Eindelijk tijd voor mijn EOS.....

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
eosmarcel
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2006 15:21
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Sinds kort ben ik in het bezit van een EOS 350d, en vandaag met het mooie weer had ik eindelijk eens tijd om een start te gaan maken met mijn nieuwe hobby. Voorheen had ik een Sony Cybershot, en ik moet zeggen....de EOS is even wennen :lol:
De onderstaande foto's zijn niet bewerkt ( software moet ik nog uitproberen, niet alles tegelijk he :) ) De foto's zijn gemaakt in de achtertuin :roll:

Graag jullie meningen en vooral de aan en opmerkingen, ik heb de foto's gemaakt in de AV en TV stand.

Alvast bedankt

Marcel


40426

40427

40423
Canon EOS 350D * Canon kitlens 18-55 * Tamron 70-300 1:2 Macro * statief en een heeeele mooie cameratas :-)
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Foto 3. Jammer dat je de vogel hebt "afgesneden" zodat aan de onderzijde ik het gevoel krijg dat ik teveel MIS. Ik vind het namelijk verder een heel fijne plaat, zo met een bek vol pieren. De rest zegt me niet genoeg... spreekt me te weinig aan (but that's personal ;)).

Keep on shooting !!

P.s.: verticaal fotograferen, noemen ze dat portraitstand ? Dan wil ik er dus aan toevoegen dat je i.m.h.o. de camera "verticaal" had kunnen houden.
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
Umbra
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2006 17:03
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

We hebben dezelfde weg bewandeld als het gaat om de camera's. Kijk eens rond in dit forum en je zal er veel leren. Ik ben zelf te kort bezig om je een echt goed onderbouwd advies te geven. Experimenteer en schrijf op wat je instellingen waren.

Groet Frank
Canon EOS 350D, kitlens 18-50, Sigma 55-200, Vanguard Millenium 2 statief.
Aad20D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 582
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 23:53

Umbra schreefCOLON
KNIP
en schrijf op wat je instellingen waren.

Groet Frank
Vertrouw jij de exif niet?
vrg
Aad
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Aad20D schreefCOLON
Umbra schreefCOLON
KNIP
en schrijf op wat je instellingen waren.

Groet Frank
Vertrouw jij de exif niet?
vrg
Aad
Exif ? Wah is dah ? :lol: :lol: :lol:

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
eosmarcel
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2006 15:21
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Aad,

Exif wil toch zeggen dat de instellingen bij de foto zitten? Als ik de foto's uit mijn camera haal met de canon software staan ze er wel bij namelijk.
Sorry, een echte beginner he :D
Canon EOS 350D * Canon kitlens 18-55 * Tamron 70-300 1:2 Macro * statief en een heeeele mooie cameratas :-)
Gebruikers-avatar
Roth-Mastwq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1854
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2005 17:59
WoonplaatsCOLON Emmer-Compascuum

De EXIF zijn de gegevens van de foto - die gaan wel eens weg.
[url=http://www.300d.nl/forum/album_personal.php?user_id=2924][size=84][color=blue][b]Roth-Mastwq[/b][/color][/size][/url]

Spul [img]http://i18.photobucket.com/albums/b139/Roth-Mastwq/9206180604026209d38285.gif[/img]

[size=75][b][color=red][i]"Wat voor camera is dat? Een Canon? Ik dacht dat jij met Nikon schoot! [/i]En wat voor lenzen gaan daar dan op?"[/color][/b][/size]
Aad20D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 582
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 23:53

eosmarcel schreefCOLONAad,

Exif wil toch zeggen dat de instellingen bij de foto zitten? Als ik de foto's uit mijn camera haal met de canon software staan ze er wel bij namelijk.
Sorry, een echte beginner he :D
Die exif info geeft alle instellingen weer, die gebruikt zijn voor de opname.
Sommige (meestal oudere) software neem die info niet meer mee na een bewerking. Da's geen probleem als je bewerkingen uitvoert op een kopie. In de originele kun je dan altijd weer even terugkijken.
Zeker als je aan't leren bent is die info bijzonder leerzaam.
Er zijn een aantal speciale progjes (vaak gratis) die uitsluitend de exif kunnen laten zien. Er is nogal verschil in het aantal tags dat ze laten zien. Er zijn er bij die een aantal belangrijke overslaan. Sommige progjes laten alles zien.
Zelf gebruik is Adobe Bridge of Photoshop. Die laten alle tags zien.
vrg
Aad
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar