mijn kinderen + draaimolen eerste foto met me oes 305d

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
cavida04
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2006 10:18
WoonplaatsCOLON Den Haag

Geef je mening dan kan ik wat leren.

39672
39673
quint
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 208
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2005 20:02

Ik zou een EOS kopen inplaats van een OES :wink:

verder is foto 1 vreemd belicht???
foto 2 is leuk alleen zou ik wat met het contrast spelen

groetjs quint
luclodder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2004 12:39
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

Sorry, leuke eerste oefening maar de les moet zijn --> Scherpstellen.
Ik zie werkelijk niks scherps.

Ik snap dat de foto voor jouw emotioneel waarde heeft, maar voor een buitenstaander is er niet veel aan.

Je sluitertijd van 1/10 is dus ook ONMOGELIJK om een scherpe plaat te maken.
Ga voor de veiligheid (zeker in het begin) niet lager dan 1/60
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

crosspost met post in "mensen"... post hem liever op 1 plek, anders krijg je of dezelfde reacties of twee verschillende verhaallijnen...

v.w.b. foto's

#1 is genomen met de sepia modus van de cam zelf, ik zou dat nooit doen. De foto's worden heel contrastloos, zoals je ziet. als je ze gewoon in kleur maakt en later in PS of PSP omzet naar z/w worden ze veel mooier!!! Verder als Luc al zegt, er is niets scherp aan deze foto, probeer de volgende regels een beetje in gedachten te houden: je sluitertijd moet maximaal 1/(gecorr. focal length) zijn. Dus voor een 350D met crop factor 1.6 en de kitlens op 55mm is dat een maximale tijd van 1/(1.6*55) = 1/90 sec. 1/10 is dus te traag, je kunt dan niet meer je eigen beweging onderdrukken en krijg je bewegingsonscherpte. Een mogelijkheid om de sluitertijd omlaag te krijgen is je ISO opschroeven, elke ISO stap is een halvering van je sluitertijd. Dus als je ISO800 had genomen ipv ISO800 zou je een sluitertijd van 1/80 hebben gehaald. Op zich is ISO800 niet echt fraai meer maar het is nog altijd beter dan een bewogen foto. een andere mogelijkheid is het verlagen van je f-waarde van het diafragma, en dus het vergroten van de lensopening. Nadeel hiervan is dat je daarmee ook de shcerptediepte veranderd en dus een wezenlijk onderdeel van de foto. eigenlijk wil je met je f-waarde de scherptediepte bepalen en niet de belichting aanpassen.

#2 leuk standpunt, verrassend. wel is de foto erg somber en contrastloos, dit kun je in PS en /of PSP heel goed oppeppen. De uitsnede vind ik niet zo mooi, ik ben iemand die een foto graag ziet als 2:3, 3:4 of 1:1... maar dat is persoonlijk

hoop dat je hier wat aan hebt...
www.johanvanderwielen.nl
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Foto 1 is ook nog eens contrastloos omdat de belichting niet helemaal klopte. Dat contrast kun je grotendeels rechttrekken door een levels correctie toe te passen met als waardes ongeveer 0 - 0,77 - 232

Bij foto twee eenzelfde verhaal 0 - 0,88 - 243

Levels corrigeren moet eigenlijk een standaardonderdeel zijn van iedere fotobewerking. Het histogram moet normaal gesproken van links tot rechts gevuld zijn. Met de middelste waarde bepaal je het contrast.
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Gebruikers-avatar
bas1969
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 323
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 21:49
WoonplaatsCOLON Hilversum
CONTACTCOLON

Cool, een OES 305 !! :D.

Maar zonder gekheid, foto 1 lief tafereeltje, maar qua foto niet echt boeiend. Foto 2 heeft een afwijkende compositie, daar hou ik erg van. Een beetje "opleuken" en het is er een om te bewaren :wink:

Succes !!

Bas
[size=75][color=blue]Canon EOS 350/ BG/ Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM/ Sigma 17-70mm F2.8-4.5/ Sigma 105mm F2.8 EX DG Macro AF/ Soligor extensiontube/ Lowepro Computrekker/ Manfrotto 055DB-141RC[/color][/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar