzejanneke schreefCOLON:oops: okee ik heb CS2 dus ik gebruik die!

bedankt. :wink:
Even een boeken tip die ik zelf als zeer leerzaam ervaar als je digitale foto's maakt en Adobe photoshop CS als editor gebruikt.

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... mit=search

Groet, Jos
[color=blue][size=75]Een dag niet gefotografeerd is een dag niet geleefd. [/size][/color]

Mijn website: [url=http://www.jodafotografie.nl]Jodafotografie[/url]
Gebruikers-avatar
elzejanneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 09:19

:lol: hee, bedankt ik ben idd op zoek naar leesvoer!
en ik heb nog meer foto's gemaakt, mag ik die onder dit kopje plaatsen zodat ik welgemeende opbouwende kritiek kan krijgen?
of moet ik dan een nieuw topic starten.
Gebruikers-avatar
elzejanneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 09:19

ben gisteravond bezig geweest met heel weinig licht te fotograveren, daarna in photoshop CS2 lichter gemaakt doormiddel van 3 lagen waarin ik de lichtsterkte heb bewerkt en de scherpte door onscherp masker zoals in hier in dit forum wordt besproken.
het is maar een testje maar ik zou het leuk vinden om wat op/aanmerkingen te krijgen.

Fotogegevens zijn bij verkleinen verloren gegaan dus die upload ik erbij.
foto 1
origineel
Afbeelding
bewerkt
Afbeelding
Afbeelding

ik ben ook nog bezig geweest met mijn TV en AV instellingen en dan aan de zoomlens draaien en geloof dat die bloemen er nu wat sterker uitknallen maar ook dit is proberen en eigenlijk niet het juiste opject...maar ik had even niets anders voorhanden.
foto 2
Afbeelding
Afbeelding
foto 3
Afbeelding
Afbeelding
de volgende heb ik ook maar als leeropject gemaakt hij is ook in photoshop scherper gemaakt graag jullie commentaar.
foto 4
origineel
Afbeelding
bewerkt
Afbeelding
Afbeelding


zoals jullie zien ben ik nog een echte beginneling ik ben een hele avond bezig geweest met diafragma en sluitertijden tot het zo donker was dat ik mijn eigen beeld niet meer kon zien laat staan scherp stellen :oops:

ik had 86 foto's geschoten in ongeveer 3 uurtjes wha-ha ... nou ja, brandt maar los hoor... ik ben schilderen vanmiddag.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar